Spelrum
Giraffen12
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 082

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Stenknäck2010-07-04 10:09
Antal inlägg: 430

Bortsprungna katter
Mina två katter som är utekatter är bortsprungna eller vad det nu kan vara. De har varit bort i 4 dagar och jag mår dåligt för tänk om det är nån katthatare som dödat dem eller kanske de blivit instängda nånstans och dött.

garder2010-07-04 10:15
Antal inlägg: 199

olustigt! mina, som är nu 12 år, försvann ibland när de var yngre, men kom tillbaka. Då gick vi ut och letade utan att hitta dem. Så dök de upp plötsligt igen. Lycka till! Hoppas de återvända ...

Bitte - Administratör2010-07-04 10:20
Antal inlägg: 24219

Det är bara för det som jag har innekatter ,, vill slippa oroa mig för dom

Bitte

IcaPika2010-07-04 10:38
Antal inlägg: 118

Katter hittar alltid hem såvidare det inte hänt något otäckt. Det kan ju ta upp till en vecka innan de kommer. Känns lite skumt eftersom de redan är utekatter och antagligen aldrig varit borta så länge?

123 hopp - Ej medlem längre2010-07-04 10:50
Antal inlägg: 464

Vår katt var borta 3 månader en höst men kom tillbaka som om ingenting hade hänt välgödd och välmående......tyvärr var det ju nån som matat honom.

Ofta sticker dom iväg några dagar eller nån vecka och det är ju faktist sommar och varmt nu,möss och sorkar finns det gott om.Man vet ju aldrig med djur vad dom får för sig.

Ezzal2010-07-04 11:13
Antal inlägg: 127

Mina katter har blivit ofrivilligt instängda i uthus många gånger. Gå en sväng i området och hör efter. Om det är okastrerade hankatter så är det inte ovanligt om dom är borta en vecka

Misslyckad_2010-07-04 11:29
Antal inlägg: 102

När jag va liten hade vi en katt som va borta i 6 månader, natruligtvis trodde vi de värsta, men en morgon satt han på trappan och jama, alla blev eld och lågor. Han va hemma i en vecka, sen försvann han för gott igen. Tydligen har någon annan börjat mata honom :(

Ogillar personer som matar andras djur, visst ser missen väldigt ovårdat och smal ut så förstår jag, Men våran Timo va en gosig liten tjockis!

Och som Ezzal säger, gå en sväng i området och hör med folk.

apbur2010-07-04 11:34
Antal inlägg: 9699

Märkligt att båda katterna är borta samtidigt.

Guanyin - Ej medlem längre2010-07-04 11:38
Antal inlägg: 1120

Håller med apbur. Dessutom, även om katter är lite egensinniga, så "flyttar" de väl inte bara för att de blir matade av någon annan? Fråga runt som sagt.

Ezzal2010-07-04 11:49
Antal inlägg: 127

Sen skadar det inte att ha halsband på katterna med telnr. i

Stenknäck2010-07-04 12:28

Tack för synpunkter. Båda katterna är kastrerade. Och halsband ja vet ni vad, jag har prövat alla sorters men de tappar dem eller så snärjer de in sig och så kränger de av det. Så jag vill jag ju inte ha fasta halsband heller. De måste ju kunna ta sig loss. Sen har jag hört mig för i grannskapet men ingen har sett eller hört nåt. Fy usch vad jag är ledsen. Sen tror jag kanske de är rädda för att komma hem för min dotter har precis fått en baby och en och annan gång har det ju varit lite nya ljud för dem som de kanske kan uppfatta som märkliga dvs barnskrik.

Exodia - Ej medlem längre2010-07-04 13:13
Antal inlägg: 1270

våran katt var också borta i flera dagar så jag gick omkring skramlade med matskålen, och så ställde jag ut en matskål utanför dörren över natten sen nästa dag var det uppätet och sen dagen därpå kom katten hem så testa ställa ut en matskål utanför dörren över natten

emmylicious2010-07-04 13:15
Antal inlägg: 4501

www.upload.ee/image/...f- cats.jpg

Stenknäck2010-07-04 14:57

Tack Exodia för ditt tips men nu är det tyvärr så att sätter jag ut mat så tar antingen skatorna maten eller så tar igelkotten det. Bara elände här men vad gulliga ni är med tips.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-07-04 15:09
Antal inlägg: 4050

Mina katter brukar ibland gömma sig när det kommer främmande. Fast under fyra dagar hade de såklart tittat fram några gånger.

Låter rätt troligt att de undviker babyn faktiskt.

Lillstölla2010-07-04 18:12
Antal inlägg: 23831

De har kanske hittat nåt ställe att käka gott på, sen som Larvbrud säger, kanske undviker babyn. Är ju nåt nytt för dom också, så de behöver nog bara vänja sig.

Förstår att du är orolig, hade jag med varit, är ju normal.
De kommer tillbaka ska du se:D

nettan232010-07-04 18:35
Antal inlägg: 4086

Katter är inga lojala djur, får de bättre mat och vård kan de visst flytta på sig!

Men i detta fallet låter det som sagt att babyn e problemet...

Att de blivit "mördade" känns rätt långsökt

Inlåsta kan de ju ha blivit, men båda samtidigt, njaee.

Om de kommer tillbaka, spraya feliway i huset så blir det nog bättre.

Lillstölla2010-07-04 18:46
Antal inlägg: 23831

Kan ju kanske vara värt att märka katterna, tatuera öronen på dom, så är det lättare om någon hittar dom att höra av sig.

Pocaloca2010-07-04 19:01
Antal inlägg: 2156

aawwww....hoppas att dina älsklingar kommer tillbaks snart! <3

Stenknäck2010-07-04 19:14

Den äldsta katten kom ikväll för en timme sedan och såg hur frisk och glad ut som helst och åt som en häst (om det nu är möjligt att en katt kan göra det). Den andra däremot har jag inte sett ännu. Skönt i alla fall att den ena kommit. Då kommer nog den andra också. Ska faktiskt ta och märka dem för det har jag tänkt sedan jag skaffade dem för 11 resp 12 år sedan. Va gulliga ni är som gett mig hopp. Förresten apropå mat så är de här minsann bortskämda och får både av veterinär rekommenderad kost som de älskar och sen kokar jag ofta Alaska-Pollock till dem och det älskar de. Sen tror jag nog att babyn är boven i dramat.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?