Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade49
Mobilspel
Pågående18 654

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CroCop862010-11-27 10:52
Antal inlägg: 445

Hur gör man..?
Hur kommer man över någon? Jag och mitt ex gjorde slut i april, men umgås fortfarande. Vi trivs ihop, men bägge har känslor kvar för varandra, verkar det som iaf.
Oavsett, jag har Kanske träffat en annan som är intressant och vi har mycket gemensamt. Det har gått ganska fort fram, vilket jag inte är van vid.
Det lilla problemet, eller stora, det är att den här nya killen inte tycker det är okej att jag umgås så mycket med mitt ex, vilket jag iofs kan förstå. Men samtidigt kan jag inte släppa exet utan att jag vet någonting om hur det kommer gå med den här nya killen. Jag menar bara att jag inte är redo att ge upp vår vänskap för en kille som det kanske inte kommer bli någonting med, samtidigt som folk i mitt umgänge har sagt att jag borde gjort det för längesen.
Hur berättar man eventuellt för exet att man träffat en ny?

Hoodman - Ej medlem längre2010-11-27 10:54
Antal inlägg: 2826

Är man någons egendom även efter att man har gjort slut? Har man gjort slut får man väl inse att livet går vidare. Man kan ju inte direkt tvinga sitt ex att aldrig mer träffa någon, bara för att visa någon sorts respekt.

CroCop862010-11-27 10:55

Nej, självklart inte. Det handlar inte överhuvudtaget om det. Utan mest att det är svårt, för jag har väl känslor kvar för honom. Men jag vill också gå vidare...

Örn-Björn - Ej medlem längre2010-11-27 11:27
Antal inlägg: 1086

Ta en dag i taget.. tänk inte för mycket.. Sånt där ordnar sig alltid. Huvud saken är nog att du är ärlig mot båda parter.. och inte minst mot dig själv!

LadySol - Ej medlem längre2010-11-27 11:29
Antal inlägg: 33199

Instämmer till fullo med Örn-Björn.
Vare sig din gamla eller din nya kan bestämma vad som är rätt för dig. Kan till viss del förstå din nya, men så länge du och ditt ex inte gör något som hör till ett förhållande eller beter er som om ni inte är klara med varandra finns det ju ingen anledning för honom att oroa sig.

CroCop862010-11-27 11:33

Den nya råkade väl se att tandborsten till exet var kvar och två kort på mig och honom. Så han tyckte det hela var väldigt konstigt. Jag hade tyckt det själv, om jag var i hans situation, dock så är jag inte redo att kasta bort vänskapen med exet, även om det delvis finns känslor kvar.

Tanten M - Ej medlem längre2010-11-27 11:36
Antal inlägg: 5126

Hade jag vart den nya hade jag nog inte fortsatt. Du är fortfarande för involverade med exet.

LadySol - Ej medlem längre2010-11-27 11:37
Antal inlägg: 33199

Men om det rör sig om vänskap med exet är det väl bara att göra om lite så att exet inte längre behöver ha en tandborste kvar hos dig? Jag har inte tandborste hos mina vänner. Det gäller mest att får din nya att inse att du och exet enbart är vänner nu. Det som varit innan är historia. Man har ju ett liv innan man träffar en ny också och det måste man väl få ha kort på...

L8872010-11-27 11:42
Antal inlägg: 57

Jag tycker det låter som att du inte vill säga upp kontakten med ditt ex så att du ska kunna ha honom som reserv om det skiter sig med den nya killen..
Är ni fortfarande så tajta att hans tandborste står kvar, då antar jag att ditt ex sover över ibland? Det känns ju inte helt okej när du har en ny.
Jag tror det bara handlar om att du måste bestämma dig. Jag tycker inte man ska hålla på och flirta med två killar samtidigt.
Och om jag var du så skulle jag välja den nya killen! Om du umgåtts med ditt ex sen ni gjorde slut och du fortfarande inte är säker på om det finns några känslor kvar från både din och hans sida så är det inte lönt att hålla på. Och att bli tillsammans med sina ex en andra gång brukar inte vara lyckat. Funkar det inte första gången så funkar det inte andra eller tredje heller...

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-11-27 11:45
Antal inlägg: 1377

En separation är en process, och ibland kan den vara låång.

Hur man sen tacklar den rent praktiskt kan se väldigt olika ut beroende på en massa olika omständigheter, men jag har varit med om ungefär samma sak: Ett långt förhållande som tog slut, men vi hängde ändå länge kvar i varandra, fast på ett annat plan då så klart.

För mig är det där inte alls konstigt, för har man länge haft äkta och innerliga känslor för en person, så HUR skulle man ens kunna kapa av dem 'så där bara'? Det var likadant för oss båda och det fick ta den tiden det tog, och den tiden blev _verkligen_ _lång_.
Så småningom träffade både han och jag varsin ny kärlek, men vi behöll kontakten med varandra, och detta på ett helt oskyldigt sätt så klart.

Men gissa om det fanns dom i vår näromgivning som hade svårt att fatta det hela. :)

Bettanse2010-11-27 12:44
Antal inlägg: 258

Mister du en så står det dig tusen åter sa min mamma.

Liftactiv2010-11-27 12:53
Antal inlägg: 783

Behåll din gamla pojkvän som bara vän. Utan övernattning och tandborste hos dig. Satsa sedan på den nye. Är det så att det inte funkar så är det bara så. Då får du antingen hitta en ny, vara singel eller gå tillbaka till ditt ex. Men man kan inte ha kakan och samtidigt äta upp den.

lovemercury2010-11-27 12:55
Antal inlägg: 55

Tycker det låter som du fortfarande är kär i exet. Annars hade det vart lätt och släppa iväg exet och sattsa på den nya.
Exet borde finnas kvar som vän ändå även om ni kanske inte ska ses på ett tag.
Tycker du ska sattsa allt på den nya som mycket väl kan va ditt livs kärlek om du bara vågar chansa.
Var väldigt skeptisk till min pojkvän efter ett ex och tänkte till och med slut träffa honom ett tag. Men han visade sig va mannen i mitt liv

CroCop862010-11-30 22:42

Hjääälp! Detta är jobbigt, jag visste inte att det kunde vara så svårt. Har inte pratat med exet på nästan en vecka nu, bara för att se hur det känns. Har dock inte sagt något till honom om varför eller att jag träffar en annan. Fick sms tidigare idag där han skrev att han saknar mig. Ibland känns det som att han känner av när jag försöker hålla mig borta och då är han extra snäll. Skrev att jag saknar honom också, men att detta är jobbigt.

Och ja, lillsyrran, det där kändes skönt att läsa. Jag vet att jag inte är den enda, men ibland kan det oavsett kännas så.

adami - Ej medlem längre2010-11-30 22:57
Antal inlägg: 526

Rödvin kan hjälpa.

säger inte att det är så men.

raisingirl2010-11-30 23:07
Antal inlägg: 253

Jag hör till dom som tror att man måste bryta helt innan man kan gå vidare. Efter min erfarenhet så går det inte att göra slut och direkt bli vänner, på nåt sätt så är det fortfarande för nära, det finns för mycket känslor kvar. Därmed inte sagt att man inte kan vara vänner sen, men vänskap är ändå inte alls samma relation som ett förhållande, man måste börja om litegrann på nytt.

Det låter som att du inte riktigt är beredd att släppa ditt ex, och så länge du inte gör det så tror jag att det är svårt att träffa nån annan som det funkar med...

Låter lite som att både du och ditt ex klamrar er fast vid det förhållande ni hade, men jag tror att ni båda måste släppa mer innan det tar slut på riktigt. Jobbigt javisst, men om det verkligen är vänskap mellan er och inga andra känslor så tror jag att den kommer finnas kvar även längre fram.

CroCop862010-11-30 23:14

Ja, det är väl det jobbigaste att göra i början, men säkert bäst längre fram om man ska vara vänner.
Alltså, jag är inte beredd att släppa honom utan jag känner att jag måste vara helt redo. Förväntar mig inte att någon ska förstå hur jag tänker, jag vet det inte själv. Men vi hade mycket, och att bryta helt känns riktigt jobbigt. Ibland kan jag tänka att det är det bästa, för han hindrar mig från att träffa någon ny, det finns alltid lite hopp där.
Samtidigt så har jag kommit över honom till stor del, jag vet att jag måste ha en man som vill prata med mig, och som vill prata utan att jag måste dra det ur honom.
Jag är bara väldigt förvirrad nu, jag vet inte hur jag ska göra.
Den här nya killen har mycket som jag vill ha i en kille, men, han är yngre, vilket jag inte är van vid. Han är otroligt mogen för sin ålder, intelligent och smart, rolig, fin, snäll, ödmjuk... Ja, det är mycket. Men jag vet inte om det är för mycket med två års skillnad.

CroCop862010-11-30 23:15

Tror jag kanske tar ett glas vin!

Satyra2010-12-01 00:59
Antal inlägg: 4561

Jag har alltid förblivit vän med mina ex (utom ett och det pga att hans nya kvinna inte tillåter det) så den saken i sig tycker jag inte på något vis är märkligt. Det är ju människor man en gång tyckt mycket om så varför skulle man inte kunna fortsätta vara vänner om båda vill det?! Har heller inga problem med att/om de jag träffar är vän med sina ex. Så länge känslorna övergått till just bara vänskap.

MEN ... ditt startinlägg gör mig ändå lite fundersam - de här meningarna tex:

"bägge har känslor kvar för varandra, verkar det som iaf"
och ...
"Men samtidigt kan jag inte släppa exet utan att jag vet någonting om hur det kommer gå med den här nya killen.¨"

Det låter ju dels som att du inte ÄR färdig med ditt ex och dessutom som att du vill ha honom kvar, ifall det inte fungerar med den nya och DET däremot tycker jag känns lite ... oschysst på något vis. Mot båda två faktiskt.

le-lou2010-12-01 01:06
Antal inlägg: 17500

håller med raisingirl. Eller med liten förevändning - man KAN vara kompis med sitt ex men jag tror man måste ge det tid att kallna och hitta den riktiga vänskapen istället för att man direkt börjar umgås som vänner fast man är medveten om att det ligger känslor kvar.
Kan säga - har du kvar känslor för ditt ex så lär du aldrig kunna gå vidare med nån annan kille så länge du fortsätter att umgås med exet. Jag gjorde så och det slutade med att jag jämförde för mycket, vägde för och emot mellan den "Nya" och exet ... och hallå - så ska man inte funka om man nu är kär i nån ny.

Bryt med exet helt just nu eller så försöker ni igen. Dumt att blanda in en tredje part och jag har full förståelse för att han tycker att det är väldigt knepigt att träffa dig, som har exets tandborste kvar. Jag hade lagt benen på ryggen faktiskt i hans läge. Avsluta - sen gå vidare.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?