Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 18 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vaniljisen | 2011-01-03 19:49 | |
![]() | Sockerberoende - Hur blir ni av med sötsuget? Jag har dille på choklad, men måste verkligen sluta nu. Jag gillar clementiner och köpte hem en hel låda för att ta en när suget efter choklad kommer. Nu har det visat sig att jag är allergisk mot clememtiner. Nötter kan ju vara ett bra att ta till, men är tyvärr allergisk mot det också! Några förslag? | |
| Vaniljisen | 2011-01-03 20:03 | |
![]() | Intressant! svt.se/2.15856/1.240...os =extra_3 | |
| Festiva | 2011-01-03 20:17 | |
![]() | När jag började med GI-kost så försvann sötsuget helt efter mindre än en vecka. Jag har annars alltid haft ett GRYMT sockerbehov..... | |
| Festiva | 2011-01-03 20:19 | |
![]() | Vill bara tillägga att jag hoppar över frukt helt, för att inte trigga sötsuget. | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-03 20:19 | |
![]() | Sluta ät socker så försvinner suget. Det tar ett tag och kan vara jobbigt men det är bara och försöka härda ut | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-03 20:19 | |
![]() | Hittade ett sjujävlapsyke och sa blankt nej. | |
| Saberhagen | 2011-01-03 20:22 | |
![]() | För mig fungerar det att dricka citronvatten. Om man inte orkar pressa så finns det ju fördigpressat också. Funkar på mig men vi är ju alla olika. | |
| mishizaki | 2011-01-03 21:22 | |
![]() | träna eller motionera- då har man ingen lust på socker | |
| suss13 | 2011-01-03 21:33 | |
![]() | Byt mot choklad med minst 72 % cacao....då kan man inte äta så mycket, och det är dessutom nyttigt i mindre mängd. | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-03 21:35 | |
![]() | Cold Turkey | |
| annakarineli | 2011-01-03 22:07 | |
![]() | När jag snabbtestade LCHF förra hösten så blev det efter några dagar rätt så uppenbart hur sockerberoende man är egentligen. Men! Genom den kosten som mättar så otroligt så uppstod själva sötsuget inte lika ofta. Mättnadskänslan höll i sig längre och det där paniksuget som kan uppkomma vid blodsockerfall uteblev. LCHF var något jag mådde bra av, men klarade det inte eftersom jag trots allt tycker att det är så gott med gröt, bröd och pasta ibland. Instämmer dock i ett av tipsen ovan: Tillåt dig äta choklad, men ät då en riktigt mörk sort, typ Lindt's exellence med chilismak. Man klarar knappast några stora mängder! :) | |
| Vaniljisen | 2011-01-03 22:12 | |
![]() | Tack för alla tips! Ska köpa citron imorgon och prova citronvatten, när jag blir sugen på choklad. Ska tillåta mig att äta mörk choklad, när jag hållt upp i två-tre veckor. | |
| knådarn | 2011-01-03 22:13 | |
![]() | du kan ju ha överskott av candidasvamp i kroppen som växer av socker. om du kör en utrensningskur "anti candida" så kommer du vara mindre sugen. ät var tredje timma, viktigt! har varit i din sits och det är ett helvete. därför slutade jag helt och höll upp med godis i sju år. började 2010 igen, idiotiskt. men nu har jag hittat en balans och äter bara på lördagar med barnens lördagsgodis. lycka till! | |
| yew98fq | 2011-01-03 22:14 | |
![]() | Haha, bara jag som kan smälla i mig en kaka 90%-ig choklad alltså? Håller i övrigt med övriga, GI-mat, lchf eller annan kost utan snabba kolhydrater är effektivt. Att stilla sötsuget med frukt funkar för stunden men du kommer inte bli av med det. Bättre att ta nötter, fruktstavar med dip eller lite turkisk yoghurt med blåbär. I drickväg är te ett bra knep. Detta mättar dessutom bra =) Har själv blivit av med ett extremt sötsug och det är helt klart värt ansträngningen.. | |
| Fazilja | 2011-01-03 22:15 | |
![]() | Har du lyckats hålla uppe i två tre veckor så skall du nog fortsätta låta bli, lite synd om du trillar dit igen då. | |
| blankomblank | 2011-01-03 22:25 | |
![]() | Jag är också beroende av choklad men om det är sockret som stör kan du ju köra mörkare, problemet löst, käka på:) | |
| vulcan | 2011-01-05 15:39 | |
![]() | FORUMADMIN: Flyttar till Snack. | |
| Lillstölla | 2011-01-05 15:42 | |
![]() | Om du känner att du måste äta nåt så försök med grönsaker. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-05 15:58 | |
![]() | detta måste vara olika för olika människor,varför skulle det vara svårt att låta bli söt saker ? är det inte bara att låta bli att köpa det,måste man ha något hela tiden | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-05 16:02 | |
![]() | Sockerberoende är som vilket beroende som helst. Man måste göra sig av med det och det är ofta kämpigt. Jag hade en kompis som var sockerberoende och han pratade om sin tid när han slutade med chips och sötsaker som om det var att sluta med alkohol eller droger. | |