Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MrsFlash | 2006-06-27 13:36 | |
![]() | Vem ska träna sveriges fotbollslandslag? Nu när tidningarna diskuterar Lars Lagerbäcks avgång har jag börjar bli nyfiken på vem den stora massan tycker ska träna landslaget egentligen. Är det Glenn Strömberg som föreslogs av Aftonbladet? Är det Roland Nilsson som först kom på tal? Eller kanske Svennis? Ja, alternativen är många och vad tycker ni? | |
| Dr Crygor | 2006-06-27 13:56 | |
![]() | Anders Linderoth (Nu i HAmmarby) !! | |
| tinselflicka - Ej medlem längre | 2006-06-27 14:02 | |
![]() | Guus Hiddink. Så fort han är klar med ryssarna. Fram tills dess: Hm. Roland Nilsson kanske? | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2006-06-27 14:21 | |
![]() | Om vi tvunget skulle byta så skulle jag föredra någon med tränarerfarenhet (så klart), som t.ex Hasse Backe. | |
| Pastor Ekman - Ej medlem längre | 2006-06-27 14:27 | |
![]() | Det sista det svenska landslaget i fotboll behöver är ännu en reserverad träbock, likt den som den senaste tösabiten här föreslog. Jag utgår ifrån att Hammarbys föregående tränare är ett svårbegripligt försök till lustifikation. Landslaget är inåtvänt, surmulet och svårtillgängligt. Vad Sverige behöver är en person som påminner landslaget om varför de en gång började spela fotboll: För att de älskade det. | |
| Dyslekso | 2006-06-27 15:21 | |
![]() | Pastor Ekman: visst är det Olle Nordin du tänker på? | |
| Johnny_R - Ej medlem längre | 2006-06-27 15:27 | |
![]() | Olle Nordin har fullt upp med at ta JKPS Södra till allsvenskan! | |
| Domino1 | 2006-06-27 15:30 | |
![]() | Scollari! | |
| MrsFlash | 2006-06-27 18:51 | |
![]() | Skulle inte Guus Hiddink påminna landslaget om varför de spelar fotboll? Han kan ju få pytteländer att gå längre än vad de själva trodde var möjligt. Och de spelar för att vinna - inte för att spela lika. Min favorit är ändock Glenn Strömberg. | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-06-27 19:29 | |
![]() | hm jag undrar vad som skulle hända om herrlandslaget fick en kvinnlig tränare. inte för att jag vet så många men det vore väll koolt? | |
| Backisen1 | 2006-06-27 19:35 | |
![]() | glenn Hysen kanske | |
| noRnoS | 2006-06-27 19:49 | |
![]() | Har vi något att träna överhuvudtaget? En som gör reklam för underkläder, en som helst vill passa till sig själv (förklarar för Er som ej är insatta, han heter Zlatan. Han skall väl snart springa runt med en barnvagn så han har väl det i tankarna), en som gjorde sitt 94 (börjar på H), plus en bunt bänknötare i utlänska klubbar och slutligen allsvenska B-spelare. De som kunde spela i årets VM-upplaga fick ej chansen (Allbäck plus några få till). Jag tror dock inte att lösningen är att ta in en offensivt inriktad tränare till vårt landslag. Vi har inte spelarmaterial för detta. Hellre en defensiv kung, se Greklands framgång senast i EM, så skall vi spela. | |
| Johnny_R - Ej medlem längre | 2006-06-27 20:17 | |
![]() | noRnoS: Henke Larsson gjorde, vad jag minns, ETT spelmål 94' och han har haft världens guldsäsong i sitt klubblag. Fredrik Ljungberg har varit fullt godkänd i alla VM-matcher och kan således inte gå att klaga på. Zlatan kan jag väl hålla med om kan bättre, men det faktum att din hobbyanalys inte ens skulle kunna lura smågrabbarna på fotbollsskolan kvarstår :-D Tänk nytt, tänk om, och fundera på varför du överhuvudtaget andas. | |
| noRnoS | 2006-06-27 20:53 | |
![]() | Det sistnämda i ditt inlägg kan du fundera på över själv Jonny_R. Henke var inte bra i årets VM. Han har inte samma medspelare som i sitt klubblag, därav måste han göra sig spelbar genom att löpa mer, vilket han inte verkar orka längre. Mina övriga åsikter behöver ej förtydligas mer än i mitt tidigare inlägg (Ljungberg har dock gjort en godkänd, men ej lysande insats. Ett måste dock om Sverige skall ha framgång). Johnny_R, kom gärna med en konstruktivt inlägg nästa gång och hugg inte bara på mina åsikter. Jag föreslog ju en defensivt inriktad tränare, men bättre än Lagerbäck får jag hoppas iaf. | |
| Johnny_R - Ej medlem längre | 2006-06-27 22:47 | |
![]() | Tyckte att jag var hyfsat konstruktiv i min kritik mot ditt inlägg, kände dock inte för att skapa ett A4 för att få dig att förstå. * Det jag påpekade i kritiken mot Larsson var att du trodde att han var nån jävla superstar 94' vilket han absolut inte var. Du säger att hans löpningar har med ork att göra, orkade han inte göra dessa i Barcelona eller fick han verkligen allt serverat på ett silverfat där? Du måste ha missat hela CL-slutspelet. Köp den bandade versionen. * Återigen en ögonbländande teori om Ljungberg. Det säger väl sig självt att man kan vara fantastisk om man alltid är lysande, har en formtopp osv, vilket tyvärr INGEN fotbollspelare alltid är/har. Men du har nog kanske rätt trots allt. Vi avlar fram en rådefensiv "HERREGUD RENSA!!"-tränare till 2010 så kanske vi har chans på en kvartsfinal, då kan du ju sitta i din lilla hydda och njuta av försvarsfotboll :-) | |
| HOORAAAY - Ej medlem längre | 2006-06-27 23:49 | |
![]() | MrsFlash har tydligen grävt ner sin jordglob under parketten i vardagsrummet. Citatet: "Han kan ju få pytteländer att gå längre än vad de själva trodde var möjligt", kanske säger en del om dina fotbollskunskaper, och säger väl ännu mer om var du befann dig på geografilektionerna i skolan, (rökrutan)? Du kanske kan väcka mig den dagen Sydkorea inte befolkas av 48,846,823 gulingar samt Australien dramatsikt krympt från nuvarande 7,686,850 kvadratkilometer landyta. Geografiböcker finnes på www.amazon.com Källa: CIA, The World Factbook. www.cia.gov. | |
| jssfrk | 2006-06-28 01:43 | |
![]() | Pytteländer med fotbollsmått mätt, tror jag MrsFlash syftade på. Sydkoreas VM-statistik: * 1930 to 1950 - Did not enter * 1954 - Round 1 * 1958 - Did not enter * 1962 - Did not qualify * 1966 - Withdrew * 1970 to 1982 - Did not qualify * 1986 - Round 1 * 1990 - Round 1 * 1994 - Round 1 * 1998 - Round 1 * 2002 - Fourth place (GUUS HIDDINK) * 2006 - Round 1 Australiens VM-statistik: World Cup record * 1930 to 1962 - Did not enter * 1966 to 1970 - Did not qualify * 1974 - Round 1 * 1978 to 2002 - Did not qualify * 2006 - Round 2 (GUUS HIDDINK) Källa: Wikipedia. | |
| HOORAAAY - Ej medlem längre | 2006-06-28 01:52 | |
![]() | Jssfrk, jag vet vad Guus Hiddink är kapabel till, men din statistikfrilla hjälpte ju inte till i diskussionen. Och Sydkorea är väl knappast ett land man nämner i kategorin "pytteländer", trots att man syftar på fotboll? Turks & Caicos öarna, där har du ett pytteland, vid ett besök till deras hemsida har de t.o.m en "ad" där de frågar om någon fotbollspelare utomlands har anknytning till T&C öarna, för att deras inhemska spelare är så vansinnigt urusla, samt- de har ingen fotbollskultur. Där har du ett pytteland i fotbollsmått mätt. Inte så konstigt att Australien inte tar sig till VM varje år, de stöter ju på gruppfemman i Sydamerika. Säg att Argentina gör en dålig kvalturnering och hamnar på femte plats? I 9 fall av tio, vem går vidare? Alltså, jag ger inte mycket för din statistik. | |
| jssfrk | 2006-06-28 02:38 | |
![]() | Vi kan snacka polynesiska fotbollslag tills vi blir blå om du vill? Jag gillar exempelvis Amerikanska Samoas svårslagna rekord: de förlorade en VM-kvalmatch mot Australien år 2001 med 0-31. Det är ganska lyxigt. Argentina hamnar inte på femte plats i CONMEBOL. Uruguay har väl mig veterligen abonnerat på den platsen de senaste kvalen, och nu senast vann ju faktiskt australiensarna, som f.ö. också kör på samma "Är du bra på fotboll? Har du nån anknytning till Australien?"-taktik, liksom många andra små fotbollsländer såsom Irland (ja! jag kallar Irland ett litet fotbollsland!), Trinidad/Tobago och Angola. Det finns ändå, så att säga, grader i helvetet. Ett land som aldrig eller sällan gör något väsen av sig i världsmästerskapen är enligt mig att betrakta som en dvärg, en lilliput-nation, oavsett dess yta eller invånarantal. Ett exempel är USA före 1994. Med det sagt skall det bli mycket spännande att se hur Australien står sig i den tuffare konkurrensen i Asien-gruppen till nästa VM-kval, där de får möta verkliga fotbollsstormakter som Sydkorea, Japan och Saudi-Arabien. För att återknyta något till det verkliga ämnet tror jag inte att SvFF är intresserat av Guus Hiddink. Det blir nog, om förbundet får välja (och det får det ju), någon Houghton/Hodgson-inspirer ad typ som vanligt. Och så spelar vi oavgjort mot England tolv gånger om året som vanligt. | |
| MrsFlash | 2006-06-28 11:11 | |
![]() | Hooray: jssfrk sammanfattar bra vad jag menade: pytteländer fotbollsmässigt sett (trodde det var det vi pratade om?). Spännade att se att fotbollssnack tar fram det sämsta hos folk, citat från Hooray: "säger väl ännu mer om vad du befann dig på geografilektionerna i skolan (rökrutan)". Vi kan väl skippa de personliga påhoppen och sen får var och en säga vad de tycker i den här frågan... Håller någon med? Min poäng angående Guus Hiddink var att han kan höja självförtroendet hos lag. Detta självförtroende kan sedan ta dem längre än vad andra trodde möjligt. Det är ju en egenskap hos en tränare som borde vara högt skattad. Men, som jssfrk säger, så blir det nog inte Guus ändå. Säkerligen håller man fast vid Lagerbäck, just bara för att han har fått så mycket kritik nu. Annars så blir det någon tränare som har erfarenhet av svensk fotboll - kanske helt enkelt en svensk tränare? | |