Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2011-01-29 22:39 | |
![]() | Gallstensanfall, gravid, operation Ja rubrik talar väl klarspråk? Finns det någon här inne i betapet forumet som har blivit opererad under tiden du varit gravid. Hur gick det och i vilken månad gjorde du operationen? Det behöver alltså inte va gallstensoperation det kan vara andra operationer under graviditet också. Ja jag vet jag är kille, men jag är också en man som är orolig för sin fru. Egentligen borde det vara hon som ska vara orolig, men ack nej. | |
| Betty29 | 2011-01-29 23:09 | |
![]() | Hej ja fick gallstensanfall när ja var i 4 månaden, dom kan inte göra nå åt de då, ja fick åka in o fick smärtstillande. Sen när samuel var född, tog de 3 månader så opererade dom mej, dom tog bort gallblåsan då. Hoppas ja har varit till hjälp :) | |
| Emollas | 2011-01-29 23:14 | |
![]() | Jasså du fick vänta Betty29? Min fru vill de operera nu när hon är i 5 månaden. Hon har nämligen fått ett anfall i veckan nu på 3 v | |
| Betty29 | 2011-01-29 23:19 | |
![]() | Jasså, dom vill inte göra de på mej, de var för 8 år sen de här. Kanske har dom ändrat nu då. | |
| Emollas | 2011-01-29 23:28 | |
![]() | Fick du många anfall? Hur mår du nu, har du anfall nu också. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-29 23:37 | |
![]() | jag har inte opererats när jag var gravid,men jag opererade bort gallan i oktober och har fått ett nytt liv,själva operationen av gallan är inget att oroa sig för,körde själv hem dagen efter operationen,dagen efter åt jag ett ägg utan att få ont och det var det godaste ägg jag någonsin ätit,nu kan jag äta allt utan att få ont | |
| Betty29 | 2011-01-29 23:55 | |
![]() | Nej fick bara ett anfall, men ja e inte bra än i magen :( Men tror de e tarmarna som spökar nu :( Men vissa har inte blivit helt återställd efter operationen. Dom gjorde titthålsoperation på mej. | |
| Emollas | 2011-01-31 10:05 | |
![]() | Min fru är ju själv inte orolig eftersom hon jobbar på kirurgen där dem opererar gallblåsan. Men vi har aldrig varit med om att någon har blivit opererad under graviditet, så det är väl det jag mest eftersöker. | |
| ElinSundin | 2011-01-31 11:03 | |
![]() | Har en vän som opererade bort blindtarmen när hon var gravid. Inga problem! | |
| Emollas | 2011-01-31 18:25 | |
![]() | Okej, jag fick ju några svar i alla fall, tack så mycket. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-01-31 18:41 | |
![]() | Emollas jag tror aldrig att dom skulle utsätta någon för fara | |
| Toksnäll - Ej medlem längre | 2011-01-31 18:43 | |
![]() | Om din fru jobbar på kirurgen så skulle hon väl kunna fråga läkarna där?? | |
| Emollas | 2011-01-31 18:48 | |
![]() | Jovisst och det gjorde vi. Han fråga: Du vet väl var du har din livmoder:). Snacka om skämtsam läkare. | |
| bsrwsr | 2011-01-31 18:57 | |
![]() | Frugan opererade blindtarmen i vecka 13 med vårt andra barn. Sen operation av gallblåsan i vecka 29 med vårt tredje barn. Det var jobbigt med gallblås-operationen, men i slutändan gick allt bra. (Sonen föddes iofs 6 veckor tidigt, men det gick bra det med.) | |
| Miss A | 2011-01-31 19:02 | |
![]() | Hoppas att allt kommer gå bra för din fru Tydligen är detta vanligt förekommande och kan förebyggas hos oss alla genom att göra en leverrening.. enklare än man tror med massa benefits www.ehdin.com/?navid...mp ;sub=100 | |
| Emollas | 2011-01-31 20:46 | |
![]() | Låter som en väldigt trevlig kur miss A | |
| annaHå | 2011-01-31 22:21 | |
![]() | Jag opererade bort en cysta på en äggstock när jag var gravid i vecka 10. När jag var lite bekymrad innan sa läkaren: Men livmoder och äggstock är lååååångt ifrån varandra! Jag var också lite orolig för om narkosen skulle påverka det lilla barnet, men det var tydligen ingen risk. Flickan föddes när hon skulle och allt gick väl! | |
| Jojo - Spelvärd | 2011-02-01 11:35 | |
![]() | Miss A, den där kuren är nog inget att rekommendera om man har större stenar i gallan. En större sten kommer fastna i gallgången och då blir det akut operation istället för en välplanerad sådan. | |
| Savi | 2011-02-02 09:53 | |
![]() | Min svägerska fick blindtarmen när hon var gravid i 5 månaden och blev opererad. Ultraljud & undersökningar på bebisen gjordes innan så allt var bra,och alla prover visade bara bra resultat.Inga avikelser på Ultraljud heller. Men dottern hon födde fick trots det men för livet pga den operationen. Föddes med framskjutande panna mm och har gått igenom år av operationer för att ens ha ett utseende. Först nu efter 13 år har hon börjat prata så man förstår,men det syns & märks att allt inte är som det ska. Väldigt sorgligt. | |
| Huvudsaken | 2011-02-02 10:21 | |
![]() | Frågor till Savi: Hejsan, Jag tycker som läkare att det här låter extremt märkligt. Du skriver att alla prover var bra före ingreppet. Varför hade det tagits flera olika prover? Förelåg misstanke om fosterskada? Var mamman lite äldre? Det är ju också så att man inte ser och upptäcker alla skador vid olika undersökningar och provtagningar som kan göras. Är det verkligen klarlagt att flickans skador är att hänföra till operationen? I så fall, hur gick det med anmälan? | |