Spelrum
Giraffen34
Krokodilen1
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade48
Mobilspel
Pågående18 783

Forumkategorier

Användare Inlägg  
käring2010-11-24 13:36
Antal inlägg: 237

Min mest udda jul
Sökte men hittade ingen sån här tråd - jul (bara 3 bokstäver) går inte att söka på, så sorry om jag begår ett kardinalfel här ...

Är det nån fler än jag som upplevt nån udda, annorlunda jul som man alltid kommer att minnas?

Julen för snart två år sedan blev konstig. Dagen före julafton halkade jag (inomhus) och bröt handleden så illa att två försök med gipsning inte blev till nåt. Fick komma tillbaks på julaftonsmorgon, på fastande mage vänta hela dagen på operation och precis lagom till Kalle Anka fördes jag till operation. Vaknade halvannan timme senare, snurrig i huvudet men annars ganska okej. Mannen fick äta på en servicestation i stan, ungdomarna satt hemma och låtsades glömma julafton. Själv åt jag en joghurt vid 11 på kvällen. Fick iaf komma hem dagen efter och då blev det julmiddag och julklappar. Nån dag senare var jag tillbaka på Betapet, fick spela med vänster hand länge.

Tanten M - Ej medlem längre2010-11-24 13:41
Antal inlägg: 5126

www.betapet.se/forum...#l astreply

:D

Stenknäck2010-11-24 13:42
Antal inlägg: 430

Ja jag har firat en väldigt annorlunda julafton. vi åkte ner till Skåne till min syster och hennes man och de hade gjort en jättestor brasa utomhus. Vi hade först dragit ihop en massa ved och grenar och så tände vi på. Vi fick ta på oss ordentligt med varma kläder och så lagade vi mat (lammkött och potatis med massor av vitlök). Detta la vi under den glödande kolen och så fick det vara där 1-1,5 tim. Gud va gott. Sen drack vi lite julöl och delade på en flaska gott rödvin och sen satt vi där till framåt ett på julaftons natt. Himlen var stjärnklar och det var bara så exotiskt. Tänk va skönt att slippa all hysteri kring julen och bara bryta den här traditionen med en massa julklappar. Barnen tyckte det var den roligaste julen de varit med om och alla vara sams och så berättade vi spökhistorier för dem. Alla var nöjda och sen var julen slut.
Det gör jag gärna om.

blue_moon2010-11-24 13:51
Antal inlägg: 9713

Låter helt underbart! Så skulle jag också vilja fira jul.

käring2010-11-24 14:06
Antal inlägg: 237

Stenknäck, det var just såna jular jag ville höra om, jular som var annorlunda på något vis, antingen det bara var dåligt tajmat som min eller helt underbart som den du berättar om. Jag förstår varför du och dina barn minns den julen utomhus.

Mimikryp2010-11-24 14:19
Antal inlägg: 9057

Tja, mest udda var väl när jag strosade omkring i nattlinne (ensam) hemma hela dagen. Tråkigt!

VivoPlena2010-11-24 14:22
Antal inlägg: 86

Förra julaftonen tingades jag akut avliva min katt.

klobba2 - Ej medlem längre2010-11-24 14:32
Antal inlägg: 2332

Julafton?? som vilken annan dag som helst..!!

blind_pelle2010-11-24 14:32
Antal inlägg: 8

Min mest udda jul var när jag var så full på lucia att jag sov i över ett dygn sen. Va arbetslös på den tiden så behövde inte räkna dagarna så noga. Visade sig på julafton att jag var e dag efter alla andra, jag trodde det var först dagen efter. Fick stressa iväg till OKQ8 och panikköpa några lådor skumtomtar att ge till släkten. Sen dess dricker jag bara mellanöl.

ArgsintEva2010-11-24 14:39
Antal inlägg: 248

Julen är bara hysteri....bra för affärerna ....
Jag vill helst inte fira jul allas men med 3 hemmavarande barn så får man iaf göra lite även om själva julglädjen inte infinner sig..

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-11-24 14:42
Antal inlägg: 31064

En jul ganska nyligen. Hade inte råd att köpa julklappar, hemsk huvudvärk, grät och riktade norénska anklagelser mot min pappa för att han skämtade med mig på min bekostnad (tyckte jag).

Nerösktji - Ej medlem längre2010-11-24 14:46
Antal inlägg: 387

En ganska udda jul var då morfar var full och han ramlade omkull mer än en gång. Farsan led av depression och var självmordsbenägen, det var först julen därpå han faktiskt begick självmord. Även den julen som pappa hängde sig fick morsan reda på att hon hade cancer, mormor dog även den julen hon hade haft lungcancer en längre tid.

Så två "udda" jular har man ju haft..

Huzan2010-11-24 14:46
Antal inlägg: 1920

hemma, ensam i mitt dåvarande boeende som var ett pyttelitet rum på ett hotellhem. kollade på julkalle å åt micromat..

fast ja har en bra me.. när min mormor dog ville vi inte vara hemma så vi åjte till gran canaria..å det är ju lite mongo eftersom alla svennar samlas där, men när dom dansade runt poolen å sjöng nubbevisor satt vi på den lokala pizzerian å mumsade..

ttiittii - Ej medlem längre2010-11-24 15:01
Antal inlägg: 37631

hade en brevkompis som bodde i Uppsala hon tog sina 6 barn och åkte till en kyrkogård,och var där och tittade på alla ljusen,dom hade fika med sej,hon sa att hon skulle göra det till en tradition,men vi slutade brev växla sen så jag vet inte om dom fortsatte

Ålandspojken - Ej medlem längre2010-11-24 15:14
Antal inlägg: 226

Nerösktji: Om det du berättar är sant bör du snarast ta kontakt med en förläggare på ett bokförlag, miljonerna hägrar runt hörnet!

ttiittii - Ej medlem längre2010-11-24 15:16
Antal inlägg: 37631

Ålandspoiken tänk om det är sant,jag tror det är sant

gnill2010-11-24 15:25
Antal inlägg: 1942

Jag har haft alla möjliga sorters jular (och icke-jular), men den tråkigaste var 5 år sen, ensamstående med en tvååring och fick vinterkräksjukan, den riktiga vinterkräksjukan alltså, inte bara nån liten släng av magsjuka. Fy-fan! Roligaste udda julen var med fem kompisar och en massa hembränt och minimalt med mat i en stuga (med bara kamin och ved som uppvärmning och fotogenlampor) ute i ingenstans i Västerbotten. Massor av snö, kolsvart ute och en fantastisk stjärnhimmel.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-24 17:13
Antal inlägg: 9204

vi hade en smått pedofil jultomte på barnhemmet jag bodde på en gång. då kände man sig lite kluven. eller nej, vi var glada. vi fick varsin julklapp och hade girlanger.

en jul på hotell i las vegas var nog den som försvann mest obemärkt iaf.

skogstorparn2010-11-24 17:43
Antal inlägg: 2287

som vaktstyrka på P4 i Skövde(regementet,inte radiokanalen)
men vi fixade bade julklappar och julsprit via två smärre inbrott hos adjutanten och miloverkstaden..en ansenlig mängd p-tidningar + 5liter frysskyddssprit till lastbilsbromsar..

le-lou2010-11-24 18:03
Antal inlägg: 17500

min mest udda julafton tillbringade jag i wow.
Kändes konstigt faktiskt. trots att jag inte en julälskare så var det märkligt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?