Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 244 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Araknoidea | 2010-07-26 19:53 | |
![]() | Bilstöld, lagligt eller olagligt? Visste inte hur jag skulle formulera min rubrik, men så här ska den beskrivas. Min kollega råkade i förra veckan ut för en bilstöld. Hon och hennes sambo vaknade en natt av att någon krossade rutorna på deras bil. De ringde polisen och försökte sedan ta tag i saken, genom att gå fram till mannen (som var skapligt påtänd) och be honom lämna grejerna annars skulle de bussa hunden på honom. Han tog då upp en sedelbunt och försökte muta dem att inte ringa polisen. De godtog inga pengar och polisen dök upp efter ett tag. Polisen förhörde mannen på plats och lät honom sedan gå. Min kollega var helt övertygad om att mannen endast såg detta som en nitlott och beredd att försöka sig på nästa byte. Antagligen skulle han ha pengar till sitt kommande rus (ren spekulation förstås) Vad tycker ni om händelsen? Borde polisen gripit mannen? Eller grep de inte honom på grund av att de förstod att det ändå inte skulle leda någon vart. (brist på platser för missbrukarvård) Det är inte som att kolla på cops på 6an direkt :D | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-07-26 19:56 | |
![]() | Jag skulle lätt ha tagit pengar för att täcka självrisken. Sen skulle jag förmodligen bussat hunden på honom eller ringt polisen ändå.. av ren princip. | |
| Araknoidea | 2010-07-26 19:56 | |
![]() | örn då hade du åkt fast för både det ena och det andra! :D | |
| Frizk | 2010-07-26 20:01 | |
![]() | Men herre gud krossade han rutorna på deras bil så är det ju klart att de iaf måste göra ett grundligare förhör.. | |
| Araknoidea | 2010-07-26 20:03 | |
![]() | Frizk Ja det var rena blodbadet i bilen efteråt. De får ju såklart pengar för skadan, men han kommer ju bara fortsätta vidare till nästa bil. | |
| Frizk | 2010-07-26 20:05 | |
![]() | Tss vad gör poliserna egentligen.. suck | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-07-26 20:06 | |
![]() | Krossa en ruta är inte detsamma som att stjäla en bil. Brottet alltså - krossat en bilruta. Uppsåt möjligen att stjäla något i bilen. Om han nu hade en stor bunt sedlar - varför då försöka stjäla något ur er bil ?? Hela historien verkar konstig - var det en tax ?? | |
| gresa | 2010-07-26 20:15 | |
![]() | Om polisen identifierade mannen på plats så kommer det rättsliga efterspelet så småningom för honom. Han är ju liksom känd och skadorna han åsamkat er är ju dokumenterade, då finns det ingen anledning för polisen att dröja sig kvar på plats. Man griper inte nån för en sådan "enkel" sak som skadegörelse, vilket detta blir tyvärr. Men han kommer att få höra av polisen längre fram, även om han med all säkerhet har grövre brott i sin meritlista och detta försvinner. Men jag hoppas att ni hade försäkring och att den täcker, för om mannen var som du säger missbrukare så lär han inte sitta på några större tillgångar. Men jag är ledsen för er skull, för det blir trots allt en massa jobb efter en sådan här grej. | |
| micro113 | 2010-07-26 20:15 | |
![]() | Det är skadegörelse, de tar hans namn och kallar till förhör senare -- bedömningen var nog att inte tillräckliga skäl förelåg för ett gripande. | |
| Araknoidea | 2010-07-26 20:24 | |
![]() | kubanilson- Vet du vad det kostar att försörja ett missbruk? gresa- det var inte jag som råkade ut för brottet =). Det fanns mycket av värde i bilen eftersom de skulle åka på semester och fyllt bilen med packning. Det där med att missbrukare inte sitter på några större tillgångar är en myt med tanke på vad droger kostar. | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-07-26 20:35 | |
![]() | Araknoidea; Nä - hur försörjer man ett missbruk ???? Något som jag däremot funderar över är : hur mycket kostar en s.k. flykting per år ? | |
| ingson | 2010-07-26 20:37 | |
![]() | Tror gresa menade utmätningsbara tillgångar | |
| Araknoidea | 2010-07-26 20:37 | |
![]() | kubanilsson- Jag tänker inte ens svara på din fråga då den inte alls hör hemma i den här tråden. | |
| Araknoidea | 2010-07-26 20:38 | |
![]() | ingson Ja sant, gjorde hon nog :P | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-07-26 20:46 | |
![]() | OK - djävlades med dej - man försörjer missbrukare - inte missbruk. Alltså är det samma som fråga nr 2. | |
| apbur | 2010-07-26 20:53 | |
![]() | Försäkringsbolagen är inte så pigga på att ersätta om man lämnat en fullpackad bil på parkeringen. Om inte annat vill man ju veta vad de har för försäkringsbolag som är så snälla. | |
| IcaPika | 2010-07-26 20:58 | |
![]() | Polisen i Sverige är bara ren idioti tycker jag. Så jävla lata och resurslösa! | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-07-26 21:05 | |
![]() | Anser snarare att det är lagen/lagarna i sig som är problemet. Poliserna sköter ju bara sitt jobb. | |
| Araknoidea | 2010-07-26 21:07 | |
![]() | kuba- jag fann nog lite fel ord där, men varför blandar du in flyktingar i detta? Ica- tvivlar på att det är polisernas fel örn- visst är det så. | |
| apbur | 2010-07-26 21:15 | |
![]() | Om polisen hade varit ett gäng lata jävlar som inte får nåt gjort förstår jag inte varför han försökte muta paret till att inte ringa polisen. Han var ju uppenbarligen rädd för det. | |