Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2010-12-18 23:42 | |
![]() | riskokare Jag har en väninna som är på väg att separera. Det stora problemet när vardagen kommer är att hon inte kan laga mat-och då menar jag att hon verkligen inte kan laga mat-knappt ens koka ägg. Hon har två barn, tonåringar och dom kommer ju vara tvungna att äta. Nu tänkte jag att en riskokare kunde vara en bra julklapp eftersom ris faktiskt inte är det enklaste att få bra resultat på när man knappt kan koka upp vattnet. Så min fråga är nu om någon har en sån och är dom bra? | |
| Lill-IT | 2010-12-18 23:47 | |
![]() | Låter som om hon skulle behöva mer än en riskokare. En bra och enkel kokbok kanske? Eller en matlagningskurs? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-12-18 23:50 | |
![]() | Låter som hon skulle behöva en karl. Kolla singeltråden. | |
| bokmärke | 2010-12-18 23:51 | |
![]() | Riskokare är världens sämsta skit. Har hon tonåringar så är det kanske dags att de hjälper till i köket. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-12-18 23:53 | |
![]() | De är helt värdelösa. Att koka ris är ju busenkelt. | |
| Elisk | 2010-12-18 23:53 | |
![]() | Riskokare är grymma och skitenkla att hantera! Jag använder rätt ofta. köp köp! | |
| Tess 08 | 2010-12-18 23:54 | |
![]() | Vi har en riskokare och de gånger jag orkar plocka fram den är den super. Riset blir inte bänt utan allting sköter sig själv medan man kockar med resten av maten. Tycker iofs som bokmärke att tonåringarna borde hjälpa till (samt ge mamsen en kokbok i juleklapp?) | |
| blue_moon | 2010-12-19 00:00 | |
![]() | En riktigt bra grundläggande kokbok är att föredra - Vår Kokbok är suverän - framför en mängd olika hushållsapparater som konkurrerar om ett begränsat köksutrymme. | |
| Dino78 | 2010-12-19 00:00 | |
![]() | Det är ju inte svårt laga mat om man gör precis som det står i en kokbok, är man läskunnig kan man göra nästan vad som helst. Så håller med om att en kokbok vore bättre. Å andra sidan kanske hon skulle ta illa upp av det? alltså både riskokare och/eller kokbok? Och ungarna kan ju hjälpa till tycker även jag! | |
| blue_moon | 2010-12-19 00:16 | |
![]() | Om man använder en rejäl kastrull med kopparbotten så är risken mindre att riset bränner fast. Mitt knep är annars en klick smör i botten och att röra ofta. Ett annat knep är att lägga ett par tre enkronor som distans på spisplattan när man sjuder något som lätt bränner fast. | |
| blue_moon | 2010-12-19 00:21 | |
![]() | Äh, man lär sig fort. Jag kunde inte heller laga mat när jag flyttade hemifrån efter studenten. Mamma ville aldrig ha mig till hjälp i köket för jag ifrågasatte jämt och gjorde inte som hon sa. :[ | |
| slånbär | 2010-12-19 00:42 | |
![]() | Tack till er som faktiskt svarade på in fråga. Till er andra-jag bad inte om åsikter om vad hon ev skulle behöva mer. Kokbok och tonåringar som bör hjälpa till-tror ni att dom är helt dumma i huvet? Självklara saker men inte det jag frågade om. Däremot vet jag att något som kan underlätta skulle vara till stor hjälp och därför ville jag veta om riskokare är nåt att ha. Har ni själva inte en massa hushållsapparater som ni använder för att underlätta? Tex matberedare men ni kanske tycker det är lättare och mycket bättre att skära hacka o blanda för hand. | |
| mrperfect | 2010-12-19 01:18 | |
![]() | Jag hade en kinesisk kollega på ett jobb, om hon använde riskokare så är det säkert en användbar pryl :) | |
| Keiward | 2010-12-19 01:25 | |
![]() | Alla kineser har en riskokare hemma. Importerad prima vara då. | |
| Systersol - Ej medlem längre | 2010-12-19 01:28 | |
![]() | riskokare luktar s hmhm t, köp inte | |
| Gautama | 2010-12-19 01:34 | |
![]() | Jag har ingen själv men min bror har en som han använder ofta. Han är supernöjd med den. Hans flickvän är från Thailand och riskokaren är hennes bästa vän, det äts ju ris morgon som kväll:-) | |
| Mamik | 2010-12-19 01:36 | |
![]() | Jag köpte en billig riskokare. Det ända jag inte är nöjd med är att den har en benägenhet att koka över, lätt löst med att jag ställer den på en bricka. Den troliga orsaken till att det kokar över är att jag slarvar med sköljningen av riset, jag antar att man sköljer bort en massa överflödig stärkelse och att det är den som ställer till det. Thairestaurangen här i stan använder riskokare, också. | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-12-19 01:36 | |
![]() | Riskokare kan implodera eller i värsta fall explodera! man får hålla sig undan. | |
| ajohansson | 2010-12-19 02:50 | |
![]() | Jag är supernöjd med min riskokare, har en liten och en stor. Vatten och ris sen in med kontakten, de kan inte bli smidigare. Explodera ? de e nog bara snack. Anette | |
| Loozer | 2010-12-19 05:05 | |
![]() | <3 riskokare | |