Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 955 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2010-10-16 09:35 | |
![]() | bidè Återigen befinner sig jag och min själs älskade på ett hyfsat hotell (Torrevieja,fint väder) Badrummet är som vanligt utrustat med bl.a. bidè. Nu till min undran: Har du bidè hemma? Använder du bidè ibland? Olika användningsområden? | |
| Miss_jk | 2010-10-16 09:38 | |
![]() | Nej, ingen bidé. Hade jag en så skulle jag använt den till att tvätta fötterna, men jag vill inte ha en. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-16 09:39 | |
![]() | när vi flyttade till huset för 21år sedan fans en bide min man kastade ut den genom balkongen den gick i många bitar, | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-10-16 09:40 | |
![]() | Jag har en i varje rum, livet kan ju vara väldigt stressigt ibland. | |
| KajsaNH | 2010-10-16 09:47 | |
![]() | Hade en en gång. Lade smutstvätten i den. | |
| Bitte - Administratör | 2010-10-16 09:58 | |
![]() | I vårt badrum fanns det bidé då barnen var små den var perfekt för dem att stå på då de borstade tänderna, sedan vi renoverade så är den den borttagen Bitte | |
| Jumanjia | 2010-10-16 10:04 | |
![]() | när min mommo bodde i Södertälje (på 80 talet) för många år sedan hade hon en bide brevid toaletten,. hon satt alltid där och rökte.. (alltså hon satt på golvet eller på toalettlocket)... så askade hon i bidén. det var ett bra användningsområde tycker jag hahahaa... | |
| LisaLong | 2010-10-16 10:17 | |
![]() | Va mycket vanligt i hus som byggdes på 60 talet | |
| annakvack | 2010-10-16 10:23 | |
![]() | Har haft en och saknar den. Perfekt att fräscha upp sig när den kvinnliga veckan knackar på. Sen var den kanonbra att tvätta små barnrumpor i vid blöjbyte:-) | |
| Der Vaart - Ej medlem längre | 2010-10-16 10:38 | |
![]() | Skulle gärna svara spydigt och ironiskt som vanligt, men blev förlorad på "hotell" vad är det? | |
| nailil | 2010-10-16 10:45 | |
![]() | Jag har bidé i min villa, som byggdes 1973. Den är en av anledningarna till att jag tänker bo kvar så länge det bara går. Att snabbt tvätta av en liten barnstjärt. Att sätta sig på en pall med fötterna i varmt vatten och läsa en bok. Att sätta sig på den och göra nedre toalett utan att behöva gå till duschen eller sitta i badkaret... Ja, ni moderna nutidsmänniskor vet inte vad ni förlorat. | |
| Rawbann - Ej medlem längre | 2010-10-16 10:58 | |
![]() | Trodde länge att bidén verkligen var ett fotbad. Passar ju perfekt för det. | |
| Jobbar | 2010-10-16 11:50 | |
![]() | En kompis som bodde i villa hade en sådan, och mina fega föräldrar sa att den var för att tvätta fötterna i. Jag växte upp i den tron. Nu har jag ingen, men den hade varit perfekt att rengöra barnen i när de var små. Förutom den tänkta användningen. I går hjälpte jag kompisar att flytta, och på det nya stället finns bidé, som de sa att de tänker slänga ut. Jag avrådde, och pekade på fördelarna när man har små barn. Jag får se hur det går | |
| magga | 2010-10-16 12:00 | |
![]() | haha, jag har alltid trott att en bidé var samma sak som urinoar | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-10-16 12:15 | |
![]() | De gånger man pratat med folk om deras bide har en märklig och något genant tystnad lagt sig över rummet. Man byter gärna ämne, förklarar att den aldrig används eller undrar om inte en kopp kaffe skulle smaka bra. Det verkar som vi lever i en tid där bideen är pinsam och jobbig att tala om. Intimhygien är mycket privat. | |
| blue_moon | 2010-10-16 12:23 | |
![]() | Haha, så mycket lättare att prata om det här! Är uppvuxen med bidé. Bra till såväl underlivshygien som fotbad. Nu har jag inte plats i mitt lilla badrum, så jag har kopplat en duschslang till handfatets kran. Funkar utmärkt att sitta på toaletten och tvätta underlivet. | |
| Satyra | 2010-10-16 12:53 | |
![]() | En bidé är väl tänkt att ha för underlivstvätt, men nej, jag har ingen sådan och känner ingen som har en sådan heller. I mitt forna hemland Finland finns däremot i så gott som varje hem och i så gott som varje offentlig toalett en duschslang kopplad till handfatet - för just underlivstvätt. Tycker det är helt suveränt. När min familj, då jag var sju år gammal, flyttade till Sverige så förundrades vi över en del saker t.ex just detta med avsaknaden av duschslang till handfatet på toa. Och utöver det ... avsaknad av bastu :-o (i Finland finns sådana i varje hyreshus i källare), avsaknad av inbyggt diskställ i köksskåpen över diskhon, avsaknaden av korv som inte fastnade likt ett flottigt oblat i gommen när man åt den rå, ja ... och andra livsviktiga saker. ;-) Oups, sorry - svävade visst iväg från ämnet lite. :-o :-) | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-16 12:55 | |
![]() | Jag avråder bestämt ifrån att sitta på handfatet. :-) | |
| Satyra | 2010-10-16 13:02 | |
![]() | blue_moon - Läste ditt inlägg först i efterhand ... Är du från Finland månne? ;-) | |
| blue_moon | 2010-10-16 13:16 | |
![]() | Nej, men min släkt på pappas sida kommer från Finland. Otvetydigt har våra grannar i öster en högre renlighetskultur. Ska inte Sverige kunna ta efter? :) | |