Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dumle86 | 2010-07-17 10:06 | |
![]() | Lagspel? Se tråd: www.betapet.se/forum...ad id=23733 Lagspelsturnering? Tjenare kära betapetare! Vad sägs om en lagspelsturnering så här under semestern när man ändå har tid över? Jag hade tänkt mig turneringen som så att man spelar i lag om två på ett klassiskt bräde och att man tog chattfuktionen i spelrummen till hjälp för att rådgöra med lagkamraten. Rimligtvis borde det ta en längre stund att bestämma sig för vad man ska lägga när man samtidigt pratar ihop sig med lagkamraten så därför vore det kanske lämpligt att spela lite längre matcher som t.ex. snabba eller normala. Vad har ni för intresse av en sådan turnering? (Håll er gärna till ämnet utan att gnabbas med varandra!) | |
| Mouche - Administratör | 2010-07-17 10:42 | |
![]() | Bra ide Dumle. Men jag flyttar tråden till Snack eftersom Support är avsett för: "Support är till för frågor kring sajten Betapet och själva spelet Scrabble. Här kan du t ex be om råd/hjälp om du har någon typ av tekniska problem med din Betapetkoppling, eller undrar om ord är godkända eller inte och i så fall varför. Andra typer av frågor hör inte hemma här, där får du använda någon annan kategori." Mouche | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-07-17 10:55 | |
![]() | Eller lägga den under Turneringar kanske? ;) | |
| Dumle86 | 2010-07-17 11:02 | |
![]() | ligger den redan. Se genvän i förstaposten. Varför jag lade den i support var för att jag ville ha svar på om en sådan modifiering är genomförbar. | |
| Mouche - Administratör | 2010-07-17 12:00 | |
![]() | Som Dumle påpekar så finns/fanns redan tråden under Turneringar. För att få lite extra genomslagschans så förökade vi den genom att också lägga den här. Turneringar och det som rör sig om/kring dem, måste ni spelare fixa själva. Det har funnits turneringar som spelats här på Betapet under ganska lång tid och de är mycket populära så kör hårt nu bara. Jag kan utan vidare lova er att ni kan lägga in en länk till den här tråden i chattarna i de olika rummen för att göra folk mer uppmärksamma på att ni planerar en turnering. Tänk bara på att inte spamma chattarna med länkarna. =) Mouche | |
| expresscool | 2010-07-17 13:19 | |
![]() | låter intressant | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-17 16:46 | |
![]() | Problemet med lagspel är att man inte kan se samma spelplan annat än om den ena i laget spionerar (och då kan man inte chatta i sitt spel eller se brickorna i stället). Blir rätt bökigt vill jag påstå och därmed ett fall för Odin & co att "tillverka" bord där två kan spela på ena sidan samtidigt :) | |
| Mouche - Administratör | 2010-07-17 16:58 | |
![]() | Jag trodde att man helt enkelt skulle starta ett spel för fyra där två och två "höll ihop" och slog samman sina slutpoäng. Där ser man hur insatt jag är i turneringsgrejor =) Mouche | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-17 17:06 | |
![]() | Ja så kan man ju också göra iofs, men då blir det ju inte direkt ett lagspel och ingen vits alls med att kunna chatta om dragfunderingar osv :) | |
| Dumle86 | 2010-07-17 19:22 | |
![]() | Menade som Guanyin säger. Det ÄR ett fall för Odin-gänget. Tanken är att man spelar i lag, 2 vs 2, med 2 "sidor" vid ett spel. | |
| -Nephelia- | 2010-07-17 19:24 | |
![]() | kul idé | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:28 | |
![]() | Det behöver ju inte vara bara vid turneringar - skulle vara roligt öht. | |
| Dumle86 | 2010-07-17 19:46 | |
![]() | sant | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-17 19:55 | |
![]() | im in! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-19 21:54 | |
![]() | alltså detta vore sjukt kul! bäst om det fanns möjlighet för betagänget att skapa tex ett spelrum med spel där man kan logga in två st på "lag 1" och två st på "lag 2". där båda ser brickorna i respektive lag. sen kan man ju öppna chattfunktionen med sin lagkamrat. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-19 21:55 | |
![]() | ? | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-19 22:01 | |
![]() | Precis! Så stoppa in den här tråden under Support igen är du snäll Mouche :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-19 22:10 | |
![]() | varför det? | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-19 22:18 | |
![]() | För att det är något som odin & co måste fixa. Det går ju inte, som det är idag, att vara två på ena sidan brädet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-19 22:46 | |
![]() | nej och därför la mouche länken på snack. för att se om intresset fanns/hur stort det är. | |