Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-06-09 00:32 | |
![]() | Röstens betydelse? Jag låg och läste en bok och där beskrevs rösten väldigt utförligt på en person. Den var mörk, lite hes osv. Själv tycker jag rösten har stor betydelse i mina kärleksrelationer som jag haft genom åren. Om jag såg en kille som jag tyckte såg trevlig ut och sen började prata med honom kunde röstens läge, hur han sa vissa saker ( typ lite för bonnig) göra att jag tappade lusten direkt. Kan också ha väldigt svårt för vissa dialekter. Ska inte nämna några eftersom det kan uppfattas fel. Mycket ytligt, jag vet. Men jag kunde inte göra mycket åt det. Det tände av direkt:-( När jag träffade min nuvarande kille så snackade vi genom nätet länge och jag var väldigt spänd på hur han skulle låta irl:-) Jag blev inte besviken:-) Hur viktigt är det för er? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:35 | |
![]() | Rösten är viktig. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:37 | |
![]() | Jo, rösten är ganska viktig. Nu tänker jag inte bara i en relation utan också när man får en ny lärare, ska träffa någon ny människa eller så. Om rösten är "fel" tappar man intresset ganska fort, eller så känner man aldrig den där "wow" känslan, eller hur man nu ska förklara det. :) har hänt mig flera gånger. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:38 | |
![]() | Själv har jag en ganska låg och analytisk röst. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:45 | |
![]() | "..hur han sa vissa saker ( typ lite för bonnig)" Okej, du har alltså lite svårt för norrlänningar? | |
| Gautama | 2010-06-09 00:47 | |
![]() | Nä faktiskt inte, norrländska låter mysigt tycker jag. Tänker nog mer på östergötland som jag själv kommer ifrån. Har man riktigt utbredd östgötska så låter det överjävligt i mina öron. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:47 | |
![]() | EXTREMT viktig! skulle aldrig bli kär i ngn med en dålig röst. skräck exemplet är david beckham! gillar manliga mörka röster. mannen jag tycker om har en helt otrolig röst, ngt skär sig i den när han talar. själv har jag en låg och mjuk röst. har fått tusen komplimanger för den. de glädjer mig mer än dem för mitt utseende faktiskt:) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:47 | |
![]() | HATAR norrländska. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:48 | |
![]() | oj, ska lägga mig nu. versaler å allt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:48 | |
![]() | Jag gillar skånskt dialekt. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:48 | |
![]() | Okej.. men jag förstår hur du menar. Men extrem norrländska är inte heller så vackert. (enligt vissa) medan jag gillar det :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:49 | |
![]() | Typ från Malmö. | |
| Gautama | 2010-06-09 00:49 | |
![]() | Jag var tillsammans med en kille i min ungdom som hade ganska så ljus röst. När han blev upprörd så gick han nästan upp i falsett. Det blev sjukt svårt att ta honom på allvar då, började nästan skratta:-) | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:50 | |
![]() | Haha - stackars kille :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:55 | |
![]() | Jag har fått så mycket cred för min röst..så. | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:56 | |
![]() | Rösten är jätteviktig, dock har den en tendens att få folk att ha en bild av hur den man pratar med ser ut, om det nu är i telefonen, som inte alltid överrensstämmer med hur rösten låter.. :) Själv har jag en utomordentligt trevlig telefonröst och får ofta skamliga förslag :), men de skulle bara veta, stackarna.... Har precis som G väldigt svårt för vissa dialekter.. Nämner inte heller någon då det kan vara diskriminerande.. :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-09 00:59 | |
![]() | Telefonröst har jag nog inte.' Däremot en tv-rÖST. | |
| Lapska | 2010-06-09 01:08 | |
![]() | Man tolkar nog in mer än man tror i en röst. Man HÖR (eller tolkar) på rösten om personen är självsäker, trevlig, försiktig, blyg eller gnällig och tråkig. Åtminståne gör jag det. Sen visar det sej inte alltid stämma när man lär känna personen bättre, men ofta stämmer det. Jag träffade en tal- och sångpedagog som jobbar bl a med flickor med självskadebeteende. Hon säger att om man kan lära dom att prata så att det låter som att de har BRA självförtroende och pondus så lurar man hjärnan att så är fallet och flickorna mår faktiskt bättre. Jag tror att det ligger mycke i det... | |
| caughtbock | 2010-06-09 01:13 | |
![]() | För mig handlar det mer om sättet man pratar snarare än rösten i sig... Är jävligt svag för killar som pratar med låg röst eller viskar. Eller använder grova ord. Man får gärna låta lite andfådd också. Omg, detta låter lite väl... Men det är sant. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-09 01:14 | |
![]() | Okej,men folk i gemen gillar min röst. Min svärmor liknade mig med Orson Welles. | |