Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ViktorWig | 2010-06-10 17:51 | |
![]() | Tjejer å smycken.. ..suck. Jag å min tjej ska gifta sig i höst. Hon vill lägga ganska mycket pengar på våra ringar. Jag vill hellre köpa praktiska grejjer som man kan ha lite roligt med, som tex projektor och ett hemmabiosystem. En ring är en ring och inte så mycket mer, man kan ju knappast ha kul med den på något sätt. Min tjej säger att jag e dum och inte fattar. Är det någon som kan få mig att förstå varför man ska lägga massvis med pengar på ett smycke? | |
malgomaj | 2010-06-10 17:55 | |
![]() | Det är inte bara ett smycke utan själva symbolen för ert äktenskap. Vad anser du det vara värt? | |
odin - Administratör | 2010-06-10 17:56 | |
![]() | ViktorWig, kan bara hålla med, förstår inte detta med dyra ringar heller :-). | |
bj-olle | 2010-06-10 17:56 | |
![]() | ha ha ha ring vs hemmabio! | |
nettan23 | 2010-06-10 17:57 | |
![]() | Precis...klart man vill ha en finare ring. Det är ju vad den symboliserar som sagt! | |
ViktorWig | 2010-06-10 17:58 | |
![]() | *gifta OSS, ska det ju stå :) | |
barde | 2010-06-10 17:59 | |
![]() | Haha känns som att den här frågan kommer att dela könen i två läger. Klart du ska ha ett hemmabiosystem! Haha | |
nettan23 | 2010-06-10 18:00 | |
![]() | Oromantiska tölpar! | |
Lillstölla | 2010-06-10 18:01 | |
![]() | Hmm, ja nu ser jag ju inte någon mening med vare sig dyra prylar som du vill ha eller dyra ringar som hon vill ha. Ni får väl kanske kompromissa för låter som att du vill bara ha dyra leksaker till dig själv och att hon inte har nåt intresse av de sakerna och hon vill bara ha dyra smycken som du inte har nåt intresse av. Lägg lite mindre på ringar och prylar och lägg pengarna som blir över på något som ni båda vill ha istället. | |
ankanka - Ej medlem längre | 2010-06-10 18:01 | |
![]() | jag fattar inte heller vad som är så viktigt med den där jädra ringen, men om hon tycker att det är en viktig detalj och det tryggar husfriden för de första åren som äkta makar... då skulle jag göra det. | |
ViktorWig | 2010-06-10 18:01 | |
![]() | Nettan, romantiken sitter väl inte i hur mycket pengar ringen kostar? Köper jag en projektor kan man ju mysa till en bra film, de e väl bättre :) | |
Breath Me - Ej medlem längre | 2010-06-10 18:03 | |
![]() | Köp en dyr ring till henne och en billig ring + hemmabio till dig. | |
bj-olle | 2010-06-10 18:03 | |
![]() | åh åh , kommer den här tråden bli en replika av era samtal om det här? får vi på betapet vara med och gifta oss? | |
ViktorWig | 2010-06-10 18:04 | |
![]() | De värsta med det hela är att hon kommer att få som hon vill, jag kommer gråta inombords när jag öppnar plånboken och ska betala ringarna. | |
Satyra | 2010-06-10 18:04 | |
![]() | ViktorWig - Precis som din blivande fru ville jag lägga en STOR summa på just vigselringarna, då jag gifte mig. Av den enkla anledningen att jag ville att de skulle vara personliga för just oss (vi specialbeställde dem från Finland, efter egen design), eftersom tanken är att man ska bära dem livet ut. :-) | |
odin - Administratör | 2010-06-10 18:05 | |
![]() | Hemmabiosystemet kommer ni båda ha glädje av i flera år. En ring känns inte som något man kan kolla på för att få underhållning. | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-06-10 18:07 | |
![]() | Självklart ska ni köpa dyra ringar hellre än hemmabiosystem. :S Ringarna kommer ni förhoppningsvis ha livet ut och hemmabiosystemet blir omodernt efter en månad. | |
Satyra | 2010-06-10 18:08 | |
![]() | "jag kommer gråta inombords när jag öppnar plånboken och ska betala ringarna" Det är alltså du ensam som ska betala dem? Du får det att låta som en pappa som ska betala något onödigt dyrt åt sin tjatiga tonåring. :-O ;-) I mitt fall var i alla fall kostnaden vår gemensamma. | |
nettan23 | 2010-06-10 18:08 | |
![]() | Men åååh...det e inte oromantiskt att lägga mindre pengar på ringar om man inte har råd, men ett bio tjosan istället för fina ringar, det e oromantiskt! | |
Lillstölla | 2010-06-10 18:14 | |
![]() | Nu vet vi ju inte hur mycket pengar det rör sig om, men antar det är mycket pengar. Tycker det är korkat att lägga så mycket pengar på nåt, tänk om man tappar bort ringen eller projektorn går sönder. Helt galet! | |