Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 064 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-08-17 11:46 | |
![]() | Råd om skrivare Om jag tänker tillbaka så har jag nog aldrig varit riktigt nöjd med någon skrivare jag haft. Det har varit en massa olika problem. Vissa har låtit högt som en skördetröska, i andra har pappret fastnat nästan varje gång, och de flesta slukar färg så till den grad att det krävs ett högavlönat jobb för att få råd med dessa ständiga inköp av färgpatroner. Resan har varit lång och svår och nu är jag helt utan skrivare, igen. Kära medspelare, berätta litegrann om din skrivare och din inställning till denna. Har ni ett harmoniskt förhållande? Ger den dig de utskrifter du vill ha? Är du nöjd med kvaliteten? Om inte, varför inte? Vilket märke ska man välja och vilket ska absolut undvikas? Blir den bättre för att den är dyrare? Laser eller bläckstråle? Oftast är det rena textdokument från internet jag skulle vilja ha sparade på papper, mer sällan bilder. Men ibland även bilder. | |
| Sten Saxpåse - Ej medlem längre | 2010-08-17 11:57 | |
![]() | jävla skrivare med inbyggd scanner sämsta köpet i mitt liv. Visade sig vara ett dyrt köp med tanke på hur skrivarpriserna bara rasade några månader senare. Skiten fungerade klockrent i flera år. Tills jag ville använda den, då bestämde den sig för att börja jävlas. Ligger nu på sortergården, jag skriver ut text på jobbet och bilder direkt i butiken i de format jag vill ha. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2010-08-17 11:58 | |
![]() | Jag har en vanlig ganska billig bläckstråleskrivare. Jag behöver inte något avancerat. Skriver mest ut text. Sällan bilder och aldrig foton. Ofta kommer det upp meddelande om att pappret är slut fast det inte är det. Får försöka skriva ut många gånger ibland innan det lyckas. Det händer också att pappret fastnar. Det verkar som om det inte får gå för lång tid mellan utskrifterna, då kan tonern torka fast jag inte har skrivit ut så många gånger. Maskinen står och "tuggar" länge också i det fall den skriver ut bra. Den väsnas också en del. Min skrivare är bara ett år och den har aldrig varit bättre heller. Jag undrar om dyrare skrivare är bättre. Det är ju inte alldeles säkert. | |
| bländie | 2010-08-17 12:01 | |
![]() | Har en HP Photosmart C7200. Alla min tidigare skrivre har hamnat i grovsoprummet efter ett par månader eller ett halvår. Denna fullkomligt älskar jag. Användarvänlig som få. Saknas något poppr det upp på min skärm. Felsökning fenomenalt pedagogiskt. Tycker möjligen att bläckpatronerna går åt i rasande fart. Scanner, kopiator o fax finns också, liksom fotoutskrift. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-17 12:10 | |
![]() | Laserskrivare är nöten och numera går det att hitta billiga färglasrar också. Alt beror vilka krav man har på utskriftshastighet m.m. Om man inte skriver ut så ofta kan jag VERKLIGEN rekommendera laser eftersom man då slipper intorkade färgpatroner. Laser, laser, laser. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-17 12:15 | |
![]() | En sådan här köpte vi till min förening: www.dustinhome.se/pd...97 236.aspx Då har du kopiator/skanner också. Enda nackdelen är att den är lite långsam. Annars verkar väl typ en sådan här prisvärd: www.dustinhome.se/pd...42 391.aspx Ett tips: kolla recensioner på nätet! Då undviker du den värsta dyngan. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-17 12:19 | |
![]() | Den här verkar ha fått bra recensioner: www.dustinhome.se/pd...43 714.aspx En tips om du vill spara pengar på patroner är att se om det går att köpa annat än originalpatroner. Då kan du ofta komma ner till halva priset. | |
| Ztoya | 2010-08-17 12:26 | |
![]() | Har en gammal Hp LaserJet. Den har fungerat perfekt i alla år. Visserligen ingen färg, men de få gånger jag behöver det, kan jag få låna någons. Var innerligt trött på gamla intorkade bläckpatroner när jag valde att skaffa denna och har aldrig ångrat det beslutet. | |
| wildman | 2010-08-17 12:30 | |
![]() | ElectricEye har rätt. OM man inte ska skriva ut bilder med vettig kvalitet, då är det bara bläckstråle som gäller. Men annars laser, tveklöst. | |
| HumbleBug | 2010-08-17 12:48 | |
![]() | Håller inte riktigt med wildman, beror på hur mycket man ska använda den. Skriver man bara ut något då och då kan man köra bläckstråle. Men så snart det handlar om lite större kvantiteter så blir bläckstråle dyrt i längden. Vad man ska köpa beror på vad man vill ha ut i färgkvalitet. Ska du skriva ut mycket färg blir det också jävligt dyrt i längden med bläck. Men bra färglaserskrivare är förhållandevis rätt dyra i inköp. Rekommenderar helt klart Samsungs 500 kr laserskrivare om du mest är intresserade av svart-vitt och inte heller av massa andra finesser. Prisvärt i längden måste man säga. Men väldigt matta färger om du vill skriva i färg. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-17 12:57 | |
![]() | Öhh, skrivare?? Det som ska skrivas ut skrivs ut på jobbet.. Gratis papper, gratis bläck, gratis el och dessutom på betald arbetstid!! Och inte behöver jag bekymra mig om den skulle gå sönder heller, eller att pappret eller bläcket är slut... Det finns i förrådet, bara att ta fram nytt. :) | |
| HumbleBug | 2010-08-17 12:57 | |
![]() | ... Om man har ett jobb ... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-08-17 13:14 | |
![]() | HP Photosmart 7660. Var hemskt nöjd med den från början när jag mest skrev ut färgbilder på fotopapper. Använder den numera bara med sv-vit patron för att skriva ut text. Funkar inte riktigt bra. Kanske nåt skit som kommit in. Låter ganska mycket och ibland hamnar pappret snett. Överlag användarvänlig och jag har varit riktigt nöjd med den en gång i tiden. | |
| wildman | 2010-08-17 13:26 | |
![]() | Humblebug skrev:Skriver man bara ut något då och då kan man köra bläckstråle." Dilemmat är ju bara att bläcket tenderar till att torka in om man använder skrivaren för lite. Du har nog rätt i ett smalt intervall där man skriver tillräckligt för att den inte ska torka in och ändå tillräckligt för att det ska vara ekonomi i det. Men för all del, idag får man en bläckstråle för 400 spänn, så orkar man hålla på att byta så är det säkert billigare. Intorkade skrivare tenderar också att ge linjer etc på pappret. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-08-17 15:52 | |
![]() | Jag har vart inne på det tidigare här i forumet, vill man ha konkreta bevis för att världen och mänskligheten trots allt är god ska man vända sig till dem som spelar Betapet. Här får man råd och stöd när man som mest behöver det. Jag har bara kört bläckstråle tidigare men tänker testa med laser denna gång, var nytt för mig att det numera också finns färglaser... en sådan får det bli! Som folk påpekat här kan det ibland gå långt mellan gångerna som man använder sin skrivare. Får försöka hitta någon ny rutin där jag kontinuerligt skriver ut vissa saker. Tack till er alla som svarat! | |
| wildman | 2010-08-17 15:56 | |
![]() | Som sagt, ha bara i åtanke att foton på en färglaser inte är i närheten av dom från en bläckstråle. Men kan du leva med det gör du rätt val. (Själv skriver jag mest bilder och är därmed förpassad till bläckstråle, men på jobbet kör vi färglaser) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-17 19:14 | |
![]() | Om du köper laser kan den stå hur länge som helst utan att jobba och du har inga problem när du väl behöver den igen. Som wildman skriver: färglaser är inte till för att skriva ut foton, men annars är de guld! | |
| SkySpy_ | 2010-08-17 19:21 | |
![]() | Håller med om att laser är kanon. Funderade på vad jag skulle köpa och kollade på alla olika typer av bläckstråle. Men hur ofta är det egentligen som man skriver ut i färg? Blev en Samsung laser. www.netonnet.se/art/...37 18.4116/ Tyst ,snabb, toner som räcker länge ca 2000 sidor. | |
| Lillstölla | 2010-08-17 19:40 | |
![]() | Så om jag har förstått det rätt så ska man välja en bläckstråle om man vill skriva ut mycket och dessutom då bra bilder? Jag ska köpa skrivare själv men vill ju inte lägga en förmögenhet på vare sig skrivaren eller färgpatroner. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-19 14:26 | |
![]() | kolla testet i råd och rön,om lacerskrivare | |