Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 533 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2005-10-02 22:25 | |
![]() | Dörrvakter Var ute igår och skulle in på Blue Moon Bar (ställe i Sthlm). Stod i kö, och när vi väl kom in så var det en tjej bakom som inte fick komma in. Då frågade jag varför, "hon har vita skor", vilket ledde till att jag inte heller fick komma in "du är för full" (kom förövrigt in på Berns direkt efteråt). Varför skall de alltid utöva grymt maktmissbruk? Ok alla kanske inte är så, men 99%! Hoppas det inte finns några dörrvakter här som jag förolämpade :) Nån mer som upplevt något liknande med dessa typer? | |
| skrabban | 2005-10-02 23:41 | |
![]() | Jag fick inte komma in på ett ställe i Malmö (kommer inte ihåg vad det hette just nu). Jag hade en lila tröja som det stod Boss på med gult. Dörrvakten sa att det inte var en äkta boss därför kom jag inte in. | |
| Mike Tyson - Ej medlem längre | 2005-10-03 00:24 | |
![]() | Om du kände mig skulle du lugnt slippa det problemet Mr Odin. | |
| Rundåglad - Ej medlem längre | 2005-10-03 07:47 | |
![]() | Jag brukar gå ut med stål-micke, och jag kan intyga, allt löper smidigt. inga köer och tanterna flockas! | |
| Cheelas | 2005-10-03 10:41 | |
![]() | Jag var på Dub´s och spelade Black Jack då en storspelare stötte på mig. Vänligt men bestämt sa jag ifrån, då gick han till vakten och hävdade att jag stulit marker från han. Vakten bad mig lämna ifrån mig marker jag inte hade. Jag sade ifrån, och det hela slutade med att vakten lyfte ut mig i ett strupgrep och slängde mig i väggen. | |
| Grape - Ej medlem längre | 2005-10-03 12:04 | |
![]() | Anmälde du det? | |
| Cheelas | 2005-10-03 22:58 | |
![]() | Jepp det anmäldes. Polisen kom med en gång. Det lades senare ner i brist på bevis fastän mina strypmärken dokumenterades av polisen. | |
| Cheelas | 2005-10-03 23:00 | |
![]() | Och andningsbesvären som kom av det. Blev körd av polisen till sjukhuset för observation. | |
| Kamillan | 2006-02-01 02:08 | |
![]() | neee vakter kan ta sej asså... | |
| GM Flash - Ej medlem längre | 2006-02-01 02:34 | |
![]() | Dörrvakter ska alltid jävlas, visa sin makt och vara allmänt grisiga. Går tyvärr inte att komma runt det, nåt man måste acceptera. | |
| Klas Kristen - Ej medlem längre | 2006-02-01 03:03 | |
![]() | "Dörrvakter ska alltid jävlas, visa sin makt och vara allmänt grisiga. Går tyvärr inte att komma runt det, nåt man måste acceptera." Håller med // Anna Sjödin | |
| Angus | 2006-02-01 12:21 | |
![]() | För att få ett vaktförordnande till dörrslusk så krävs utbildning. Efter avslutad utbildning så genomförs troligtvis någon form av skriftligt eller muntligt (då inte alla kan läsa) prov.. När du har klarat provet (batongmisshandel, rasistiska slagord och strypgreppsvarianter) så är du klar för tjänstgöring. Därmed beväpnas du och ges alla de möjligheter du aldrig har fått under din sketna uppväxt.. Varför i hela fridens namn kräver inte branschorganisationen att dom även skall föra in begreppet SERVICEKÄNSLA i utbildningen också?? Tänk vad mycket mer pengar barägarna skulle tjäna om dom hade vakter som förstod sig på konceptet service... En trevlig, lyhörd vakt som kanske till och med kunde ordna en taxi när man ska hem.. Istället så slår dom in pannbenet på en om man inte hittar garderobskvittot nog snabbt... | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2006-02-01 20:18 | |
![]() | Har jobbat med ett stort antal vakter under mina snart 15 år i restaurang branchen, och -ja ,de flesta jag stött på är ett släkte för sig! Fast å andra sidan, det är kockar och dj:s också.... Har hittills bara jobbat med ett par tre vakter som varit ödmjuka och vänliga mot folk, som faktiskt PRATAT med gästerna och försökt reda ut saker på det viset. Har dessutom träffat en hel del gäster som borde gå en kurs i hur man uppför sig på krogen... mot personalen=)) | |
| GarM | 2006-02-01 21:52 | |
![]() | Har aldrig festat i stora städer, enbart i ängelholm, som är en skithåla och i helsingborg, och dom vakter jag stött på är trevliga och artiga. Dock har jag som sagt aldrig varit i varken malmö eller stockholm och festat. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-15 15:15 | |
![]() | vakter är roliga människor att jobba med. haha! | |
| emmylicious | 2008-04-15 15:18 | |
![]() | brukar inte ha några problem att komma in på krogen i min hemstad iaf. tur man bor granne med dörrvakten :P | |
| emmylicious | 2008-04-15 15:18 | |
![]() | eller otur kanske. hans bil har fått utstå x antal sönderslagningar pga att han är just dörrvakt. | |
| Ond jävel - Ej medlem längre | 2008-04-15 15:20 | |
![]() | Många dörrvakter är totalt maktgalna och tvekar inte att avhysa eller neka folk med ett godtycke som är sjukt. MEN jag har själv jobbat som det och det hände att chefen/ägaren gav distinkta direktiv om vad för slags folk som skulle släppas in(vilket är lika löjligt det) och då var det ju bara att rätta sig efter det om man ville ha jobbet kvar... Men sjukt är det. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-04-15 15:22 | |
![]() | det är väl förståeligt att man blir frustrerad och agressiv om man t o m blir bortkollrad i en diskussion med en tio år yngre, aspackad snorvalp. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-15 15:23 | |
![]() | kanske är så.. men som någon nämnde. Människorna ska lära sig att uppföra sig mor krogpersonal också.. de är oerhört dåliga på det. Jobbar själv som bartender, och folk verkar inte ha några som helst hyfs. | |