Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 954

Forumkategorier

Användare Inlägg  
playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 13:44
Antal inlägg: 560

Jämföra sina barn....
Jag blir så trött *dubbelsuck*

VAD är det med alla dessa föräldrar som har det enorma behovet av att jämföra sina bebisar???

Jag har en liten flicka på 7 månader och går på föräldrargrupp ca 1 gång i månaden. Och där är det absolut viktigaste som finns att prata om hur långt i utveckligen ens bebis kommit!! Jag menar inte att de är fel att man diskuterar det, men många av mammorna där ska typ "skryta" om att deras barn tex redan satt själv för flera månader sen, kunde vända sig själv vid jättetidig ålder osv...kommentarer som; oj kan inte din bebis resa sig upp än....har din bebis inte fått några tänder än....osv. Ni förstår poängen va???

Vad tycker ni?

HappyGrace2010-10-05 13:50
Antal inlägg: 260

Kan känna igen dig i det du skriver!!! Grattis till din lilla flicka :) Min son blir snart 4 och än idag så jämförs det om allt och inget. Tyvärr är det bara att gilla läget, då vissa har större behov att dela med sig av framgångar mm. Tycker iofs att det inte är något fel i att vara stolt över framgångar men för vissa är det jobbigt, så jag brukar personligen backa när det kommer till utveckling. Man får inte glömma att barn är bra på olika saker och så kommer det att vara hela livet. Lycka till med din flicka och lyssna inte så mycket på det som sker runtomkring... All utveckling sker i egen takt :)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 13:54

@HappyGrace: Tusen tack :)
Absolut ska man vara stolt över sitt barns framgång och naturligtvis ska man få berätta om det som händer sitt barns utveckling men det ska ju inte bli en tävling föräldrar imellan...då har det enligt mig spårat ur lite :(
Alla barn utvecklas ju olika och lär sig olika saker i olika stadier :)

kaffedryck2010-10-05 15:20
Antal inlägg: 57

Jag känner igen mig till 100%. Jag har tvillingtjejer som inte är ett dugg lika varandra varken till utseende eller sätt och det är helt vansinnigt när folk jämför barnen bara för "att de är tvillingar". Jag har hela tiden försökt att se de som två individer med allt vad det innebär. Och visst är det så att alla utvecklas olika och är bra på olika saker. Så länge man själv inte oroar sig för sitt barns utveckling kan du lungt strunta i alla andras kommentarer!!

Hullabalo02010-10-05 15:32
Antal inlägg: 405

du får väl börja ljuga lite när du tycker det blir förmycke säg att saker som är helt orimliga så kanske dom fattar vinken,

Tess 082010-10-05 15:34
Antal inlägg: 18003

Jag har tre barn i varierande åldrar och även jag jämför ju dessa på diverse sätt. Det är inte negativt utan mer som ett konstaterande att en var si och en var så, typ.
Men jag kan hålla med om att det kan bli lite vääääl mycket ibland, men jag tror det beror på att de som samlas i detta rum mest bara har barnen gemensamt och intresset för just barnen blir då extra stor.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 15:40

@kafffedryck: //Så länge man själv inte oroar sig för sitt barns utveckling kan du lungt strunta i alla andras kommentarer!!// - kloka ord :)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 15:44

@Hullabalo0: Haha, ska köra på det näsat gång ;)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 15:46

@Tess08: Som jag skrev tidigare förstår jag att man jämför och ska kunna göra det men det jag inte gillar är när det blir en tävling eller föräldrar som tycker sina barn är "sååå mycket bättre" för dom lärt sig något innan någon annans barn....

Hullabalo02010-10-05 15:46
Antal inlägg: 405

"min dotter på 6 månader slog en frivolt på fårpläden igår!

Gautama2010-10-05 15:47
Antal inlägg: 6854

Förstår precis vad du tänker på playboydiiva. När jag hade små barn och umgicks mycket med andra som hade småbarn blev jag också sjukt trött på detta jämförande. En tjej minns jag tydligt som vid ett tillfälle sa att hennes son kunde 82 ord nu!! Hon undrade hur många min son kunde?!:-)) Jag hade inte räknat efter, det skulle man tydligen:-))

Lite sorgligt också att se en del enbart vara "mammor". Jag försökte anamma mig själv också emellanåt.

Tess 082010-10-05 15:50
Antal inlägg: 18003

Jo, jag såg det playboydiva!
Jag menade bara att "sunt" jämförande alltid finns där, men jag tycker själv att det är skitjobbigt med mammor som ska ha BÄST barn (för det vet väl alla att miiina barn är) :)

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 15:50

@Hullabalo0: Men guuuud så duktig hon är då :))) Min dotter gjorde en stående handvolt ;) fast hon är ju 7 mån :)))

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 15:51

@Gautama: Haha, tack för den infon...ska komma ihåg att räkna så fort hon börjar prata ;)

ramsay - Ej medlem längre2010-10-05 15:52
Antal inlägg: 9204

jag är på tess linje. man är ju lite besatt med sina bebisar att fråga - när tog lille oscar första steget? är väl mest för att man speglar det man tror att den andra upplever- en upptagenhet och förtjusning över alla gränser över det egna barnet.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 15:52

@Tess08: "Sunt" jämförande är bra, och klart man vill prata om vad ens barn kan OCH INTE kan...på en mänsklig nivå :)
Klart miiiina barn är bäst ;))))

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 15:54

@ramsay: Klart man vill veta när andras barn gjort vissa grejer men det betyder ju inte att det barnet som gjort det 3 mån senare är sämre...men det ju det många inte förstår, tyvärr :/

ramsay - Ej medlem längre2010-10-05 15:56
Antal inlägg: 9204

säger dom det? det har jag inte stött på.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-05 16:00

@ramsey: Vilket tänker du på?

bizzzy - Ej medlem längre2010-10-05 16:24
Antal inlägg: 3169

Det finns inget sunt jämförande..

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?