Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 244

Forumkategorier

Användare Inlägg  
playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-28 07:59
Antal inlägg: 560

BetaBloggen!
Tänkte det kunde bli som en blogg fast vi då alla uppdaterar den med allt från himmel och jord.
Kan vara ett kul sätt att få en liten insyn om hur ni andra betapetare lever "utanför" spelandet :)
Man kan skriva vad som helst, när som helst och hur som helst!
Mycket eller lite, flera gånger om dagen eller en gång i månaden - det är upp till var och en!!
Jag vet inte om detta kommer funka eller om det finns något intressse men jag gör ett försök!

Jag kan börja med att säga godmorgon till alla!
Har precis gett min 5 månaders bebis mat och nu ligger hon och leker i sitt babygym :)
Jag betapetar inte på dagarna men är ofta inne och bara kollar läget! Anledningen: att jag är mammaledig och inte vill avbryta ett spel om min dotter skulle behöva mig precis då! När hon somnar tar jag mig kanske tid men då finns det så mycket annat som ska hinnas med :)
Ha en fin dag på er......

Stenknäck2010-07-28 08:45
Antal inlägg: 430

Hej vad roligt med din baby. Har just själv blivit mormor till en liten flicka som nu är 6 veckor. Mitt första barnbarn och att det skulle vara så roligt hade jag inte kunnat föreställa mig. Förstår du har fullt upp. De där små liven har en benägenhet att ta upp all ens tid. Så är det bara och så förblir det resten av livet.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-28 10:33

Jaaa, det är jättekul och nu börjar det ju hända grejer hela tiden. I förrgår lärde hon sig att själv vända sig från rygg till mage så nu är det det enda hon gör :) Man måste verkligen hålla koll på henne nu!
Och hon har precis börjat få lite smakisar och det är så roligt att se hur hon grimatiserara :)

GRATTIS till mormor :D

Linders - Ej medlem längre2010-07-28 10:50
Antal inlägg: 1943

Jag gillar inte ungar. Usch! (Fast kanske med ett twitter).

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-28 10:57

Synd om dig Linders, du vet inte vad du går miste om :(

AniiC2010-07-28 11:23
Antal inlägg: 6

Hej bloggen. Tänk att så fort man skriver att man inte gillar barn eller vill ha barn så går man miste om något! Att föda barn är kvinnans uppgift (jodå, har fått höra de ett antal gånger) Man är heller inte "riktig kvinna" om man inte fått barn, man är MER kvinna om man krystat ut en unge..

Jag är så jävla trött på att höra sånt där.. Hur vore de om man tänkte till lite och insåg att alla inte kan få barn, De gäller både män och kvinnor. Och för en kvinna att höra att man går miste om nått eller inte är en " riktig" kvinna är sårande..

Sen kan man undra sig om de inte är grymt egoistiskt att skaffa barn till den här världen.. Jag tror så!

Nu ska jag tillbaka till Friidrotts EM..

saga942010-07-28 12:17
Antal inlägg: 32

Mer kvinna kan man ju inte direkt kalla sig för att man fött ett barn, isf vill jag ha en förklaring på vad ordet kvinna betyder!

Linders - Ej medlem längre2010-07-28 12:29
Antal inlägg: 1943

Hej bloggen!

Jag tycker det är konstigt att människor bryr sig om saker annat än universum. Varför vill inte alla bli forskare för så man får reda på hur allt fungerar? Folk är konstiga.

Så här många meter är det förresten till galaxen Andromeda: 20794870680249600000000 ungefär.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-28 13:07

@AniiC: Men jag tycker det är skillnad om man skriver att man inte gillar barn...det betyder inte att man måste skaffa några egna. Du kan ju gå miste om mycket om du inte gillar andra barn heller!!
Jaja, naturligtvis upp till var och en :)

Nu ska jag och lillan ut & promenixa i det fina vädret....inhandla middagsmat till ikväll vad det nu ska bli??
Grilla kanske :D

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-28 13:08

@Lindors: Härlig info ;)

M_Queen2010-07-28 13:44
Antal inlägg: 105

Idag sov jag till nio . Riktigt skönt med sovmorgon idag då man gick upp strax efter klockan sju på morgonen i går. Gick ut i köket för att läsa dagens tidning. Där efter började man med att äta lite frukost. Blev bara lite kornflakes och mjölk. Kände inte för att äta något annat just då. Sen bäddade jag sängen och gjorde mig i ordning. Bakade en blåbärspaj. Då den nästan var klar för att sättas in i ugnen så ringde lilla Jonis. Min syster son. Han undrade om jag var hemma för i sådan falls kulle han och hans storasyster komma med sin mor. Mycket trevligt. Vi var inne i våran lägenhet och pratade medans barnen lekte. Efter en stund gick vi ut så att dem fick gunga på lekplatsen som finns precis utanför köksfönstret. Sen gick vi in och fikade med goda kakor. Sen dess har jag inte gjort så mycket mer. Funderar på att bjuda hem mor och far på blåbärspaj i kväll då älsklingen har kommit hem i från jobbet.!

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-28 14:24

Nu har jag och Lillan varit och handlat till kvällens mat. Det blev kött som jag lagt i marinad inför grillning. Sen blir det klyftpotatis, sallad och hemmagjord bearnaissås till - yam yam :)

Granis1232010-07-28 14:38
Antal inlägg: 46

ska städa garaget...om en liten stund....fundering sedan fyra timmar tillbaks

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-28 18:49

Kollar friidrottsEM, snart dax för Kluft att visa vad hon går för i finalen :)
Jag håller tummarna....

Sen när lillan somnat blir det väl att kolla film, eller kanske ett glas mousserande på balkongen med älsklingen :D

gottmix71 - Ej medlem längre2010-07-28 19:21
Antal inlägg: 547

Kära betabloggen!
Ännu en plats att skriva sina tankar och funderingar på. Kan inte vänta förens jag får se vad den här kommer att innehålla. Jag kan berätta om min dag i alla fall.
Det började i morse när jag såg grannen hämta tidningen i bara handduk och då tänkte jag för mig själv "hur het är personen över"?. Sen åkte jag till jobbet och började fundera på "vad ska du ha till middag idag då". Det gick så långt att jag dreglade lite i färskostdisken innan jag besinnade mig och istället plockade upp graviditetstest i hyllan. "Gravid?" Nej, inte på långa vägar.. och det är en av "småsaker jag retar mig på".
Sen satte jag mig i bilen och körde ut på vägen vilket direkt kom mig att utbrista "galningar i trafiken!!". När jag retat mig på det en stund så skulle jag byta cd-skiva och vips var jag tvungen att ta reda på "vilka skivor ligger i din bil".. Eftersom jag inte hittade någon bra så fick jag ringa min son och ropa "hjälp med att hitta låten!!!"
på jobb nr 2 diskuterades det "friidrotts EM" för fulla muggar bland killarna medan vi damer pratade om "småsaker ni glädjer er åt" och "vad vi dricker just nu" samt är det "mer kalorier om maten är varm?".. intressanta diskussioner som snabbt urartade till ett skrattkalas när vi sedan undrade "vad åt du till mellanmål?"
Sedan gick vi igenom "medlemmarnas bloggar" och skrattade gott åt en del. Efter det så tittade vi på bilder av "stereotypiska hjältar" fast då fick vi "datorproblem - blåskärm" och fattade nada av det.

Jag åkte sen hem och tänkte på "val 2010" och tänkte att det skulle vara smart att ha en slogan som sa "någon som vill hjälpa till att rösta:)" .
Väl hemma åt jag middag och då ringde en vän och frågade "vad lyssnar du på just nu" och frågade "har ni träffat eran kärlek på betapet" varvid jag vek mig av skratt och sa att där spelar de bara normal..

Precis nu har jag lite "problem@giraffen" eftersom jag hittat en "ekorre med insydd ölflaska - 5700 kr" som snyltar på mitt trådlösa internet. Var därför tvungen att kolla "vad döljer sig under ditt ctrl+v" och det fanns inget där så då ringde jag en vän och frågade "har du spelat med personen över?"

Tack för idag kära betablogg..
:)

Gautama2010-07-28 19:25
Antal inlägg: 6854

Hehe, vad får du allt ifrån gottmix?:-)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-28 19:27

@gottmix71

HAHAHAHA

Fy f*n vad roligt att läsa :D Helt klart dagens bästa....mer sånt behövs!
Tack för att du delade med dig av din "dag"

gottmix71 - Ej medlem längre2010-07-28 19:31
Antal inlägg: 547

Tack!! Om folk skrev i lite gamla roliga trådar så skulle det bli ännu bättre till imorgon.. och inte bara samma rubriker.. :)

Tinna2010-07-28 21:58
Antal inlägg: 20250

Gottmix. Sweet! :) *trycker på den osynliga gilla-knappen* :)

Gautama2010-07-29 10:18
Antal inlägg: 6854

Hej betabloggen!
Idag ringde den fjärde personen från Vadstena( ligger 5 mil från mej) och frågade om jag saknar en katt?!!
Det stryker omkring en katt i Vadstena som har samma öronmärkning som min katt Åke. Trodde inte att flera katter kunde ha samma öronmärkning?!
Det sjuka är att när man slår på Åkes nummer i svenska kennelklubbens register så står ju bara jag där som ägare till Åke. Det måste ju innebära att ägarna till den andra katten inte har registrerat sin katt antar jag?
Jaja sorgligt är det i allafall för den lilla missen som inte hittar hem:-(

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?