Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 929

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-10-08 12:39
Antal inlägg: 17500

Bloggdrottningarna - våra nya I. KampradS
Hej Hopp.

Vad tycker ni om bloggdrottningarna? Jag är en trogen läsare till en av dem, Katrin Zytomierskas blogg är en jag följer och har alltid gjort. Den har blivit lika vanlig för mig att klicka på varje dag som betapet.
Jag blev precis som många andra förvånad i går när jag läste just i den, att en annan av dessa större bloggarna hade publicerat ut, vad hon tjänade under en månad.
Här har vi en 17 åring som bloggar om outfits och vilka fester man springer på och som tjänar över 200.000 i månaden.
kenzas.se/

Visst fattade jag att de tjänar pengar på sitt bloggeri men jag kunde aldrig tro att det rörde sig om de extremt stora summorna.
Så vad tycker ni? Är ni pk avvikande från jantelagen och säger GO GIRL eller reagerar ni, liksom jag på att världen är bra sjuk?
Om man lägger åt sidan att jag också skulle vilja (inte vilja och vilja, men jag skulle def. tvinga mig själv) att blogga om mina Ullaredskläder och tjäna 200.000 i månaden så undrar jag vilka påverkan detta kan ge åt de yngre läsarna en sån bloggare har tex.
Bloggare var rätt harmlösa förr, nu kan man tjäna mer i månaden än vad många andra drar in på ett år.
"Vad vill du bli när du blir stor? Bloggare".

med2010-10-08 12:40
Antal inlägg: 1164

Det är ju helt sjukt att bara att blogga kan ge såna pengar!!

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-08 12:43
Antal inlägg: 1338

Sjukt men ok. Kul för töserna att det går att tjäna storkovan på att skriva urusla inlägg utan innehåll och med sms-grammatik. Det stör inte mig alls. Jag tror dessutom att det saknas en blogg om Ullaredsfynden :) You GO GIRL!

lightningpaw2010-10-08 13:03
Antal inlägg: 380

svårt att låta bli att tycka det är coolt när unga tjejer blir maktfaktorer för en gångs skull, jag säger pk-go. fast det känns lika pk att tycka det är sjukt kan jag tycka. en svår balansgång för "vänstereliten" :P ... jag ser fram emot le-lous politiskt inkorrekta ullaredsblog!

lightningpaw2010-10-08 13:07
Antal inlägg: 380

ok, nu har jag varit på Kenzas blogg... jag ändrar till pk-sjukt..

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-08 13:11

...fast ponera vad du hade missat om du inte gått in där? En sammetsklänning från WHYRED FTW!! Längre ner finns ju en kavaj från ZARA som liknar den Kate Moss har också!

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-10-08 13:12

Kan man tjäna 200000 på inlägg av den här kalibern, så måste iaf jag lyfta på hatten.

twistedmind2010-10-08 13:21
Antal inlägg: 123

Det krävs naturligtvis en del finess i att bygga upp ett varumärke kring en blogg. Tycker de bloggare som tjänar dessa summor är väl förtjänta detta, för det är väl ärligt intjänade pengar? De är goda entreprenörer. Finns sjukare sätt folk tjänar pengar på som inte känns helt ärligt. T ex sälja flera miljoner influensavaccin och marknadsföra detta genom WHO.

Huvudsaken2010-10-08 13:30
Antal inlägg: 53

Hon visar ju vad hon fakturerar för en månad. Kanske är den månaden representativ, vad vet jag.

Det spelar ingen roll vad hon tjänar eller vad andra tjänar. Det intressanta är vad unga människor läser. Uppenbart läser de den här smörjan eftersom annonsörerna är intresserade och det borde man försöka ändra på. Läskigt nog handlar det nog mest om unga tjejer som läser skiten också.

twistedmind2010-10-08 13:34

Unga människor gillar mode, festa och kopiera de vuxnas beteende.

bizzzy - Ej medlem längre2010-10-08 13:45
Antal inlägg: 3169

Det som är sinnessjukt är att så många följer bloggar som bara innehåller skräp. Att det finns de som kan tjäna på att utnyttja folks intresse för detta ser jag däremot som smart och kan inte annat än att vara imponerad av summorna som det kan dra in.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-10-08 13:47
Antal inlägg: 560

200.000 - herregud..........trodde inte man kunde tjäna så mkt på att blogga!!!

twistedmind2010-10-08 13:50

bizzzy - Skräp enligt din och min uppfattning, ja. Däremot köper du och jag produkter/tjänster som andra klassar som skräp? Det är moraliskt rätt att köpa en bensindriven bil och cigaretter men att tjäna pengar på det skrivna ordet i form av en blogg är fortfarande inte riktigt accepterat.

bizzzy - Ej medlem längre2010-10-08 14:00
Antal inlägg: 3169

twisted, ja givetvis är det enligt min uppfattning. Att de stora bloggarna har så många läsare visar ju på att det finns de som tycker att det är värt att läsa. Jag har inga problem med att de tjänar pengar på det. Annonsörer vill ju ha sina annonser där de kommer ut för att marknadföra sina varor och att tjejerna är smarta nog att ta betalt för det är bara positivt. Det trodde jag framgick av mitt inlägg.

Huvudsaken2010-10-08 14:06

Fast grejen är ju just att de INTE tjänar pengar på vad de skriver. Tvärtom skulle de väl ha väldigt svårt att tjäna några pengar alls om de skulle göra det på sin förmåga att uttrycka sig i skrift. De är bara en symbol. De få rader de producerar är väl mest symboliska.

Springpojke2010-10-08 14:08
Antal inlägg: 29

Håller med bizzzy, såklart att tjejerna ska ta chansen när det finns en intresserad publik som köper skiten rakt av och dessutom fungerar som utmärkta ambassadörer genom att diskutera och oja sig över fenomenet på välbesökta forum. Expressen och Aftonhoran har gjort samma sak i årtionden, medvetet producerat bajs i mängder eftersom de vet att det säljer.

twistedmind2010-10-08 14:09

bizzy - Jo det framgick. Du skrev bara att du tyckte det var sjukt, ville bara vända upp och ner på resonemanget lite. :) Vad är omoraliskt/moraliskt rätt att tjäna pengar på? Som Huvudsaken sade att det är något vi måste ändra på och då ställer jag mig frågande, varför? Kan inte se att tidningar som OKEJ, KP, Slitz, Vecko Revyn skulle vara mindre förkastliga.

Huvudsaken2010-10-08 14:13

Jo, twistedmind, jag tycker att det är läskigt att unga tjejer verkar lägga så mycket tid på att fundera över helt ointressanta saker. Det är så mycket yta och så lite innehåll och det borde man försöka ändra på tycker jag. Men det där gäller ju förstås inte alla tjejer heller. Känner till flera unga tjejer som genomskådat hela maskineriet och bestämt sig för att göra viktiga saker som att till exempel plugga till något intressant. Säkert kommer de inte att tjäna 200 000 ens på en månad. Men de kanske kan se sig själva i spegeln, till skillnad från modellen/bloggdrottningen Kenzo (eller vad hon nu hette). För att göra sig lite lustig.

Pottränad - Ej medlem längre2010-10-08 14:16
Antal inlägg: 4315

Skräpkulturen breder ut sina skitiga vingar över vårt land.
Katrin och Kenza är två totalt ointressanta bomskott.

twistedmind2010-10-08 14:25

Huvudsaken - Jag håller med dig. Kan dra en parallell med behandlad skäpmat (färdigrätter Findus, McD etc.) som också "breder ut sina skitiga vingar över vårt land". Varför köper folk i vår umgängeskrets denna mat? Varför har dem inte genomskådat maskineriet? Vem skrattar hela vägen till banken och vem far illa? Detta tycker jag är läskigt.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?