Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 298 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eeistan | 2010-08-25 18:06 | |
![]() | SE Xperia x10 mini android Är det verkligen så att denna nalle är mest populär i svedala just nu. Isåfall för och nackdelar med den? | |
| le-lou | 2010-08-25 18:57 | |
![]() | Jag har den. Köpte först den med tangentbord, bytte till den "vanliga" minin för den var så sabla tung för sin storlek. Annars är den helt ok på alla sätt, jag tycker den är sjukt snabb om man jämför med en del andra, piggare. Klart den är liten, speciellt tyckte jag att det märktes på själva sifferbordet där man ska slå nummer alt skriva sms - skrev fel konstant i början. Löste det dock med att ladda ner en app och byta hela layouten. Den jag har nu känns som min förra. Det enda negativa egentligen som jag noterat är den urusla batteritiden. | |
| Guldplate | 2010-08-25 19:02 | |
![]() | le-lou Jag är på väg att köpa samma telefon på inrådan från min bror som jobbar för SonyEriksson. Han första tips är att ladda hem ett par app som fixar batteritiden. Den ökar drastiskt med hjälp av dom appsen. Jag kan kolla med honom mer exakt vilka det är och var du kan hämta hem dom, om du vill! =) | |
| ocki | 2010-08-25 19:03 | |
![]() | Min syster har en mini pro och jag tycker att den verkar rätt schyst. Gillar personligen inte så små skärmar men det är en riktigt bra telefon för den pengen. Stark processor också. Har för mig att SEMC släpper en android 2.1-uppdatering om nån månad dessutom, som ska göra den lite snabbare och mer batterisnål. Alla telefoner av denna typ får man räkna med att ladda en gång om dan eller varannan dag. | |
| le-lou | 2010-08-25 19:10 | |
![]() | Guldplate, jag har de redan men tack :) Task manager är det jag använder, men ändå så är batteritiden skapligt kass tycker jag. Men man vänjer sig med att ladda det lilla livet i tid och otid. Trots detta tycker jag att den är en bra mobil som jag inte känner för att byta. | |
| Guldplate | 2010-08-25 19:11 | |
![]() | Applikationerna som förbättrar batteritiden hos Xperia x10 min heter: apndroid (Gör batteritiden ca 3 gånger så lång) SonyEriksson rekommenderar den vanliga och inte advance av någon anledning. Task Killer (stänger ner program som inte används) apndroid står för 85-90% av den förbättrade förlängningen av batteritiden så det är först och främst den som du ska söka efter och ladda hem. | |
| le-lou | 2010-08-25 19:11 | |
![]() | Kom på en sak, det man ska tänka på ordentligt , iaf med minin är att stänga av Bluetooth när man inte använder den. När jag kom på det, så ökade min batteritid betydligt. | |
| le-lou | 2010-08-25 19:11 | |
![]() | Ja, förlåt det är Task Killer jag har. Inte manager. Men tack ändå :) | |
| odin - Administratör | 2010-08-25 19:12 | |
![]() | Nackdel: Du kan inte lira Betapet Mini på den. | |
| le-lou | 2010-08-25 19:13 | |
![]() | Är det denna du menar? : APNdroid - Avaktivera/aktivera all datatrafik via mobilnätet med ett knapptryck, väldigt smidigt om man inte har dataabb. | |
| le-lou | 2010-08-25 19:13 | |
![]() | Nej Odin det kan man inte *rage* :( | |
| le-lou | 2010-08-25 19:16 | |
![]() | Guldplate - om det är den du menar, så vet jag inte vad den skulle spara batteritid på? Det enda mobilen gör om man inte använder den, är väl att synka olika program? Är det inte bättre att bara stänga av synken? | |
| Imsoz - Ej medlem längre | 2010-08-25 19:19 | |
![]() | Har Pro. Tangentbordet är väl det bästa med telefonen. Batteritiden det sämsta, trots ATK och liknande apps. Den är ganska liten så inte att rekommendera om man har tjocka fingrar.. apputbudet hos android är som sagt inte så stort. Kameran duger och skärmen reagerar bra. Att surfa på webbläsaren fungerar även om man kan få sitta ganska nära och zooma in och ut för att kunna läsa. Rekommenderar Pro'n om du smsar mycket. | |
| le-lou | 2010-08-25 19:21 | |
![]() | Jo kameran har jag personligen lite svårt för. Man måste vara ultrastadig på handen för att bilden inte ska bli suddig, först nu har jag fått in svingen och knäpper av på rätt sätt. Upplever den som lite känslig. Imsoz - tycker inte du att pron är obekväm att tala i? jag tyckte den var tung för sin storlek, kändes som man belastade handen helt fel. Vaknade med värk i handleden. | |
| Guldplate | 2010-08-25 19:24 | |
![]() | le-lou Ringde brorsan förut för att kolla vilken det är man ska ladda hem och han sa apndroid. Fast sen vet jag inte exakt vad den gör. Mina tekniska kunskaper gällande mobiler kan nog sträcka sig så långt så att jag på egen hand räkna ut att kretskortet borde tåla den lägsta temperaturen i ugnen. (tappade mobilen i ett vattenglas och torkade den ordentligt med hjälp av ugnen) ;-) Jag ska kolla med honom igen och se om han vet mer exakt vad applikationen gör. | |
| le-lou | 2010-08-25 19:36 | |
![]() | Guldplate, även min man här hemma har jobbat ett antal år på Sony Ericsson som programmerare, fick fatt honom i bilen för att fråga hur det här funkar (stod med mobilen i högsta hugg och fantiserade om att slippa ladda mobil varje dag) och han förklarade i snabba drag ungefär som jag trodde. Verkar som att om man tar bort synken så visst sparar man batteritid, men vete 17 om det är så stort vinst som flera timmar? Känns också som att man faktiskt vill ha synkning i gång på nåt sätt, annars förlorar man lite känslan att man faktiskt har en mobil i gång ju :D. Jag ska kika i min mob om det finns nån inställning kanske på att låta den synka lite mer sällan istället. | |
| obelix02 | 2010-08-25 20:16 | |
![]() | hej allesammans... det är lite svårt att bevisa hur mkt batteritid apndroid sparar utan att ha testat app:en i några dagar. de personer jag känner som installerat apndroid (mig inkluderad) säger att äntligen behöver de inte ladda sin telefon varje natt. det här med synkning sker dessutom varje ggn man väljer att telefonen ska släppa igenom data. när det gäller mms så stänger inte apndroid ute sms. skulle ngn skicka ett mms till en då internettraffiken är av så får man ett sms som säger att man ska ladda ned meddelandet. | |
| le-lou | 2010-08-25 20:17 | |
![]() | jag ska ta hem appen och testa. Återkommer med resultat, hoppas att det funkar :) | |
| Guldplate | 2010-08-25 20:20 | |
![]() | Le-lou. Min bror var för upptagen just nu för att förklara allt närmare men en rekommendation är ju att testa applikationen och se hur mycket den förbättrar batteritiden. Det går ju alltid att ta bort den om den inte gör någon verkan. Det sköna med datorer och dylikt är ju att man kan testa att lägga in saker och ting för att se effekten, och ändå kunna ta tillbaka det till ursprungsläget! =) | |
| obelix02 | 2010-08-25 20:27 | |
![]() | hmm för er som kommer avinstallera apndroid... man ska tydligen avinstallera apndroid med internetdata PÅ. läs mer på lifehacker.com/53709...tt ery-life | |