Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tavi | 2010-10-10 16:04 | |
![]() | Din åsikt om det politiska läget i SVERIGE Varsågod att diskutera................ .... | |
| necronom | 2010-10-10 16:07 | |
![]() | Jag säger bara detta: SD är ett stort skämt och jag hoppas verkligen att de kommer inse sitt misstag inom en snar framtid. Samhället kommer inte bli bättre när främlingsfientligheten kommer springade i vinden och skrämmer bort oss människor som verkligen tycker att SD´s skitsnack är bara en nödlösning för att försöka filtrera och förstöra. | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-10-10 16:15 | |
![]() | Och vad är din egen åsikt om saken tro? | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-10 16:25 | |
![]() | Vi har ett system med representativ demokrati, val var fjärde år. Vi har en riksdag, några landsting, och rätt så många kommuner. Så ligger skutan för tillfället. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-10-10 16:29 | |
![]() | Så länge människor marginaliseras kommer partier typ SD att frodas. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-10 16:30 | |
![]() | Finns det något att diskutera? | |
| Tommy 1979 | 2010-10-10 16:32 | |
![]() | Jag gnuggade händerna av belåtenhet när nyheten om att SD:s opinionssiffror rasade kom ut härom dagen, och jag tycker inte om borgarna. Följaktligen är jag inte nöjd med det politiska läget i Sverige. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-10 16:35 | |
![]() | Man måste gilla läget. Gi-la-la-la-la läget. | |
| halalgren | 2010-10-10 16:56 | |
![]() | necronom -> Varför måste man älska invandarre och konstant tycka om dem för att inte riskera att kallas rasist och nazist? Jag vill dra ned på invandringen och därmed är jag ju automatiskt, detta till trots att jag jobbar med utländska medborgare varje dag och att min bror och dotter är tillsammans med varsin invandrad kvinna resp. man. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-10 17:04 | |
![]() | Det är bara överdrivet av media, kan vi konstatera det? | |
| tavi | 2010-10-10 17:09 | |
![]() | necronom-> Hur ser du på det faktum att 5% har röstat på SD? Hur tror du de går i nästa va? TruckerP-> Det är inte intressant just nu, kanske återkommer senare __1__-> Källa på ditt påstående? Mitch Ryder-> Intressant tanke, kan du utveckla? Tommy 1979-> Då är vi två! Delicious-> Det är för närvarande tveksamt, vi får se senare halalgren-> Du röstade alltså på SD!! Hur känns det att vara så utsatt nu efter valet? | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-10-10 17:29 | |
![]() | Det var mest detta jag tänkte på: * Motivera dig och skapa inte meningslösa trådar eller inlägg. Vill du få igång en diskussion räcker det inte med att fråga "vad tycker ni om XXX?". Ta initiativet själv och berätta varför du gillar/ogillar just det. Att svara med endast en mening eller ord är inte heller kul för någon att läsa. Man får plats med ganska mycket i ett inlägg så låt även bli att dela upp ditt inlägg i fler trådar. Trådar som urartar till chatrum kommer att låsas. | |
| Bim1964 | 2010-10-10 17:29 | |
![]() | Någon som tror på omval? Kanske inte nu men om kanske 1/2-1 år. | |
| morsans syrr | 2010-10-10 17:32 | |
![]() | Jag e nöjd, tror inte på omval o är dessutom inte ett skvatt rädd för SD. | |
| magnusito | 2010-10-10 17:33 | |
![]() | Hemskt. Moderaterna inrättar en särskild minister som ska ha som uppgift att det ska de ut som om de är ett reformistiskt parti. Det är alliansen i ett nötskal, det är "som om". Inte undra på att de lyckas lura folk, med smarta pr-tricks lurar de folk att tro att de är det sk nya arbetarpartiet. De är samma gamla höger som alltid bara att de kokat ihop en formula som får folk att tro på deras " som om politik." Under tiden gnuggar de händerna och håvar in miljonerna när välfärden säljs ut på realisation. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-10 17:43 | |
![]() | Ja, vi kommer alla gå under. | |
| sebgra | 2010-10-10 18:02 | |
![]() | <3 Betaforum. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-10-10 18:04 | |
![]() | Basen för SD är i mångt och mycket människor som inte känner att de riktigt räknas. De som inte kan, eller för den delen vågar låta sig höras. De som lever mitt i problemen så att säga. Inte i bostadsrätter eller fina villor. Kort sagt tror jag att det är en del av arbetarklassen som utgör basen. Besvikna på sossarna och främmande inför nuvarande regerings fina kostymer. När tryggheten urholkas och oron kommer krypande, är det lätt att ta till enkla lösningar. | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-10 18:19 | |
![]() | Jag tycker det politiska läget är ganska underhållande, vad gäller SD bryr jag mig inte särskilt mycket, vi har ju länge haft två andra vågmästarpartier (V och M) och om de bestämmer sig för att motarbeta SD och rösta med regeringen i de fall SD försöker utöva inflytande så försvinner hela SD's möjlighet att driva nåt slags politik. Men det kommer de ju inte göra eftersom alla politiska partier hatar varandra mer än de älskar de demokratiska ideal de säger sig stå för :) Betydligt mer intressant är att vi har Maud Olofsson och Beatrice Ask kvar, de är betydligt större riskfaktorer än alla missnöjespartier tillsammans... Ser fram emot hemliga utförsäljningar av statliga instutitioner och företag samt retroaktiv lagstiftning och totalt avskaffande av integritet. Det kommer ju slå hårdast och först mot korrupta politiker, kan bli tivoli av 2011 :) | |
| Kirgizistan | 2010-10-10 18:23 | |
![]() | Jag är nöjd men jag tycker att samtliga partier och media ter sig löjligt ang. SD. | |