Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| med | 2010-06-29 19:24 | |
![]() | Åskrädd hund Min hund är livrädd när det åskar. Hon lägger sig under soffan vid mina fötter och darrar. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-29 19:29 | |
![]() | Jaha, tack för informationen. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-29 19:31 | |
![]() | Åskrädd hund= Åskrädd ägare. Ut i regnet och åskan med jycken och visa att det inte är farligt. | |
| emmylicious | 2010-06-29 19:35 | |
![]() | Fast det kan ju faktiskt vara farligt.. | |
| grusplan | 2010-06-29 19:36 | |
![]() | Var som vanligt när det åskar , inget stoj när det smäller . Hitta på någon kul lek med vovven inomhus så får han /hon annat att tänka på .Tex leta godbitar som du gömt,tänk på att inte ropa till dig hunden för ev tröst om du är åskrädd,det finns faktiskt hundar som är rädda för åska / smällare även om husse el matte inte är det. , Lycka till | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-29 19:43 | |
![]() | Det är så det går när vi inte får skjuta raketer längre, hundarna utsätts helt enkelt för lite för rejäla smällar. | |
| med | 2010-06-29 19:44 | |
![]() | Jag varken är eller har varit åskrädd. Försök och lek med en rädd hund, det kan bara en säga som inte har hund!!! | |
| Lill-IT | 2010-06-29 19:47 | |
![]() | Av alla hundar vi haft så har bara en varit åskrädd. Vi satte på musik och tog fram ett smarrigt ben eller godisbollen så lugnade hon sig något. | |
| Emollas | 2010-06-29 19:48 | |
![]() | Här har ni en rädd hund video.se.msn.com/wat.../1 jjoheu9y | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-29 19:49 | |
![]() | Du får väll rösta på det partiet som vill förbjuda åska i höstens val. | |
| dragabol | 2010-06-29 19:56 | |
![]() | Vill TS ha råd eller medhåll - vad är syftet med tråden? | |
| Elinvelin | 2010-06-29 20:00 | |
![]() | Min syster har en hund som är livrädd för åska, hon och hennes sambo har köpt någon slags spray med någonting lugnande i eller whatever. Det fungerar. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-29 20:04 | |
![]() | Med: Jag har hund. Oftast handlar det om vad man förväntar sig för reaktion från hunden, alltså hur man bemöter dens rädsla inför nya ljud osv, inte nödvändigtvis att man själv är rädd för åskan. Som folk skriver, lek med hunden, jag skulle iofs hellre ta en promenad för att kunna understryka att det inte är ett dugg farligt. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-06-29 22:06 | |
![]() | Det finns ingen hund som föds skott/ åskrädd, de blir det för att matte/husse gör det till något farligt!! | |
| slånbär | 2010-06-29 22:29 | |
![]() | Det är fel att inga hundar föds med skotträdsla. Inom brukshunds aveln så är just skottfastheten hos föräldrarna en viktig sak man tittar på. Det finns tex med på MH testet (mentalbeskrivning)som alla hundar som ska tävla i tex lydnad eller spår och liknande måste genomgå. Även en hund som avlas på har bla genomgått test för skottfastheten. Hundar som inte har den egenskapen avlas inte på -allt för att förbättra hundarnas mentalitet. Däremot kan en händelse i hundens liv leda till skotträdsla trots att båda föräldrarna är skottfasta och självklart spelar ägarens reaktion vid det tillfället stor roll men en hund kan bli skotträdd trots en lugn ägare. | |
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-06-29 22:31 | |
![]() | Visst, självklart vill jag ha en åskrädd hund. Jag har verkligen gjort allt för att hon ska vara livrädd!!!! | |
| slånbär | 2010-06-29 22:40 | |
![]() | Kremlan-klart du inte har. Även en hundvan kan få en rädd hund. Men om man upptäcker det tidigt så kan man försöka träna bort det. Men aldrig att man bara ska tvinga ut hunden och möta rädslan så som någon skrev. Det är som med människor-man får jobba bort det om det går. | |
| bujum | 2010-06-29 22:44 | |
![]() | gottmix71: Det var det dummaste jag hört. Det behöver inte alls ha med mattes eller husses uppförande att göra. Har själv 6 hundar. 4 av dem är jakthundar och inte ett dugg skotträdda, och det är i och för sig inte de andra 2 heller. Min man och jag tycker det är mysigt med åska. Men.... När kontakterna börjar fladdra från väggarna och det skjuter blixtar ifrån dem då kan även den lugnaste hund bli åskrädd oavsett om den är smällrädd eller ej från förr. Det enda jag håller med dig om är att ingen hund föds åskrädd. | |
| bujum | 2010-06-29 22:47 | |
![]() | Vill bara förtydliga mig lite: ett par av mina hundar är åskrädda även om de inte är skotträdda. Detta började efter att vi hade några hemska oväder där kontakterna som sagt exploderade och fladdrade iväg över golvet. | |
| MiMi88 | 2010-06-29 22:48 | |
![]() | vi har 4 jakthundar ingen är rädd när det skjuts från hagel el kula men en av dom har varit mycke rädd för fyrverkeri och åska jag prövade med en tablett som hette zylkene och det har hjälpt jättemycke så de kan jag rekomendera den är receptfri | |