Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-12-06 17:30 | |
![]() | Om hajattacker Ingen har väl undgått rapporteringen om hajattckerna i Sharm el-Sheikh på senare tid. Själv kan jag inte så mycket om ämnet, men jag har alltid tänkt mig att folk som råkar ut för sådant är ute på djupt vatten långt från stranden. Men i rapporteringen från Egypten verkar det som att attackerna skett riktigt nära land, eller har jag missuppfattat? Du som vet lite mer om det här, vore trevligt om du redde ut det! Berätta hur det funkar! Kan jag fortsättningsvis bada i midjedjupt vatten när jag åker på charter, eller har folk blivit hajbitna så nära land också? | |
| Minta | 2010-12-06 17:31 | |
![]() | Jag hörde att det finns folk som matar hajarna av någon anledning. Då kommer de ju nära stränderna. | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-12-06 17:32 | |
![]() | Köpte aftonbladet idag (för korsordsbilagans skull). Läste inte själva tidningen så noga, men är ganska säker på att det var en helsida gällande hajen.. | |
| blue_moon | 2010-12-06 17:35 | |
![]() | Hörde på radio idag att någon eller några av attackerna skett på grunt vatten nära stranden. Den vitfenade hajen brukar hålla sig på djupt vatten, men folk har tydligen börjat med utfodring trots att det är förbjudet - och det har lockat denna haj att närma sig stranden. | |
| blue_moon | 2010-12-06 17:37 | |
![]() | Syftet med utfodringen är förstås att locka "ofarliga" hajar närmare stranden för att turisterna ska kunna beskåda dem, men nu har den fått tragiska konsekvenser. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-12-06 17:38 | |
![]() | Människans eget fel. Återigen... | |
| dalapower | 2010-12-07 20:11 | |
![]() | Badar man i hajens skafferi så får man kanske räkna med att bli tuggad på? | |
| le-lou | 2010-12-07 20:35 | |
![]() | typ | |
| Smulanbus | 2010-12-07 20:44 | |
![]() | vad är det farligaste djuret i japan? HAJ!! =) | |
| Sara016 | 2010-12-07 20:49 | |
![]() | De kastar inte i maten från stranden.. det sker llängre ut från glasbåtar och snorkelbåtar.. Men.. sista tiden i Egypten har det börjat hamna skräp lite varstans på stränderna som givetvis slinker ner i havet.. Alltså föda.. Om turisterna istället kastade det i de tusentals soptunnor som finns längs med stränderna 810-15 meter mellan dem). då kanske inte problemet hade uppstått.. | |
| skogstorparn | 2010-12-07 20:51 | |
![]() | "Badar man i hajens skafferi så får man kanske räkna med att bli tuggad på?" kan hålla med delvis..tsunamivarning på detta..snart kommer väl drabbade turister påhejade av media spy galla över researrangörer,hotell,kon sulat,sveriges regering mm..vill ni va 100% säkra att slippa hajar,tsunamis,miltärkupp er,pirater mm, stanna hemma!!!! | |
| Laserswärd | 2010-12-07 21:04 | |
![]() | En klen tröst är att hajar tycker vi smakar illa, och det är därför så många överlever hajattacker. | |
| skogstorparn | 2010-12-07 21:11 | |
![]() | "En klen tröst är att hajar tycker vi smakar illa, och det är därför så många överlever hajattacker." ok..hajar är lite som människor då? när ungarna säger att nåt är äckligt brukar man ju säga "du kan ju smaka iaf" | |
| Laserswärd | 2010-12-07 21:14 | |
![]() | skohstorparn: Haha, eller så misstar de oss för en säl exempelvis, men inser sitt misstag efter att de tagit sig en smakbit och simmar därefter därifrån. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-07 22:03 | |
![]() | Är det bara jag som inte fattar varför man skulle vilja se en haj, ofarlig eller ej, i sin hemmiljö? T | |
| dinodog | 2010-12-08 08:00 | |
![]() | Har läst någonstans att 90% av alla hajattacker sker på mindre än 1 meters djup. | |
| le-lou | 2010-12-08 10:25 | |
![]() | tycker hajar att vi smakar illa? Vilken haj har sagt det ? källa tack. | |
| Megaherz | 2010-12-08 10:34 | |
![]() | Varför kommer inte delfinerna och räddar oss? | |
| Laserswärd | 2010-12-08 10:36 | |
![]() | Le-lou: Fånig fråga... Det är väl ett antagande som man gjort utifrån det faktum att vi skiljer oss från hajens vanliga föda, samt att om hajen verkligen tyckte människa föll den i smaken så skulle vi inte ha en chans att överleva t.ex en vithajsattack på egen hand. Oftast är det inte ens en attack vi talar om när människor blir bitna. Hajar har nämligen en tendens att undersöka saker med munnen då de inte enkom kan lita på sina andra sinnen. | |
| le-lou | 2010-12-08 10:44 | |
![]() | det är väl ingen fånig fråga. de vill väl ha mer fett kött och mindre ben än vad vi har kanske, men tvivlar på att just smaken av det lilla kött vi har skulle vara så illa. | |