Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 452 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitteb | 2010-09-15 23:28 | |
![]() | Roliga missförstånd! Vore kul med roliga missförstånd. Kanske från det man va liten eller som vuxen. När jag växte upp hade jag en kompis som vägrade äta Prickikorv (salami). Hon berättade senare att hon trodde det var skivat gristryne!! | |
| werigo - Ej medlem längre | 2010-09-15 23:31 | |
![]() | Är det inte det då? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-09-15 23:33 | |
![]() | Jag var sex år gammal och trodde det hette majskorv...jag blev utskrattad av dom vuxna runt om. Så nu är jag noga med kolvar! | |
| alsklingsem | 2010-09-15 23:33 | |
![]() | En vän till mig berättade om hennes fotbollslags stora framgångar på senaste (dom hade alltid varit urdåliga).. Vad beror det på undrade jag? -Vi har blandannat fått ett nytt passningspel! -Av vem då? Svarade jag.. :) | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-15 23:38 | |
![]() | En kompis till mig plockade svamp i skogen och skulle bjuda mig på svampstuvning, när vi satt vid bordet och skulle äta så frågade jag vart hon hade varit och plockat svampen. Då sa hon att hon var i ett område i södergråskogen, där finns det ju bara giftsvamp! Sa jag. Hon blev så paff att hon hade plockat fel svamp att hon ramlade av stolen och bröt nyckelbenet. Tur som va så åt vi inte svampen, min vän fick ligga på sjukhus ett tag pg.a nyckelbenet men slutet gott allting gott! | |
| cokki | 2010-09-15 23:43 | |
![]() | Hade en jobbar kompis som kom till jobbet en morgon och frågade - Var ligger abbonerad? Bussen hon mötte hade den skylten uppe.... | |
| bitteb | 2010-09-15 23:44 | |
![]() | Själv så trdde jag aallvarligt att det hette häststift, ist för häftstift....säket tills jag va i 20-årsäldern. | |
| magga | 2010-09-15 23:44 | |
![]() | Bantorget i Lund (vid järnvägsstationen) trodde jag hette BARNtorget:) | |
| bitteb | 2010-09-15 23:45 | |
![]() | Va gulligt! | |
| magga | 2010-09-15 23:46 | |
![]() | Tror faktiskt alla barn trodde det:) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-09-15 23:51 | |
![]() | I Norrbotten pratar folk svenska med finsk brytning. Särskilt den generationen som är äldre än vad jag är. Ett "b" blir så lätt ett "p" till exempel. Jag blev som liten tös ohälsosamt intresserad av snoppar under en period. Mamma blev en aning konfys, och efter att ha försökt ignorera mina Tourette-aktiga upprepningar av det manliga könsorganet under en tid, började hon utreda vad den här passionen bottnade i. "Snoppen" var en serietidning som en äldre släkting läst högt ur för mig. | |
| magga | 2010-09-15 23:52 | |
![]() | Haha måste berätta om min mamma.. För nån månad sen köpte jag ett schampo som hette SYOSS. Ställde den på köksbordet och berättade för mamma att jag köpt "Sajoss". Då utbrast hon: "Ja men vi har ju sojasås!! vänta så ska jag se efter!" Sen efter en stund hade hon grävt fram en sojasåsflaska ur något skåp och visade stolt upp den: "Kolla, jag sa ju det!" Haha.. | |
| magga | 2010-09-15 23:53 | |
![]() | Usige, haha fyy | |
| bitteb | 2010-09-15 23:54 | |
![]() | Jag jobbade på dagis, o där hade vi en jättego liten tjej som hette Martina. Städerskan, gunvor, som kom från Norge var väldigt glad i henne. En dag när Gunvor höll på at städa hos oss så sa hon: nä du Martina, nu får du allt komma hit så jag får ge dig en riktigt go klem. Martina började störtgrina o sprang in i min famn för att ta skydd. Och så snyffta hon fram: Du du tänker väll inte kläma mig i dörren? | |
| bitteb | 2010-09-15 23:57 | |
![]() | uisge-beatha ..ha ha den va riktigt bra:)) | |
| Naity_ | 2010-09-16 00:12 | |
![]() | Stod och väntade på buss nummer 2 ett bra tag, då ser jag 4an komma rullandes och stannar intill busskuren. Då eftersom 2an normalt sett skulle gått tidigare så frågar jag en person intill om hon sett om tvåan åkt förbi, så pekar hon på bussen precis framför mig som jag trodde var 4an.. Jag skämdes och var tvungen att dubbelkolla.. Sedan när jag och en kompis höll ett föredrag i skolan så skulle jag skämta till det avslutningsvis, som knyten i säcken. Råkade säga; Ja eftersom vi är mer välutrustade än er ( skulle egentligen säga utvecklade). Klassen fick sig ett gott skratt iallfall. :) | |
| Tinna | 2010-09-16 00:14 | |
![]() | Kompisens dotter (7år) trodde det hette haNDburgare.. Eftersom man åt dem med händerna. ^^ | |
| magga | 2010-09-16 00:30 | |
![]() | Missförstånd vet jag inte om det är men lite kul: När mamma pappa och jag bodde på vandrarhem i Polen för några år sen var pappa ner på bottenvåningen för att boka ytterligare en natt medan mamma o jag stannade kvar på rummet en bit upp. En kvinna knackade på dörren och frågade på engelska om vi skulle stanna fler nätter... Mamma som är duktig på engelska (not) svarade stammande... "My husband... eeehhh..... HE IS THERE NEAR!" | |
| magga | 2010-09-16 00:45 | |
![]() | En annan gång var vi i Tyskland. Mamma och jag gick ner till toaletterna i källaren på tågstationen. Det var ett stort öppet utrymme med handfat på ena sidan, svänggrind och på andra sidan av dem fanns toaletthyttarna. Mamma trodde att det skulle vara på samma sätt som i Polen, att man tillkallade en dam som tog betalt och släppte in en. Därför blev hon jätteförvånad över att se den stora röda knappen på väggen intill grinden. "Oj vad modern! Tryck för hjälp står det, tror du verkligen det kommer nån då?" Hann inte ens svara förrän hon tryckt på BRANDLARMET och det bara tjöt som fan ska jag säga! Mamma blev helt stirrig och visste inte vart hon skulle ta vägen.. Hon vrålade "JAHA NU KOMMER POLISEN O TAR MIG DÅ!" sen smög vi därifrån:) | |
| Kirgizistan | 2010-09-16 00:45 | |
![]() | Häromdagen berättade min lillasyster att hon hade blivit "fejsrejpad" (Faceraped, förmodar jag.), och det under en fest. Jag tappade hakan. Jag använder mig inte utav facebook så uttrycket "facerape" gav mig helt andra föreställningar än vad det faktiskt innebär, ett litet spratt på sagd sida. Jag började genast förklara om hur hon skulle gå till väga för att sätta dit förövaren men bemöttes enbart av gapskratt. Det är nog det mest konfysa jag varit med om som storasyster. | |