Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 319 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Thyrel | 2010-06-14 03:40 | |
![]() | Stämma i USA Som rubriken låter. Är det någon som har erfarenhet av lagen i USA och hur rättegången fungerar. Imorse när vi var på väg ner från hissen i en stor hotellkedja här i USA stannar hissen och självklart trycker vi på alarmknappen. Däremot sitter enda högtalaren i hissen vilket innebär att ingen där nere hör oss och hittar oss inte förräns en i vårat sälskap börjar leta efter oss.. Det fanns heller inga instruktioner om hur man skulle bete sig i den här sitsen och hade inte hon sagt till dem hade vi kanske suttit där än. När de väl hade fattat att vi faktiskt satt fast i hissen ville de inte blanda in någon annan i det hela och det tog dem mer än 30 minuiter innan de faktiskt skickade efter en hissmekaniker som kom ungefär ännu en halvtimme senare, men lyckades inte få upp hissen. Till slut ringde de brandkåren men de behövde vänta på att hotellets ägare skulle komma in så att de kunde få tillstånd att bryta upp hissen.. Vi satt alltså i hissen i ungefär 2 timmar, själva räddningsarbetet tog ungefär 10 minuter när de väl satte igång. Tycker det är skamligt att en sådan stor kedja har så outbildad personal. De ska delvis genast kunna märka att hissen stannar och absolut om någon ringer i alarmet. Sedan bör de också ha information om hur man bör hantera en sådan situation och de bör ha personal som är utbildade att klara en sådan situation. Någon som har liknande erfarenheter? Är själv väldigt insatt i juridik och skulle deffinitivt inte tveka till att dra det inför rätten. Inte att hissen stannade men hur de hanterade situationen.. Tacksam för svar ;) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-14 03:53 | |
![]() | Och hur många miljoner tycker du att dina två sumpade timmar är värda? | |
| YamahaJet | 2010-06-14 05:18 | |
![]() | Att du inte skäms. Arbeta ihop dina pengar istället, som folk. | |
| Thyrel | 2010-06-14 06:21 | |
![]() | intressant yamaha det skulle jag med ha svarat för ett år sedan. Sverige är tydligen inte bara politiskt draget åt den kommunistiska hållet. Att man har olika politiska åsikter och moraliska åsikter måste ju inte direkt innebära att man måste hoppa på andra människor... Desutom förstår jag inte varför folk måste skriva i trådar som de inte är intreserade av... Fast det har väl tillräckligt många försökt säga utan att vissa människor tycks förstå det. Jag pratar inte om miljonfrågor och jag tänker inte.. (så du måste inte vara avundsjuk) försöka göra pengar på det. Jag ser det mer som ett roligt... ska vi kalla det spel? Något jag vet att de flesta inte förstår sig på men tror du att man vinner miljonlopp av att stämma någon i USA så läser du lite för mycket på aftonbladet. För när nämde jag pengar i mitt första inlägg? | |
| Regal Bunter | 2010-06-14 07:00 | |
![]() | Hey, låt bli att hoppa i hissen. Den stannar ju då. ;-) | |
| Palini | 2010-06-14 09:53 | |
![]() | Tja, det där låter ju som USA i ett nötskal. Stäm på du bara, om du anser att du själv är perfekt och ofelbar och kan lösa alla möjliga tänkbara problem och situationer på tio minuter, annars bör du kanske tänka efter en och två och 48 gånger först... | |
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-06-14 10:06 | |
![]() | Stäm dem. Ta seden dit du kommer, det är ju så vi verkar vilja ha det så det gäller säkert för amerikanare med. | |
| bulimi3 | 2010-06-14 10:08 | |
![]() | Vad är det för svammel? Ska du stämma för att du satt fast i en hiss i 2 timmar? Visst har man läst om hur amerikaner stämmer till höger o vänster,men det trodde man höll sig till amerikaner endast.Av vilken anledning skulle du stämma om det inte vore för pengar? Jag har lite svårt att tro att du är väldigt insatt i juridik,med såna kunskaper kommer rättstavning åxå,där brister det för dig. Men visst,vill du vara som amerikaner i allmänhet,dra det inför rätta om du vill.Själv har jag svårt att förstå varför. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 10:41 | |
![]() | Människan gnäller på "människan" men så fort människan ser en glimt av pengar beter sig människan just så som h*n tidigare gnällt över den andra "människan"... Människan i ett nötskal! :P | |
| miinus | 2010-06-14 10:47 | |
![]() | Hahahaha, är du seriös? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-14 10:56 | |
![]() | 1) De på hotellet försökte lösa det själva. 2) De skickade efter en hissmekaniker som inte heller kunde lösa det. 3) Brandkåren tillkallades och de inväntade klartecken från hotellägaren att få bryta upp/förstöra hissen för att få ut er. Det låter som om hotellpersonalen hade en plan och de följde den ... Om du nu inte har tänkt sko dig på det hela, vad hade du tänkt att nyttan av att försöka dra det här inför rätta skulle vara? Vad tänkte du stämma dem för? Inkompetens? Domstolsväsendet är allt annat än ett "roligt... ska vi kalla det spel?". Det är ett instrument för att skipa rättvisa och jag tror inte att vanligt folk uppskattar köbildare som du. | |
| Gautama | 2010-06-14 10:58 | |
![]() | Det var bland det dummaste jag hört. För en gång skull så håller jag med Yamha. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-14 11:00 | |
![]() | Och om de som installerade hissystemet placerade den enda högtalaren i hissen (vilket jag starkt betvivlar) så är det väl deras fel att ni inte blev upptäckta fortare och inte hotellpersonalens? | |
| Dooley | 2010-06-14 11:26 | |
![]() | Vad då dumt? Tillfälle ges tillfälle tas! Här har du äntligen chansen att stämma någon för en riktig sak så ta den! Du kanske fick tinitus av larmen som ringde rakt i ditt öra? Eller bara en chock av att vara instängt i en trång hiss, sånt kan ju kräva psykologisk hjälp att komma över. Så stäm dom om du kan! jag håller tummarna. Ni andra är ju bara så torra! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-14 11:36 | |
![]() | Dooley, vari består denna riktiga sak? | |
| Dooley | 2010-06-14 11:44 | |
![]() | Hotellet har väll ansvar för att se till att hissarna fungerar som de ska. Sen får hotellet givetvis skylla ifrån sig på hissföretaget men det är hotellet som har ansvar för att deras byggnad är safe för gästerna. Och att bli fastsittande i en hiss är inte särskilt säkert. Visst hissen går ingen stans men det är sjukt läskigt att vara fast i ett litet utrymme utan att kunna göra någonting. Och även om man inte stämmer dom på miljonbelopp som någon nämnde så bör hotellet minst bjuda på en fri vistelse på deras hotell som kompensation. Och förhoppningsvis lär dom sig att bättre säkerheten i fortsättningen. | |
| lovemercury | 2010-06-14 12:02 | |
![]() | Mina dagliga tankar här hemma i sverige när man stöter på alla bilister som aldrig stannar vid övergångsställen är att om du kör på mig din jävel ska jag stämma skiten ur dig=) | |
| bulimi3 | 2010-06-14 12:17 | |
![]() | Stämma skiten ur någon fungerar inte här i Sverige.Vårt rättssystem fungerar inte så. Däremot kan du då du ligger på sjukhuset i gipsvagga säja till dig själv o alla andra idioter som inte ser sig för vid övergångsställen- Jag hade i alla fall rätten på min sida. Vi ska vara glada för att vi inte har tagit efter Usa o deras system.Tänk att köpa en sak o samtidigt få med en tjock bok om vad man inte ska göra med apparaten,bara för att företaget inte ska bli stämt. Var finns vanligt förnuft? | |
| Mouche - Administratör | 2010-06-14 12:52 | |
![]() | Att tänka på kanske kan vara att vid en eventuell förlust i rättegången så blir man ersättningsskyldig. Det gäller då den andra sidans advokatkostnader plus alla övriga rättegångskostnader. Detta sammantaget kan uppgå till oerhört stora summor. Om du är "väldigt insatt i juridik" så borde du om någon veta att det finns något som kallas yrkesheder. Att stämma någon på sådana grunder verkar lindrigt talat oövertänkt. Mouche | |
| Dyslekso | 2010-06-14 13:02 | |
![]() | Smartare och enklare att snyfta lite för hotelledningen och få en dags rabatt för det oerhörda psykiska lidande ni åsamkades, eller nåt. | |