Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2010-11-06 18:12 | |
![]() | Kattsand Jag är just nu kattvakt åt min grannes två små söta katter, med namn Geslla och Tuva. Ibland har jag varit lite sur på grannes katter för att jag hittar kattskit överallt i mina rabatter och våra sandlådor här på området. Men nu har jag varit kattvakt i ca 4 dagar åt dem och insett att det inte är dessa katter som skiter i mina rabatter. Dessa katter är rätt så mycket ute men jag tror dock dem inte skiter eller pinkar ute eftersom jag nu har rensat deras kattlåda på skit och pink varje dag, eller så skiter dem och pinkar förfärligt mycket. Jag beundrar den person som kom på katt toa och kattsand. Det är ju en sensations uppfinning :). Det går alltså att lära katter att bara göra sina behov i denna låda även ifall om de går ut ibland eller? I så fall tycker jag att alla kattägare som bor ett samhälle borde skaffa kattlåda med kattsand och lära dem skita i den. Så att man slipper rensa rabatter med massa kattskit i. Mer såna här uppfinningar borde få nobelpris:) | |
| Järnröret | 2010-11-06 18:15 | |
![]() | sensations uppfinning var ordet. | |
| Laserswärd | 2010-11-06 18:44 | |
![]() | Nu skall jag vara tråkig: Den mest använda kattsanden är gjord av bentonit och molera, vilket inte är biologiskt nerbrytbart. Samt att man förstör miljön när man bryter den. Det kanske är något att tänka på när man klagar på lite kattbajs i rabatten eller när man väljer kattsand. Finns miljövänligare alternativ, men även de har ju sin baksida. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-06 18:56 | |
![]() | Uppfinn samma sak för hundar och få dom att gå på den. DÅ kan någon få nobelpris | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-06 18:57 | |
![]() | Håller med Laserswärd, Jag bytte nyligen till PeeWee som ska vara mer miljövänligt. | |
| skogstorparn | 2010-11-06 20:06 | |
![]() | nobelpriset..nja..kanske i konkurrens med den som kom på denna geniala ide isf! sverigeonline.se/ima...ng urka.jpg | |
| Emollas | 2010-11-06 20:24 | |
![]() | visste inte att det var miljöfarligt....men nu om peewee fungerar likadant och till och med är miljövänligt så ge då dem nobelpriset istället. | |
| Bobby Jean - Ej medlem längre | 2010-11-06 20:36 | |
![]() | "Den mest använda kattsanden är gjord av bentonit och molera, vilket inte är biologiskt nerbrytbart." Är inte bentonit ett fullt naturligt material som därmed inte "behöver" vara biologiskt nedbrytbart? | |
| Lillstölla | 2010-11-06 20:40 | |
![]() | Ja men nu är det ju så att alla katter kan gå på låda, men det betyder ju inte att de vill. Det mest naturliga för dom är ju trots allt att uträtta sina behov i naturen, precis som alla andra djur. Sen att vi människor inte vill att de ska göra det i sandlådan är ju en annan femma. Katten ser ju det som en kattlåda i princip och uträttar ju sina behov där, sen att vi avsett det som lekplats åt våra barn vet ju inte katten. Så på sätt o vis går det ju på lådan ändå. | |
| Emollas | 2010-11-06 20:45 | |
![]() | kom nu inte här och förstör min teori lillstölla :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-06 20:46 | |
![]() | Tycker det är rätt läskigt när man tänker på vad både man själv och katten andats in..Jag hade Pussi kattsand innan och det blev liksom ett dammlager på möbler och golv på nolltid :/ | |
| Neaa2 | 2010-11-06 20:54 | |
![]() | De flesta katter som startar sina dagar med att bli riktigt invänjda på lådan ifrån början föredrar att gå in och gå på lådan fast de sedan blir utekatter! Men katter som är födda på sommaren och får vara ute mycket redan ifrån att de är riktigt små tycker att det är lika ok att göra ute! Pussi är väldigt dammigt men EverClean är oslagbar både när det gäller lukt och damm tycker jag. Använder också kristaller ibland, funkar kanon...man slipper all sand runt kattlådan som man inte kommer ifrån annars! | |
| Lillstölla | 2010-11-06 21:00 | |
![]() | Emollas: Haha jaa men din teori är full av hål, jag har ju rätt :D Men håller med om att det är inte så trevligt när sandlådan omvandlas till kattlåda, men så är det. | |
| Emollas | 2010-11-07 02:49 | |
![]() | Neaa2: Då får väl alla som skaffar sig sommarkatter lära dem att gå inne först och sedan släppa ut dem då. | |
| Zentero | 2010-11-07 06:30 | |
![]() | Katterna använder väl sin avföring till revirmarkering också. Kastrering är en bra sak också, då är det inte lika stor chans att de pinkar in revir. Det är ju inte så kul när en katt har pinkat på en stolsdyna man lämnade ute eller på altan eller liknande. | |
| Jumanjia | 2010-11-07 06:54 | |
![]() | finns nått som heter TOA-LÄTT till, katter, det är pellets och är bättre för miljön och nedbrytbart, när jag bytte från vanlig kattsand till detta trodde jag att det skulle bli protester från min katt, men nej då she loves it. och så luktar det inte lika mycket om det.. | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-07 07:56 | |
![]() | www.betapet.se/forum...am p;page=0 En jättelång tråd i ämnet katter Nitte | |
| elgen5 | 2010-11-07 12:11 | |
![]() | Vill man slippa både lukt och kostnader på kattsand, går det lära sin katt gå på toaletten, här ser du hur. www.coolstuff.se/search/k att | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:16 | |
![]() | Den där tråden om katter handlar om ras vilket jag försökt lösa med en allmän kattråd för att få mer råd och inte folk som skriver "bondkatt" när man frågar om kattmat. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:18 | |
![]() | Såg nu att det inte var den tråden. Dock verkar den också handla om raser. | |