Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 904 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lookie | 2010-09-29 15:27 | |
![]() | sjukdomar det är så trist med alla dessa sjukdomar. min mamma som är 80 plus,drabbas gång på gång,nu lunginflammation.Jag vet inte hur många gånger jag varit på lasarettet med henne.Varför ska det vara så jobbigt att bli gammal,kan man undra?.hon får såklart vård nu,men ändå.De sista åren i livet kunde väl vara skonsammare. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-29 16:33 | |
![]() | Guds vägar äro outgrundliga... Fast jag vet att gud inte finns. Men men. Fettma är en obehaglig sjukdom, men det verkar som om folk faktiskt vill vara vandrande freakshows. Nää... Mycket ligger säkert bakom att bli tjock, och när man väl mår dåligt är det inte lätt att se framåt och vad man håller på med. För det gör... så ont. | |
| Miss_jk | 2010-09-29 16:42 | |
![]() | Fetma? Med 80+ tror jag att h*n menade åldern... =) | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-29 16:43 | |
![]() | Ja men ja. Trodde att trå'n skulle handla öppet om sjukdomar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-29 17:16 | |
![]() | Nerösktji, Förstod inte om du var ironisk eller inte nu | |
| Araknoidea | 2010-09-29 17:34 | |
![]() | nerösktji 1. Tråden handlar inte om fetma 2. Du kan inte veta att gud inte finns | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-29 22:34 | |
![]() | ja det är ingen höjdare att bli gammal,kanske det är dax för äldreboende,vissa drabbas hårdare en andra och kommer man på lösningen varför så får man Nobel priset livet är inte rättvist och man tycker att det kunde vara skonsammare men icke,men jag tror ändå att Gud fins | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-09-29 22:38 | |
![]() | Jag önskar också ett skonsammare liv varje gång jag blir rotfylld. och dessutom när depressionerna slår till. då önskar man att man var 80 år..jag lovar. | |
| granit_70 | 2010-10-01 04:34 | |
![]() | hm | |
| Savi | 2010-10-01 05:17 | |
![]() | Ja man tycker att livet skulle vara mer skonsamt.Men alla föds som en bebis som måste pysslas om & man dör som en bebis som måste pysslas om.Man vänder nånstans i mitten av livet & går tillbaka till där man en gång började. | |
| Jumanjia | 2010-10-01 07:48 | |
![]() | pysslas om? vilket vårdhem ligger man på då? jag tycker det är oroväckande hur de gamla bemöts och hur de behandlas. Samhället har glömt bort att de en gång var med och byggde det (samhället alltså) men åter till sjukdom. Ja det är så när kroppen blir gammal så får den lättare inflammationer o så. Min farfar fick i början av sommaren en förkylning som dröjde sig kvar länge, men sen visade det sig att den utvecklades till lunginflammation, men till midsommar var han bra och alert igen. Han bjöd på nubbe och så,. men visst inser jag nu att de är rätt så gamla min farmor och farfar, fast de är unga i sättet.. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-10-01 13:20 | |
![]() | Araknoidea 1: Redan förklarat att jag trodde tråden skulle vara allmänt om sjukdomar. My baaaad! 2: Jo, jag vet. Jag gör det helt enkelt. Fast jag har ju en osynlig T-rex i min trädgård. Du kan ju iofs inte motbevisa meeii. Fast om man använder hjärnan inser man snart att jag bara ljuger om min kära T-rex- | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-01 19:37 | |
![]() | Moder Natur menade inte att mäniskan skulle bli så gammal som 80+. Vid den åldern är det mesta utslitet. Förr levde man bara till ca 40 vilket är mera naturligt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-02 21:24 | |
![]() | nu har vi utvecklats längre,och får finna oss i att vi blir äldre | |
| henrik_l | 2010-10-02 21:43 | |
![]() | Kan jag få låna en t-rex? Jag har några as jag behöver bli av med. | |
| reallynx | 2010-10-02 21:51 | |
![]() | Man behöver inte vara äldre för att lida av all världens jävla sjukdomar, mitt helvete började i 30årsåldern och jag får leva med det i resten av mitt liv. Men det finns dom som har det värre men eftersom det är en mänsklig rättighet att få gnälla så gör jag det. | |
| Savi | 2010-10-05 10:15 | |
![]() | Jumanjia : Jag skrev inte att vården pysslade om än.Jag skrev att man MÅSTE pysslas om. För det måste man även om vårdpersonalen är jävligt dåliga på det nuförtiden. Finns nog ingen som arbetar inom vården som har en enda känsla i kroppen,de ser de äldre som ett jobb som blir skönt att bli av med när dom har tvättats & gått lagt sig. | |
| annelie49 | 2010-10-06 11:20 | |
![]() | Jumanjia: Tack för dina kloka ord. Visst är det skrämmande att åldras. Hoppas bara det går fort den dag livet är slut så man slipper sakta tyna bort och kanske vanskötas av likgiltig personal. Okey, visst finns undantag men i dagens läge när allt privatiseras och ska ge vinst så är risken stor att empatin försvinner. | |
| Araknoidea | 2010-10-06 11:37 | |
![]() | Vill bara kommentera att alla äldreboenden inte ger dålig vård! Man läser om hemska fall i tidningen och skapar en verklighet utefter det. Det finns självklart dåliga vårdinstanser både inom äldreomsorgen och på sjukhus, men det finns även väldigt bra avdelningar och dessa borde lyftas fram! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-06 12:24 | |
![]() | i snadviken fins bara dåliga äldreboende,och det beror på att dom som prioriterar gör fel,dom lägger pengar på arenor och annan skräp som ingen behöver,så alla gamla får pulversoppa,och snart byta blöjor på varandra ,personalen är så stressad,för att dom är för få så var glada att det fins fina äldreboende där ni bor där dom gamla får den hjälp dom behöver,nu ska do brädda en väg som inte behövs bräddas,för det gillar dom att lägga pengar på | |