Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 4DRAGONS | 2011-01-01 14:45 | |
![]() | Vad är egentlig riktig vänskap Man har bekanta,kompisar o vänner..Vad ser ni som äkta vänskap,vad betyder den för er och vad är det som gör vänskapen så viktigt.. Vet ej om det redan finns en sådan här tråd,men då får den flyttas:) Kanske ni kan berätta en andeknot om vad värdesättande av just er vänskaps relation inneburit | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-01 14:47 | |
![]() | Geniun, kravlös och ömsesidig respekt. | |
| 4DRAGONS | 2011-01-01 14:50 | |
![]() | Kan du eller skulle du vilja berätta om någon situation som visar det du skrivit ovan,att äkta vänskap existerar..Jag själv har med tiden börjat tvivla på mina s.k vänner och det känns oerhört ledsamt | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-01 14:53 | |
![]() | Det man kanske ska fråga sig är om båda parterna i en vänskapsrelation har samma defintion på vad vänskap är och vad det innebär får åtaganden (och förmåner). | |
| 4DRAGONS | 2011-01-01 14:54 | |
![]() | men precis håller med dej fullt o hållet..Det tragiska gällande mig o mina "vänner" är att vi förmodligen inte ser vänskap på samma sätt.. | |
| 4DRAGONS | 2011-01-01 15:36 | |
![]() | kanske inte heter så järneken? Det jag syftade på var om man kunde delge sig en "historia" där vänskapen satts på prov | |
| elgen5 | 2011-01-02 20:51 | |
![]() | Det viktigast i vänskap är att man lär sig förlåta, vänner förblir ingen för att man är perfekt, men för att man accepterar och lär sig att förlåta brister. Ömsesidig respekt, man älskar sina vänner för de dom är inte för det man önskar att dom är eller blir. Tålamod är en stor pelare om man vill skaffa nya vänner, förlåtelse och försåelse om man vill behålla dom och utväckla djupare vänskap. | |
| Emollas | 2011-01-02 20:53 | |
![]() | Riktig vänskap är när vänner ej sviker. | |
| Pocaloca | 2011-01-02 20:54 | |
![]() | emollas....så sant...! När det kommer till ett kris-läge, så märker man vilka som är ens riktiga vänner =) | |
| Emollas | 2011-01-02 20:57 | |
![]() | eller när man har vunnit på lotto då får man massor med vänner och sen när pengarna är slut försvinner dem kanske och dem som är kvar det är riktig vänskap det. | |
| elgen5 | 2011-01-02 20:58 | |
![]() | En vän är en person som man vet finns där... | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2011-01-02 21:10 | |
![]() | Vänskap! tror att de flesta sätter upp samma regler för sin vänskap som sin nästa sedan är det svåra att vara en sådan! | |
| Mouche - Administratör | 2011-02-19 09:06 | |
![]() | Vänskap är för mig bland det viktigaste som finns i livet. Viktig och lika betydelsefull som äktenskap, familjerelationer med mera. Vänskap innebär ömsesidig respekt, förståelse, lojalitet. Någon att skratta, smågräla eller tiga ihop med. Någon jag vet alltid finns där för mig och där jag alltid finns för honom/henne. Vänskap har ingen ålder, kön, social status. Vänskap, riktig vänskap, har inga begränsningar och heller inget slut utan den är evig. | |
| Bitte - Administratör | 2011-02-19 09:19 | |
![]() | I riktig vänskap så kan man även tillåta varandra att göra fel ,,att bli både arga och irriterad men man vet dock att detta inte påverkar vänskapen. Jag har ett fåtal riktiga vänner men även haft förmånen att finna mitt livs bästa vän och tvillingsjäl och det är väldigt speciellt Bitte | |
| Tess 08 | 2011-02-19 09:31 | |
![]() | Håller med mouche! En vän finns kvar när de andra försvunnit. | |
| ckk3 | 2011-02-19 09:49 | |
![]() | En som alltid finns för en och inte sviker. | |
| creamie | 2011-02-19 10:01 | |
![]() | Kollade på filmen "I love you man" igår och insåg att jag heller aldrig funnit den där äkta vännen. Vänner har alltid kommit och gått. Önskar att jag inte hinner till mitt bröllop, före den dagen då jag ska behöva HITTA en vän som ska vara best man.. Tja, första brudtärna i mitt fall. | |
| Defrob | 2011-02-19 10:18 | |
![]() | Vänner kommer och går, en del har man dock längre än andra. Det är dom man trivs i sällskap med. Man kan umgås och ha kul utan att känna några prestationskrav... Varför krångla till det? | |
| betaleta | 2011-02-19 10:25 | |
![]() | En riktig vän är en person som aldrig lämnar ut dig inför andra, som alltid bevarar de förtroenden de får. En riktig vän VET DU att DU kan ringa och väcka mitt i natten ifall det absolut skulle behövas, även om man inte gör det utan väntar att höra av sig till dagen därpå av hänsyn till vännen. Övriga personer i min omgivning är bekanta och med dom umgås jag på ett lite mera ytligt plan. | |
| Tufflan | 2011-02-19 10:39 | |
![]() | Riktig vänskap kanske bara behöver finnas i stunden, där och då, vissa stunder varar längre, vissa stunder är korta, var och en ger det den vill och kan avvara, vissa människor är tacksamma för det dem får, vissa är inte, dem kräver mer och längre. Jag har alltid undrat varför det är så, att vissa kräver mer hela tiden och det är ofta såna som inte ger mycket tillbaka. | |