Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| goethals | 2010-11-28 20:02 | |
![]() | Fega tjejer, övermodiga killar? En diskussionsfråga, i all välmening: Jag har hög rating, och när jag går in i spel tycker jag att det finns en trend: Tjejer/kvinnor med lägre rating drar sig ofta ur och tackar nej till spel, medan killar/män med lägre rating väldigt gärna spelar mot någon som är "mycket bättre". Jag tror att det verkligen är så här, och att det finns små sociologiska genusgrejer att läsa in i det. Vad tror ni? Stämmer det - och, i så fall, vad beror det på? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:04 | |
![]() | Tjejer blir sura och skiter i det för att de inte tror att de kan vända det. Killar, som biologiskt sätt är mer jaktbenägna, vill vinna till varje pris. | |
| elgen5 | 2010-11-28 20:07 | |
![]() | Håller inte med alls. Själv spelar jag mot alla som har från hälften av min rating och upp... | |
| ANDERStG | 2010-11-28 20:09 | |
![]() | Slå dig ihop med författaren till "Medelålders kvinnor = fegspelare" så har ni snart ett tvärvetenskapligt arbete om kvinnan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:11 | |
![]() | har det någon betydelse | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:16 | |
![]() | ANDERStG 2010-11-28 20:09 "Slå dig ihop med författaren till "Medelålders kvinnor = fegspelare" så har ni snart ett tvärvetenskapligt arbete om kvinnan. " *asg* :D | |
| Handy Man - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:16 | |
![]() | Ugh, jag är man, jag gillar racerbilar och att spela Betapet med folk som troligtvis kommer spöa mig hårt så att jag förutom en kvarts tråkigt spel kommer tappa massa rating. Är vi så korkade? Eller ville du hellre diskutera om kvinnor eventuellt är fegare än män? Hade du kallat det för fegt beteende om det inte var en enligt dig typisk tjejgrej? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:16 | |
![]() | jag spelar inte med folk som har över 4000 i rating. inte så kul. | |
| dinodog | 2010-11-28 20:20 | |
![]() | Jag spelar gärna mot de som har högre ranking, än vad jag själv har. Tror inte ett dugg på tjej/kille grejen. | |
| SkySpy_ | 2010-11-28 20:24 | |
![]() | Tror att det stämmer. Män i allmänhet är mera benägna att ta risker för att vinna än vad tjejer är. | |
| Bim1964 | 2010-11-28 20:27 | |
![]() | Ånej det beror alldeles på det :) Bara man slipper någon som är dryg och klagar på spelet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:30 | |
![]() | "Män i allmänhet är mera benägna att ta risker för att vinna än vad tjejer är." så ni vinner alltid alltså? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:32 | |
![]() | Det är ganska konstigt att det finns kvinnor öht tycker ni inte? Vi har ju så dålig jaktinstinkt. Borde vi inte ha dött ut liksom. Eller nej det var ju alla män som jagade åt oss, juste! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:33 | |
![]() | Gränsen mellan feghet och övermod är hårfin | |
| Cheiron | 2010-11-28 20:34 | |
![]() | Tror inte de heller. Jag spelar gärna med dem som har högre rating, för då vinner ja mer om ja vinner. Dock så märker ja att folk gärna drar sig ur när de märker att jag har så dålig rating (jag startar alltid spel), eftersom jag har ganska låg så finns de inte många som har liknande rating som jag. | |
| SkySpy_ | 2010-11-28 20:40 | |
![]() | Vinner vi alltid bara för att vi är benägna att ta mera risker? Nej varför skulle vi det? Ser inte logiken i din fråga som syftade på mitt påstående. Någon som tar risker vinner inte alltid. | |
| maran9 | 2010-11-28 20:46 | |
![]() | Jag spelar med alla som vill spela med mig. Förvånande ofta blir jag nekad att delta i spel, oftast när det skiljer mycket uppåt eller nedåt i rating. Då tycker jag att är det lättast att starta ett eget spel och se om någon nappar :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:49 | |
![]() | Tar man risker för att vinna vet man ju att man ska vinna? Att utsätta sig för risker (spela mot någon med högre rating och möjligen förlora massor i rating) för att Kanske vinna är en annan sak. | |
| goethals | 2010-11-28 20:49 | |
![]() | Okej, för att undvika fler inlägg på temat "du tycker kvinnor är dåliga och män är bra": Jag är feminist to the bone. Jag är inte biologist det minsta. Jag tycker inte att "övermodig" är bra och "feg" är dåligt. Jag lägger alltså inga som helst värderingar i vilka som spelar si eller så, men jag har gjort en iakttagelse efter ett par tusen matcher och undrar om fler gjort den. Det är möjligt att min iakttagelse är felaktig - men om den inte är det så finns det förstås skäl till att det är så, och jag är nyfiken på dem. Får man vara det? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:50 | |
![]() | Man tar risker för chansen att vinna dvs | |