Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:10 | |
![]() | Google tog kål på diskussionen Ja, så kan jag känna att det är. Ni vet de där hetska men ändock kärvänliga diskussionerna man kunde ha med vänner, arbetskompisar etc. Till exempel om man satt med en kompis på krogen och över ett par öl eller tre diskuterade huruvida den store Conny Torstensson verkligen var ordinarie i landslagets startelva under VM 1974 eller om han faktiskt bara var inhoppare. Och förresten, hur många mål gjorde egentligen Roland Sandberg under sagda VM? Sådana här saker och många andra kunde man sitta och snacka om i timtals, utan att egentligen få svar på frågorna. Men det gjorde ingenting, ty det var själva diskussionen som var det roliga. Om man idag skulle snacka med någon och bestämt hävda att Kiss var förband till Iron Maiden i Eriksdalshallen 1980 och inte tvärtom skulle vederbörande snabbare än en dopad vessla hala fram mobiltelefonen ur innerfickan och googla efter svaret. Vi gick miste om något när Internet slog på bred front, eller hur ser ni på saken? :-) PS. Jag är fullt medveten om att det var Maiden som var förband till Kiss, så ni kan skippa googlingen. :-) | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:12 | |
![]() | Tack gode gud för Google så man slipper en massa funderingar o långa tirader av onödigt vetande :) Typ Svar direkt, me like! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:13 | |
![]() | Pst: Hätska ;) | |
| Lillstölla | 2011-01-09 15:13 | |
![]() | Upplever inte det problemet eftersom jag inte umgås med folk som är som dopade vesslor eller sitter och letar information på sin mobil hela tiden. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:13 | |
![]() | Förlåt. :-) | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:15 | |
![]() | Hahaha. Är helt inne på samma linje. Spyr på google och fullkomligt kräks på meningen:"Källa på det, tack", här i forumet. ;D | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:17 | |
![]() | Svar Direkt? Siewert var inget sanningsvittne precis. Minns med skräckblandad förtjusning korsförhöret med Anders Tengner angående populärorkestern WASP. "Vassp betyder som alla vet We Are Satans People". Ja, herregud, vilken stolle. :-) | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-09 15:17 | |
![]() | Skönt att du hade koll på Kiss och Maiden Rob:) | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:19 | |
![]() | Bra, lillsyrran. Du är en bra person. Du och jag får träffas och tjöta nån gång. Ständigt nedkopplade, of course. :-) | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:20 | |
![]() | Vad trodde du, Mange? :-) | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-09 15:22 | |
![]() | Jag var nog rätt säker på att du hade koll på läget:) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:24 | |
![]() | Det där är väldigt bekant :) Hur fyller man ut all tystnad som följer efter en triumferande (eller lågmäld) högläsning ur Wikipedia? Det är rätt trist faktiskt. Härom dagen spelades tex. TP hos mig, och förr gick diskussionerna vilt till om någon upplevde att svaren var åtminstone delvis felaktiga. Jag svarade "Kroatien" på frågan om var Marco Polo härstammade ifrån. Svaret var "Venedig". Jag upprördes enormt, varpå bror plockade upp svaret från Wiki, och det visade sig att det tvistas därom :) Slut på den diskussionen alltså. Det där händer jämt numera, och det är faktiskt skittråkigt. Jag saknar tiden då Margaretha Krooks namn var som bortblåst, och man var tvungen att diskutera sig fram till vad den där skådespelerskan hette som spelade i ... den där sketchen... vilken det nu var... tillsammans med de där två andra kända gubbarna... vad de nu hette :) osv. Fast det har ju iofs löst några konflikter också om jag ska vara ärlig :) | |
| Lyyn_ | 2011-01-09 15:25 | |
![]() | Håller med lillsyrran. Folk som ideligen ska ha källor på allt man skriver. Jäv.. fasoner rent ut sagt, googla själva om det är så kul. I riktiga livet säger man saker hela tiden utan att ange källor. Man kan väl veta saker ändå. Livserfarenhet kallar jag det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:26 | |
![]() | oj ,jag har aldrig varit på krogen,men jag förstår vad du menar,och kan se att det är ett problem | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:27 | |
![]() | Men om konflikten blev alltför stor kunde man gå till Stadsbiblioteket. :-) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:28 | |
![]() | Hahahaha... ja precis. Det hände ju titt som tätt när man tog en öl eller två. "Fan, vi verkar inte komma fram till svaret - vi går till bibblan istället" Troligt. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:29 | |
![]() | He he, det skulle bli halvjobbigt om man skulle behöva ange källor till allt man sa IRL. | |
| Lystnaden - Ej medlem längre | 2011-01-09 15:29 | |
![]() | "Fan, vi verkar inte komma fram till svaret - vi går till bibblan istället" Ha ha, ja, hände titt som tätt. ;-P | |
| Lillstölla | 2011-01-09 15:32 | |
![]() | Ska dock inte såga google eller wikipedia, har haft nytta av det rätt många gånger, i synnerhet med en riktigt korkat envis karl jag känner som aldrig ger sig förrän man visar honom svart på vitt hur det ligger till. | |
| Gitarrmagnus | 2011-01-09 15:32 | |
![]() | Jag har en bror som är "Expert på allt" På han biter ingenting annat än google och uppslagsböcker och till och med då har han svårt att erkänna att han kan ha fel. | |