Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 255

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldplate2010-08-15 10:52
Antal inlägg: 1212

Matcher vi minns!
Såg ett par kommentarer i chatten idag. Den ena var från någon som tyckte att han/hon vunnit ovanligt stort i en match. Den andra var det från en som för första gången passerat 2000 i rating, och detta i en match där motståndaren hade datakrångel.

Det fick mig direkt att tänka på matcher jag själv minns som ovanliga för mig.

Första gången jag skulle passera 2000 i rating så ville jag helst av allt sno poängen från en speciell kompis till mig. Jag låg runt 1930 i poäng och tänkte att jag kunde försöka gå lite närmare genom att ta en annan spelare som motståndare först. Hittade snart en som hade en rating som låg en bra bit över 2000 och tänkte att han kunde jag ju plocka något ifrån...

Vi körde en hets-match och den började skapligt jämt. Fast ju längre in i spelet vi kom desto segare och sämre började min motståndare spela. Ibland blev jag så osäker på om han över huvud taget var kvar eller inte att jag trodde att han kastats ut pga nät eller datakrångel. Så var dock inte fallet...

Mannen hade tagit sömntabletter strax innan vår match och spelade mest i väntan på att dom skulle börja verka!

Så ett par sömntabletter gav mig över 70p i rating, passerandet av den första av drömgränser samt en match jag inte glömmer i första taget! =)

Vilka matcher minns ni som något extra?

Pseudonymf2010-08-15 10:58
Antal inlägg: 8282

När jag rullade "nödcentral" och slutpoängen blev 2395. Det var dessutom i en panikmatch och tiden i sådana matcher är ju inte alltid på ens sida :)

betapet.se/user/game...wo rdlist=1

Pseudonymf2010-08-15 11:00
Antal inlägg: 8282

Även den första matchen då slutpoängen för första gången hamnade över 1000-strecket var en match värd att minnas. Att jag dessutom rullade "tågstation" för 590 poäng gjorde ju inte saken sämre!

betapet.se/user/game...wo rdlist=1

Peddape2010-08-15 11:11
Antal inlägg: 647

Spelade mot två IRL vänner en gång, låg sist, men med mina sista bokstäver fick jag ut STANDARD över två röda på klassiskt bräde. 120p för rullningen + massor med tillägg o avdrag för bokstäver. Då var jag kung!

emma_dexter2010-08-15 12:13
Antal inlägg: 1

Min motspelare rullade på ordet KLITORIS en gång. Det var lite roligt att det skyltades över hela betapet.se.

fatclown2010-08-15 12:28
Antal inlägg: 88

Att efter en otroligt krävande dag på jobbet komma hem och spela en match betapet i soffan, ta ledningen med 400+p vid ca 10 brickor kvar sen somna; vakna och inse att man precis lämnat WO :)

slånbär2010-08-15 12:39
Antal inlägg: 5539

Första gången jag rullade sex gånger i en match. Det har hänt igen sedan dess så nu jagar man ju den sjunde rullen..........

F I S T O - Ej medlem längre2010-08-15 12:55
Antal inlägg: 675

@emma_dexter

Det var nog inte jag, eftersom jag lyckades rulla Clitoris på en trea. :D

raton2010-08-15 13:07
Antal inlägg: 6

F I S T O -vadå rulla på en trea-du har ju inte rullat clitoris enligt din statestik i alla fall.

F I S T O - Ej medlem längre2010-08-15 13:14

Gjorde det med en annan användare... ha ha, som jag tappat lösenordet till, försökte dubbelkolla, men statisken är raderad!!!

på anv. fisto

F I S T O - Ej medlem längre2010-08-15 13:14

www.betapet.se/user/...er id=34172

revansch2010-08-15 13:28
Antal inlägg: 137

lade XENON på tre röda och en gul, fick 720p typ

jox_rekan2010-08-15 13:44
Antal inlägg: 25

Tycker alltid det är skönt att börja en match med en rullning, som när jag la PIXLARS i första omgången, dessutom över två röda och en gul. Blev 338 poäng

Guldplate2010-08-15 13:49
Antal inlägg: 1212

Inga minnen av matcher förutom de som innehåller rullningar?

Jag försökte vara social i chatten med min motståndare under en match. Började väl med ett par vanliga hälsningsfraser och dylikt. Utdelandet av brickorna var emot mig så jag la in en kommentar i stil med:

- Jobbiga bokstäver nu. Har inte en enda vokal.

Grabben tog väl inte det som en inbjudan till att chatta utan till att öppna upp spelplanen precis bredvid ett par tre stycken röda poängrutor.

Det jag inte sagt var att jag hade en blank vilket gjorde att jag plockade alla dom rutorna och skrapade ihop tillräckligt många hundra poäng för att spelet skulle vara avgjort i förtid.

Hans sura respons på det blev:

- Dig ska jag aldrig lita på mer!

=)

Nilka2010-08-15 13:53
Antal inlägg: 35

Fick över 2000 p på OZONSKIKT på en massa gula och röda rutor. Strax efter buggade systemet och statistiken raderades... Skrytmöjligheterna grusades.

F I S T O - Ej medlem längre2010-08-15 14:35

Jag minns tydligt en match när jag började med att lägga ordet BÖG - vilket gjorde att motspelaren blev helt galen, denne hotade med stryk och anmälan till spelvärdar, sedan gick han/hon över till att anklaga mig för en hel del elakheter.

Pocaloca2010-08-15 14:46
Antal inlägg: 2156

...hm...en match....fick jag frågan: - Du var inte bäst i klassen va? =))

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-15 15:00
Antal inlägg: 37631

jag mins dom matcherna där mäniskor varit trevliga och pratvänliga,dom matcher som jag spelat mot otervliga människor har jag förträngt,en ros till alla pratglada och goa spelare

F I S T O - Ej medlem längre2010-08-15 15:33

@ttiittii

Vad fint att du bara ser det goda i livet, själv gillar jag när det finns lite svärta kvar i minnet. :)

slånbär2010-08-15 15:43
Antal inlägg: 5539

Minns en match där motståndaren direkt vid min andra rull började gnälla om att jag hade sån himla tur och vid min tredje började han anklaga mig för att fuska . Detta har jag ju fått höra ibland då jag i vissa matcher om det är ett rullbart bräde kan rulla upp till sex gånger men den här var så himla påstridig och otrevlig och även om jag slutade prata med honom så fortsatte han gnälla hela matchen igenom. Kändes rätt skönt när jag dessutom avslutade med en rull.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?