Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2010-07-19 23:05 | |
![]() | Meningen med livet Nu till ett riktigt djupt ämne. Vad anser du är meningen med livet? Varför finns vi på jorden, till viken nytta? Reprodusera sig, få barn, varför? För mig är meningen med livet att ha så roligt som möjligt. Pröva på så mkt man bara kan. Njuta av allt som är vackert. | |
| hussar | 2010-07-19 23:06 | |
![]() | hehe den där jävla frågan kommer du nog aldrig fåp svarat på,,, det man tycker kan ju aldrig vara det som är meningen med livet ,,, det som DU tycker är meningen är ju egentligen KANSKE aldrig meningen med ´DITT liv ;P det är de som e knepigt.. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-19 23:07 | |
![]() | Reprodussion borde ligga etta på listan. | |
| SkySpy_ | 2010-07-19 23:11 | |
![]() | Nähä? Trodde alla tyckte som mig? är det inte så?;) Det är kul att höra lite olika syn på det. Alla tycker ju olika i frågan antar jag. Beroende på uppväxt och vad man har för syn på livet, vad livet är. | |
| SkySpy_ | 2010-07-19 23:11 | |
![]() | Anneli: Okej.. Pga av varför? | |
| hussar | 2010-07-19 23:15 | |
![]() | mj det är ju det som 'e meningnen med livet,,,, alla har ju olika uppväxt, mål , drömmar ,etc,,, sen formas det av ens uppväxt,,, och därigenom,,, tills man har den fulla kontrollen att kunna tänka,, o försöka forma livet självft,,, det är ju då, man får sin syn på egna livet av DET som kommit innan dess :P.. nu blev det flummigt,,, sorry,, | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-19 23:17 | |
![]() | ja,gillar man sig själv...vill man väl kopiera sin upplaga. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-19 23:19 | |
![]() | Underbar fråga. Det finns rätt många som tänker som dig, dom kan omnämnas som Solipcister. sv.wikipedia.org/wik.../S olipsism och att man är Hedonistisk: sv.wikipedia.org/wik...i/ Hedonism Tror även att det kan gå inom ramen för egoism. Personligen så har jag valt authenticism som ledmotiv tillsammans med moral- och filosofistudier för tillfället då jag genomgår en existentialistisk fas : en.wikipedia.org/wik...hi losophy) en.wikipedia.org/wiki/Vir tues ... Reproduktion är ju något som kommer instinktivt hos människan och är rätt basalt. Mer eller mindre vem som helst kan få barn och har man så goda förutsättningar som här i Sverige så är det ju inte direkt någon match så mer än en snefylla. Barn däremot ger ju en enorm lycka när det är bra. För egen del är ekvilibrium och balans är viktigast (även om ett snesteg då och då kan komma med positiva överraskningar då). en.wikipedia.org/wik...qu ilibrium | |
| SkySpy_ | 2010-07-19 23:21 | |
![]() | Mmm håller med dig där hussar.. Absolut. Men som anneli skrev innan. Reprodussion borde ligga etta.. Är det så att människans högsta önskan är att sprida sina gener vidare då? Det finns medfött hos alla från början i alla fall. Det är ett djuriskt beteende. Därför vi älskar sex. Hade vi inte gillat sex. Hade vi då inte reprodusserat oss i lika hög grad? | |
| QuetzaIcoatI | 2010-07-19 23:22 | |
![]() | Ledsen att göra dig besviken men ingen har ens nämnt något som ligger i närheten av solipsism här. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-19 23:23 | |
![]() | Maslows behovstrappa: www.j2d3.com/wp-cont..._n eeds.png | |
| hussar | 2010-07-19 23:23 | |
![]() | älskar sex gör man ju i olika grader ju :P det som är reproduktion ör ju olika former av gillande och nivåer,, som folk gillar en,,, sex är iaf naturlig,, och händer i olika plan o fromer,,, reproduktion ligger inte etta imeningen av livet iaf,,,, vi är för smarta av att ha sex som meningen som livet,,, hade vi haft det, , så hade inte våran civilization sett ut så här,.,, TROR JAG :P ,.,, men ja,,, | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-19 23:24 | |
![]() | du skapar din mening. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-07-19 23:25 | |
![]() | QuetzaIcoatI, det beror onekligen på hur man ser på saker och ting. Inte sant? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-19 23:26 | |
![]() | Allt handlar inte om sex...jag antar att mest sex pågår med preventil- medel. eller allt handlar inte om att bli med barn. | |
| morsans syrr | 2010-07-19 23:26 | |
![]() | Jo det hade vi, medfött som du nyss sa... Längtan av att få ta hand om ett barn o bli villkorslöst älskad tillbaks...... En kick i livet! Men det finns ju mer. Fast jag tror att älska o bli älskad är nåt vi människor behöver. Sen hittar vi massa annat på vägen ... | |
| Tinna | 2010-07-19 23:30 | |
![]() | 42? :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-19 23:30 | |
![]() | va faan är det för KICK att bli älskad villkorslöst av ett barn som är dömd att älska en? utelämnad till vad än för egenskaper man skulle ha. nej, ett ansvar ett ok. och något oerhört djupt, vackert och allvarligt. | |
| hussar | 2010-07-19 23:30 | |
![]() | 42 är ett lamt svar ;P :) | |
| morsans syrr | 2010-07-19 23:32 | |
![]() | Ramsay, alla är vi olika! Mina barn är det största i livet. Min EGO kick!! | |