Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 18 798 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nippertippan | 2011-01-24 09:29 | |
![]() | Amma offentligt -fel? Orlando Blooms tjej har fått jättekritik för att hon gått ut med en bild där hon ammar sin son. www.aftonbladet.se/w...84 55558.ab Det är ju något helt naturligt med att amma. Hur kan man tycka att amma offentligt är smaklöst?? | |
| Sussmimmi | 2011-01-24 09:31 | |
![]() | Håller med det är väl narurligt | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-24 09:33 | |
![]() | har ingen betydelse om det är naturligt eller inte,jag har ammat mina barn presis överallt,från begravning till restaurang,och passar det inte folket så kan dom gå någon annanstans bebisar är hungriga här och nu | |
| nippertippan | 2011-01-24 09:33 | |
![]() | Alltför många förknippar kanske bröst med enbart sex? | |
| nippertippan | 2011-01-24 09:34 | |
![]() | Fast nu är ju det här som hände i USA. Konstigt att dom är så rädda för bröst. | |
| Maja G | 2011-01-24 09:35 | |
![]() | jag tycker faktiskt man kan gå undan lite iallafall. Man behöver inte sitta mitt bland allt folk eftersom det finns folk som störs sig väldigt av det.. Tycker väl inte heller det är jättenajs att se andras boobies när jag äter/fikar...( tycker inte om att se andras boobies öht) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-01-24 09:35 | |
![]() | Gah, amerikaner ... det var en vacker bild och det är klart att man får amma offentligt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-24 09:36 | |
![]() | man kan amma utan att visa brösten | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-01-24 09:38 | |
![]() | bilden var jättefin och jag förstår inte hur man kan tycka att den är provocerande. sen tror jag att de flesta som ska amma faktiskt tar hänsyn till sin omgivning. liksom kollar av läget, om det är okej eller inte. men den där bilden var iallafall jättefin och inget att retas upp över: ) | |
| Maja G | 2011-01-24 09:38 | |
![]() | Bilden är jättevacker...men för den skull vill jag inte se någon amma helt öppet offentligt Det går att skyla lite om det inte finns någon avskild plats att vara på. Tänker på barnet också. De behöver lugn och ro vid amning och det är det ju inte bland en massa folk? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-24 09:38 | |
![]() | vi har gåttfrån en tid då det var sjävklart att amma överallt,och nu håller vi på att bli amrikaniserade även där,hur kan det bli så visset,vi borde bara ta efter dom bra sakerna inte dom dåliga | |
| Lill-IT | 2011-01-24 09:39 | |
![]() | Håller med Titti. Man får väl vara lite smidig. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-01-24 09:40 | |
![]() | ja, man får ju såklart ha lite feeling. det tror och hoppas jag de flesta har. men att tycka att man vill visa brösten bara för att man ska amma är ju lite drastiskt kanske.. | |
| jamendååå | 2011-01-24 09:46 | |
![]() | För det första behöver man ju inte titta om det är så störande, för det andra, många visar mer bröst med kläder på än vad ammande mammor gör, för det tredje, kolla in reklampelare o. dylikt för under kläder, för det fjärde, vad är så provocerande med bröst ö.h.t? Sitter inte provokationen i den provocerades egen hjärna? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-01-24 09:46 | |
![]() | Jag tycker att - de få gånger det över huvud taget inträffar - kvinnor brukar vara jävligt diskreta när de ammar offentligt. | |
| dinodog | 2011-01-24 09:51 | |
![]() | Men snälla nån. Om man ser någon amma sitt barn, som för övrigt är helt naturligt, och man stör sig då kan man ju titta bort. Jag ser ofta mammor amma sina små telingar, alla jag har sett gör det på ett snyggt sätt. Har aldrig sett någon som öppet tagit fram bröstet, utan det jag har sett är diskreta med ammandet. Att amma är inte något fult och smutsigt, utan helt naturligt och dessutom praktiskt man har ju maten med sig uppvärmd och klar :) | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-01-24 09:57 | |
![]() | Har bara sett diskreta ammande mammor. Ser inga som helst problem med det. Naturlig process som inte ska skuldbeläggas. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-01-24 10:09 | |
![]() | Vill bara påminna om den här. www.betapet.se/forum...-0 #1117013 | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-01-24 10:17 | |
![]() | Haha, om folk stör sig på det så mycket - sluta råstirra! | |
| Grymming | 2011-01-24 10:28 | |
![]() | Men va fan, man ser ju inte ett naket bröst direkt. Du ser en kvinna som håller sitt barn intill bröstet. Vad är så farligt med det? | |