Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MalanMos | 2011-01-06 18:27 | |
![]() | The Studio, eller? Måste avreagera mig lite; SHIT vad jag avskyr bilderna från The Studio. Inget illa mot personerna som stått modell, utan hur fotografen varit så äckligt kass!! Hade aldrig betalt fullpris från The Studio för bilder som är; - för mörka (dock sällan utfräta.. men förekommer) - modellen/erna står för nära bakgrunden - Inte belyst ansiktet - beskär fotot hel knasigt, missar småsaker som armbåge, fingrar osv osv.. - Otroligt tillgjorde poser som känns fula. Nu vet jag ju dock inte ifall posen är "gjord" av modellen eller av fotografen. Hur som helst, sjukt stela & tråkiga poser. - Väldigt oprofessionellt att ta samma bilder på ALLA som kommer till studion. T.ex den "berömda spegelbilden"... (Ligga ner med armen & glo i spegeln eller liknande) Sjukt trist tänk av en fotograf. Finns det intresse av att få personliga bilder ? Med snygga sminkningar som varierar ? Att få välja lite själv ? Eller att få häftiga sminkningar som t.ex. 1.bp.blogspot.com/_D...r+ eyes.jpg eller några som jag gjort själv; sphotos.ak.fbcdn.net...25 00_n.jpg sphotos.ak.fbcdn.net...93 53_n.jpg sphotos.ak.fbcdn.net...21 17_n.jpg l17.sphotos.l3.fbcdn...62 90_n.jpg | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-06 18:33 | |
![]() | Din Studio heter det här och jag måste ändå säga att jag är imponerad över att de konsekvent gjort de jag känner som varit dit tio år äldre än vad de är. De kär i alla fall en och samma linje. ;) | |
| SecondChance | 2011-01-06 18:38 | |
![]() | Har några kompisar som plåtat sig hos dem och det har blivit grymt snygga bilder. | |
| Pseudonymf | 2011-01-06 18:42 | |
![]() | Åhh äntligen någon som tycker som jag. Fullkomligt avskyr bilderna. Sen att objekten kan vara söta/snygga/vackra har inte med saken att göra. Gillar nämligen inte konceptet alls! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-06 18:45 | |
![]() | Pseudo - kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag har tackat nej sju gånger nu, senast i förrgår, ändå verkar de inte fatta att man inte vill se precis likadan ut som alla andra på sina egobilder. | |
| SecondChance | 2011-01-06 18:47 | |
![]() | Lustigt... Två av mina närmaste kompisar har fotograferat sig där och de har då inte några bilder lika varandras :S | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-01-06 18:51 | |
![]() | Second Chance - Det är ju bra. :D | |
| apbur | 2011-01-06 18:54 | |
![]() | I min bekantskapskrets är det bara mina minst tjusiga vänner som låtit fotografera sig. Jag tycker hela grejen är lite sorglig. | |
| SecondChance | 2011-01-06 18:55 | |
![]() | Ja, jag säger ju det :) Iofs har de lite eget i skallen och "gjorde" sina egna bilder. | |
| Lillstölla | 2011-01-06 18:56 | |
![]() | MalanMos: Roliga sminkningar du gjort:) | |
| lovely_at | 2011-01-06 18:59 | |
![]() | Malan Mos, dina bilder är mycket finare än The studios! Var där med en arbetskompis i höstas, vi såg förfärliga ut på ALLA bilder, min kompis såg ut som om hon gick på experimentella droger, med massor av orange ögonskugga...Hon är jättesöt i vanliga fall...själv såg ut som en välgödd julgris...vi blev besvikna ( men vi fick ett gott skratt när vi såg bilderna :)...till saken hör att det finns många andra bilder på oss som är hur fina som helst...håller verkligen med om att många poser kändes löjliga att göra också! | |
| nettan23 | 2011-01-06 19:04 | |
![]() | Har aldrig vart själv, konceptet är väl jättekul, att få känna sig speciell för en dag. Sett foton på en person bara och de blev bra. Det kan inte vara så då att många blir stela och obekväma i studio med massa smink osv Alltså det blir väl lite vad man gör det till själv? | |
| MalanMos | 2011-01-07 16:51 | |
![]() | apbur: "hela grejen är sorglig" kan inte inte hålla med om! Jag älskar att experimentera och mina vänner uppskattar det verkligen med! Självklart blir det "dåliga" sminkningar ibland, men i klar majoritet lär jag mig nya tekniker och de känner sig fina och speciella! Lillstölla: Tack, roligt att höra! lovely_at: Jag ska nog inflika att de flesta bilderna är tagna med mobilkamera. Jag har funderingar på att ta deras "koncept" och göra det eget fast med de ändringar jag lagt till längst upp. Billigare och mer tillgängligt. Men bara en tanke.. :] | |
| MsKitty | 2011-01-08 23:15 | |
![]() | MalanMos: Do it do it do it! Jag var där med en kompis och fotade mig - för det första var sminkningen - som jag bad om att få som en "fest"sminking möjligen nära en lite tyngre vardagssminkning - fotografen var löjligt uttråkad - du får personligare bemötande på McDonalds en lördagsmorgon klockan 3 men det ska gå lika snabbt.. Plus att de lyckades få fram skuggor och rynkor som jag inte ser på mina egna kort. Och visst - jag är intresserad av makeup och har bra koll på hur man sminkar sig - så jag kanske är jäkligt picky - men trodde ändå att de skulle ha proffsiga sminköser på ett sånt ställe. Hade de sminkat mig som du har sminkat på dina bilder hade jag blivit mycket gladare. Snyggt!:) | |
| MalanMos | 2011-01-09 02:17 | |
![]() | MsKitty: Jagfår tacka för de orden! Just nu söker jag bland vänner och deras vänner, släktingar etc för att öva på nya ansikten! Min mor och systers ansikten kan jag utantill nu och vidgar vyerna. Eftersom jag inte är utbildad makeup artist så lär jag mig tekniker själv! Rogivande om något! :] Det där med bemötandet är så tråkigt, har man inte passion med att skapa ska man låta bli! Alla har dåliga dagar men har man flest dåliga kanske man ska byta :] Jag ser det som många andra; Makeup is art! | |
| birkan96 | 2011-01-09 04:31 | |
![]() | thestudio.se/modell/...er i/kvinna Lika?? Ser inte en enda som är riktigt lika.. | |
| Mindymoo | 2011-01-09 05:07 | |
![]() | Jag har jobbat ihop med flera fotografer och sett tusentals porträtt. En del av dem från The studios galleri är riktigt bra - andra begriper jag inte varför de lagt ut. Bilder med taskiga skuggor och småfel, en del känns oinspirerat och kunde gjorts bättre. Och detdär flaxande fläkthåret känns 90-tal tycker jag. Det finns ju flera salonger som gör proffsmakeup och det finns flera bra fotostudior och fotografer... | |
| ANDERStG | 2011-01-09 07:56 | |
![]() | Fläkthår duger åt Carola. :) | |
| Dersu | 2011-01-09 10:05 | |
![]() | Jag har nästan längtat lite efter en sån här tråd så att jag kan få ventilera mig :) Har jobbat som fotograf för The Studio och flera andra företag med samma koncept och hade hela tiden extremt svårt för det. Det ligger i företagsmodellen att det måste gå väldigt (läs extremt) fort för att det hela ska gå runt och det finns inget utrymme för att ge folk varken vettiga bilder eller vettig behandling. Minns att jag nästan mådde dåligt över hur man var tvungen att behandla folk och skämdes över skiten man var tvungen att sälja på dem. Kändes som att mitt jobb var att ljuga. Tog jobbet på studion för att jag var arbetslös men slutade rätt snart utan att ha ngt annat jobb för att jag inte stod ut med det. Som fotograf har du ett uttalat mål på 20 bilder på 2min som du ska nå, dvs en bild var 12:e sek, och oavsett hur fort du jobbar är du alltid piskad till att göra det fortare så dom kan klämma in mer folk. Bäddar verkligen för kvalitet :P Sminksidan har liknande mål, in och ut så fort det går. Dom flesta jag arbetade med var normala vettiga personer men stressen blandat med galna chefer lämnade inget utrymme för att göra ett bra jobb. Nu gäller det här främst studion, de två andra företag jag jobbat på hade i grunden samma koncept men ansträngde sig, i alla fall en del, för att ge kunder och anställda vettig tid och behandling. Urk... ryser fortfarande över vilket oändligt skitföretag studion är :P Till dom som funderar på att gå på ngt sånt här har jag inget gott att säga. Ta era pengar och gå till en riktig fotograf så kommer ni få oändligt mycket bättre bilder och behandling. Hittar ni någon som är ung och inte har hunnit etablera sig än så kommer det inte kosta mer och istället för 15min smink och 7min foto har ni kanske en hel eftermiddag. | |
| numsan | 2011-01-09 10:13 | |
![]() | Haha, Dersu - du låter nästan lite traumatiserad! Men visst. Det är väl inte direkt hög kvalitet som såna här ställen levererar. Det är ju inte heller deras affärsidé. Kan tänka mig att många som går dit är nöjda dock och gillar det. Precis som att många människor uppskattar komersiell musik som i vissa fall kan vara relativt substanslös. | |