Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 005 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 14:38 | |
![]() | Barnkläder Jag trodde det var ganska "utdött" att klä pojkar i tröjor med spindelmannen och flickor i hello kitty. Men där hade jag fel. shop.hm.com/se/depts...sh optype=S Förstår inte varför barnkläderna är uppdelade i pojk- & flickkläder, de har ju ändå samma storlek när de är små. Vad tycker ni om det? | |
| Ässät | 2010-08-14 14:41 | |
![]() | Jag skulle nog haja till om jag såg en liten bebispojk med rosa kjol förstås..ja i en blå också ;) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 15:17 | |
![]() | www.aftonbladet.se/d...75 80209.ab | |
| le-lou | 2010-08-14 15:31 | |
![]() | Jag tycker det är rent trams. Varför ska en flicka behöva ha på sig en spindelmantröja för att vara jämställd? | |
| m-70 | 2010-08-14 15:48 | |
![]() | Handla på P.O.P de har kläder för barn, vare sig de är tjej eller kille. Själv tycker jag det är trevligt att se skillnad. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 15:49 | |
![]() | Jag funderar mer på varför man behöver "visa upp" om man har en flicka eller pojke genom dess kläder. Hade Ässät sett ett okänt barn i rosa kjol hade hon nog trott att det var en flicka. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 15:52 | |
![]() | m-70, Varför tycker du det är trevligt att se skillnad? | |
| Pubbe | 2010-08-14 15:56 | |
![]() | Jag tycker att det är ganska schysst med rätt så könsneutrala kläder på bebisar :D | |
| Elinvelin | 2010-08-14 15:57 | |
![]() | Lika bra att klä dem som man själv vill tills dem är stora nog att bestämma själva vad dem vill ha på sig. Jag är nog för att det ska vara lite "pojkigt" och "flickigt". Nu har jag inga barn men så som jag känner nu så skulle jag klä min dotter i söta tjejkläder kanske inte någonting glittrigt eller med massa spets och volanger, men rosa och så. Och om jag skulle ha en son så skulle jag nog klä honom i exempelvis, spindelmannen- och batman-kläder. Jag menar jösses, dem är bebisar. Inte direkt att dem bryr sig om vad dem har på sig skulle jag tro. Dem kommer ändå utveckla en egen personlighet sen och det har inget samband med vad kläderna symboliserar! | |
| dragabol | 2010-08-14 16:01 | |
![]() | har inga direkta funderingar men har nog klätt mina grrabbar traditionellt uatn att fundera något på det. Minstingen har dock (13 år) pippi på rosa kläder och ja, han trivs i de rosa kalsongerna men är nog ganska ensam om det i skolan :) Han gillar även glitter och annat så vem vet, han kanske är lite tjejig av siig fast det får han ju vara så länge han trivs. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 16:09 | |
![]() | "Jag menar jösses, dem är bebisar. Inte direkt att dem bryr sig om vad dem har på sig skulle jag tro. Dem kommer ändå utveckla en egen personlighet sen och det har inget samband med vad kläderna symboliserar!" Nej, bebisar och småbarn är helt obrydda över sina kläder kan jag tro. Det handlar om vad vuxna uppfattar och hur de bemöter barn pga deras kläder eller kön. När jag var liten fick min mamma ofta höra "Åh en sån söt liten pojke" Det resulterade i att jag fick ha något mer flickigt på mig så att folk inte skulle ta fel. 1. Varför kan folk inte säga "Åh ett sånt sött barn"? 2. Är det viktigt att kunna identifiera kön och varför? "Här kommer en flicka/pojke" Istället för "Här kommer ett barn". | |
| Hayeti | 2010-08-14 16:19 | |
![]() | Rosa på flickor och blått på pojkar! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 16:20 | |
![]() | För att? | |
| Pubbe | 2010-08-14 16:22 | |
![]() | Håller med dig Delicious! | |
| Pluttisen | 2010-08-14 16:27 | |
![]() | Pojkvännens yngsta är nog lite mer pojkflicka å tycker att Blixten McQueen är jättehäftig å skulle hellre ha en blixten tröja än en barbie eller prinsess tröja... Hon går oxå hellre i byxor medans hennes äldre syster älskar rosa å gulligt å går helst i kjol. | |
| Ässät | 2010-08-14 16:28 | |
![]() | För att man ska se skillnad ju.. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 16:30 | |
![]() | P.O.P är bra men de är ju rätt mkt dyrare än H&M, Lindex eller Kappahl. | |
| Elinvelin | 2010-08-14 16:31 | |
![]() | Men det borde inte vara så viktigt att identifiera könet på ett barn för en utomstående, det håller jag med om. Det är lätt att säga "varför kan det inte vara så", och visst, det hade varit mycket bättre om folk kunde tänka mer "utanför lådan", det tycker jag också. Men det är upp till var och en förälder vad man vill dra på sitt barn och sen är det upp till alla andra individer hur dem bemöter en förälder med ett barn. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-08-14 16:40 | |
![]() | ladydahmer.blogg.se/...92 3741.jpg | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-08-14 16:42 | |
![]() | De allra flesta barn utvecklar ju med åren en egen vilja och kan aktivt välja vad de vill ha på sig (i viss mån åtminstone) Riktigt små barn behöver väl mest av allt bekväma kläder som det går att leka/röra sig obehindrat i. Sen är det upp till föräldern att välja färg och snitt. | |