Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
annakarineli | 2010-11-10 19:44 | |
![]() | Töpa tågbiljett på Tradera om resan inkl. byte?? Hej på er! Tänkte höra om någon har erfarenhet av att köpa tågbiljetter via Tradera på en resa som inkluderar ett byte? Jag skulle behöva byta i Stockholm och därmed köpa två biljetter: Gbg.-Sthlm och Sthlm-Sundsvall. Bara undrar om någon har erfarenhet av detta? Om chanserna att lyckas på två auktioner? | |
Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-10 19:46 | |
![]() | Min första tanke är väl att alla biljetter är personliga nuförtiden? Annars är det väl bara att kolla vad som finns på Tradera... om du har sån tur att du får hela resan på en biljett. | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-11-10 19:49 | |
![]() | Jag har köpt Stockholm-Malmö vuxen för 66 kr. Billigt satan. Dock inget byte. Annars kan du ju köpa Göteborg-Stockholm på Tradera och betala den andra på vanligt vis för att vara säker. | |
annakarineli | 2010-11-10 20:00 | |
![]() | Egenskap: De är personliga, men jag menar de biljetter som läggs ut av SJ själva. Egenskap: Det är ett alternativ, men det är ju just det att biljetterna är så rackarns dyra som jag vill komma undan. Båda delsträckorna tenderar nämligen att kosta en reäl slant.. Åkte själv Västerås-Skövde idag för 105:- (På biljett Stlm-Gbg) istället för att betala 261:- Provade för första gången idag och blev helnöjd så klart! =) | |
annakarineli | 2010-11-10 20:01 | |
![]() | Första kommentaren var givetvis menad till Hoodman :) | |
annakarineli | 2010-11-10 20:01 | |
![]() | Och så brukar jag inte Töpa utan Köpa biljetter =) | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-11-10 20:08 | |
![]() | Hehe, jag åkte Sthlm-Nässjö på min. Jag förstår vad du menar och har tyvärr inget bra svar mer än att tipsa om buss som är billigare. | |
Mimikryp | 2010-11-10 20:39 | |
![]() | Se till att lägga riktigt höga bud (utan att bjuda högre än vad SJ själva skulle ha betalt för dem), så vinner du väl båda två..? :-) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-10 20:40 | |
![]() | dom blir presis lika dyra | |
annakarineli | 2010-11-10 21:08 | |
![]() | Mimikryp: Jo, så gjorde jag idag -la min en krona under SJ´s ordinarie pris på samma biljett på SJ´s hemsida, problemet är att jag inte är beredd att betala så mycket för biljetterna som ordinarie pris kan tänkas bli. Brukar kunna bli fantasisummor att boka tågbiljetter Skövde-Söderhamn t.o.r. Så dyrt att jag brukar kunna tjäna på att åka bil istället. Fast jag är själv :S | |
Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-10 21:08 | |
![]() | TS: HAHA! Det är ju lite sjukt att SJ ''rear'' ut biljetter på Tradera istället för att sänka priserna på sin egen hemsida. | |
annakarineli | 2010-11-10 21:16 | |
![]() | Ja, verkligen. Men här säljer de visst ut ett antal som inte blivit bokade. Men biljetterna säljs bara under ett antal timmar före avgång verkar det som. Funkade bra för mig idag, men då hade jag heller ingen tid att passa direkt och hade förvissat mig om att det fanns ordinarie biljetter att köpa så att jag skulle kunna ta mig hem... | |
Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-10 21:22 | |
![]() | Går det ingen buss då? Fast det är ju rätt drygt att sitta och åka i 4520343 timmar för att komma fram... | |
annakarineli | 2010-11-10 21:52 | |
![]() | Nja, har åkt buss mellan Skövde och Sthlm en gång och det räckte. Det tog en sisådär 5 timmar eller nåt och var ingen hit. Från Stockholm och norrut går det iofs bra att åka buss. | |
0zazza0 | 2010-11-10 21:57 | |
![]() | Ja vinner du inte den ena så får du väll betala "vanligt" för den då. | |
mrperfect | 2010-11-10 23:03 | |
![]() | Jag tycker det verka som de lägger ut biljetterna ganska långt i förväg, precis som om de visste att de här biljetterna kommer inte att gå åt. | |
Mimikryp | 2010-11-11 00:18 | |
![]() | mrperfect? Jasså? I så fall har de nog ändrat på det, för förr kom de aldrig upp tidigare än några dagar innan det var dags. Och auktionen slutade typ tolv timmar innan man skulle åka, så man hade inte en chans att kunna planera något. | |
YamahaJet | 2011-04-26 21:06 | |
![]() | Hehe, jag som tyckte det var oanständigt att köpa begagnade bilar, men...begagnade tågbiljetter :D | |
Sigrids mor | 2011-04-26 21:13 | |
![]() | Min mamma budar i detta nu. Hon ska åka Gtbg- Sthlm och Sthlm-Sundsvall någon gång denna vecka. Hon köper ofta ena biljetten på tradera och får betala den andra till vanligt pris. | |
mrperfect | 2011-04-26 21:14 | |
![]() | Yama :)) | |