Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-08-06 11:29 | |
![]() | Barnfria flyg Har hört att de ska börja med flygningar där barn inte är välkomna. Vad tycker ni om det? Själv skulle jag förmodligen betala extra för att slippa barnskrik på planet. Satt på en 6 timmars flygning med ett kolikbarn en gång, det var sju resor värre än min flygrädsla. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:31 | |
![]() | Sju flygresor värre? :) Äh, det är väl bara att köra med öronproppar eller musik om man inte klarar av att skärma av. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:33 | |
![]() | Annars är det väl bara att sluta flyga!? :OD | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:35 | |
![]() | Eller betala lite extra för att slippa just barn på flyget... ;) Tycker det låter som ett bra alternativ att erbjuda, jag skulle nog välja det på de resor jag inte har mitt eget barn med mig. | |
| Låftamannen | 2010-08-06 11:35 | |
![]() | Kan de inte bara sätta småbarnsfamiljerna i en speciell del av flygplanet? Ex. vis. längst bak i ekonomiklass. | |
| le-lou | 2010-08-06 11:36 | |
![]() | Ja grönöga, åker man inte själv med barn så skulle en barnfri flygresa vara en bra början på semestern :D | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:37 | |
![]() | Låftamannen. Vet du hur illa ett kolikbarn kan låta..? Min ena dotter hade kolik, det är ett ljud som "skär" genom allt. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:37 | |
![]() | Rena drömmen le-lo! :D | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:38 | |
![]() | "le-lou" | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-08-06 11:39 | |
![]() | Måste ju vara underbart om något så enkelt som ett barn kan "bota" flygrädsla... | |
| le-lou | 2010-08-06 11:40 | |
![]() | faktum är att det minst lika många gånger är föräldrarna man stör sig mest på, de verkar inte ha fattat att deras barn STÖR. Folk som låter sina barn klättra runt och gapa och skrika och störa andra - allt medan de fortsätter samtala som om inget hände... riktigt irriterande. | |
| pion ekrot | 2010-08-06 11:42 | |
![]() | Låter bra, så slipper föräldrarna (en del iaf) folk som blir på dåligt humör över barnskrik också. | |
| confuoco | 2010-08-06 11:51 | |
![]() | le-lou, Fast vad ska dom göra? Kedja fast barnen? Eller be dem att hålla käften och sitta ner i 6 timmar? Lär man sig bara att acceptera barn så tänker man inte ens häften så mycket på deras lek. Om inte annat, öronproppar. Fast visst kan man köra barnfria flygningar. Låter väl rätt bra för de som verkligen vill ha lugn och ro. :) | |
| regression | 2010-08-06 11:51 | |
![]() | Det låter väl bra. Marknaden har iofs redan differentierat flygresorna indirekt. Vill man undvika barn kan man undvika att flyga till Teneriffa eller Aya Napa. Berlin och Kabul ska vara bättre, har jag hört. En annan sak som jag reflekterade över i min ungdom när jag flög ofta är om man skulle sluta bry sig om skrikande barn när man själv fått barn. Svaret är nej. Man stör sig ännu mer, och är det ens egna barn som stojar i kabinen blir man riktigt sönderstressad. | |
| Låftamannen | 2010-08-06 11:51 | |
![]() | Sen tror jag att vi svenskar är mer känsliga för folk som inte visar hänsyn (låter deras barn störa andra som le-lou skrev) än andra. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-08-06 11:53 | |
![]() | Le-lou, hoppas du aldrig får ett barn som på en flygresa inte mår bra, är övertrött, varm och svettig eller har ont i magen eller öronen. Jag lovar, att om man som föräldrar hamnar i den situationen så gör man allt för att lugna barnet. Det är pinsamt som föräldrar, man vet hur mycket det stör de andra. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-08-06 12:00 | |
![]() | Om en flygning ska kännas någorlunda komfortabel bör det vara relativt tyst och luktfritt kring en där man sitter. Gammal fylla och vitlök är ingen höjdare det heller. Eller gänget som börjat festen redan på flygplatsen och skrålar och för liv bakom ryggen uppblandat med diverse mediokra skämt. Jag fick en intressant kommentar från en flygvärdinna på ett charterplan när jag till sist inte orkade höra fyllbultarna längre, och bad henne säga till dem. "Det ingår inte i mina arbetsuppgifter" hette det. Onekligen en märklig inställning. Öronproppar och en bra bok flyger jag aldrig utan. Och sedan går det oftast mycket bättre om man själv är på gott humör, men det kan som sagt, av olika omständigheter, ändra rätt fort. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-06 12:01 | |
![]() | Le-lou: "Barnfria flyg Har hört att de ska börja med flygningar där barn inte är välkomna. Vad tycker ni om det?" Den här frågan handlar inte om att "skälla" på dem som har barn. Det handlar om möjligheten att flyga utan barn...? Jag har barn själv, jag vet att Le-lou har barn. Jag skulle uppskatta något enormt om de mycket få tillfällen med "barnledighet" som erbjuds mig kunde få vara just fria från barn... iaf när det handlar om att sitta på ett flygplan i X-antal timmar. Det skulle jag gärna betala en extra slant för. Och det betyder inte att jag tycker att alla andra barn och deras föräldrar är hemska på något vis, bara att ibland vill jag slippa hela det "paketet". Är det så hemskt av mig att känna så? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-08-06 12:02 | |
![]() | Det var Ryanair va? | |
| proktolog | 2010-08-06 12:02 | |
![]() | Skulle vara bra med flyg utan snattrande tonåringar, fulla gubbar, svettluktande skitgrisar, snarkande personer, högljuda människor, allmänt störande människor. Bra om man kunde få ett eget plan när man ska flyga så allt kan bli precis som jag vill. | |