Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 18 759 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-01 22:02 | |
![]() | Leksaker nyfiken och undrar vilken leksak/leksaker du lekte mest med när du var liten ? och varför du tyckte just den leksaken var bäst | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-01 22:03 | |
![]() | själv lekte jag mest med Barbie och Lego och byggde kojor i skogen | |
| pillerill | 2011-02-01 22:03 | |
![]() | Snobben. | |
| mrsmaggart | 2011-02-01 22:05 | |
![]() | Barbie. För att jag hade bra fantasi och Barbie kunde ju göra allt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-01 22:11 | |
![]() | min mormor gjorde två dockor av två vedklabbar,som hon satt mössor på ,Och målade ögon på med kol från vedspisen hon kallade dockorna för Baluttan och Mackarona hon knöt om en tygbit så att de fick varsin kjol ,Detta var någongång 1929 | |
| Gitarrmagnus | 2011-02-01 22:12 | |
![]() | Jag hade en röd plasttraktor och lego. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-02-01 22:13 | |
![]() | Mekano och Barbie. Ibland i kombination. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-01 23:12 | |
![]() | Lego. Lego. Lego. | |
| Lill-IT | 2011-02-01 23:13 | |
![]() | Lego, klä-ut-kläder (framför allt min farmors hattsamling), en brio-spis med kastruller. Katterna var mina dockor... mycket roligare att leka med dem än Barbie. Sen lekte jag mycket med nymfparakiterna, papegojorna och hundarna. | |
| Gitarrmagnus | 2011-02-01 23:20 | |
![]() | Fotbollen var också en uppskattad leksak. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-02-01 23:21 | |
![]() | Kulor på sommaren och på vintern byggde vi snöborgar och hade snöbollskrig. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-02-01 23:28 | |
![]() | Jag lekte en hel del med dockor som riktigt liten, och när jag blev äldre satt jag och ritade och ritade och ritade. Och jag gillade att klättra och krypa runt i lador och uthus också, i nån sorts lantlig variant av urban exploration. :-) | |
| Fazilja | 2011-02-02 00:33 | |
![]() | Kramdjuren, my little pony, barbie, lego och utomhuslekar i sandlådan samt i ett "träsk" som låg vid huset. Där lekte vi med diverse skräp som låg där. Inte så uppskattat av mamma. | |
| blue_moon | 2011-02-02 00:39 | |
![]() | Lekte mer med nallar än med dockor men tillverkade egna dockfigurer av ståltråd och garn. Byggde hus till dem av trälådor i flera våningar som jag gjorde möbler till och inredde. Minns att jag bröt kvistar av buxbom och anlade bersåer och planteringar kring mina hus, som bredde ut sig på gräsmattan sommartid och på garagevinden vintertid. (Till föräldrarnas förtvivlan). Klättrade mycket i träd också och lekte mer med pojkar än med flickor. :) | |
| Sote | 2011-02-02 08:02 | |
![]() | Lekte också mest med pojkar-nästan bara faktiskt .Men när jag var ensam hemma så lekte jag med klippdockor.Jag var nästan maniskt i mitt samlande och brukade leta igenom soprummet i jakten på veckotidningar där det fanns klippdockor. Jag har kvar hela samlingen och har några riktiga rariteter från femtitalet som jag fick av min faster. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-02 08:14 | |
![]() | Vi använde strykbrädan flitigt. Den fick fungera både som bår när vi lekte sjukvårdare och som affärsdisk när vi lekte affär. Vi samlade gräs och annat i påsar som vi hade som örter osv. Vi lekte mycket ute och gjorde kojor, lekte krig, körde lådbil. De lekarna var roligast kommer jag ihåg. Men vi hade även färdiga leksaker som ladugårdsdjur, dockor, lego. De leksakerna användes inte lika flitigt som de saker som vi tillverkade själva. | |
| Bim1964 | 2011-02-02 08:18 | |
![]() | Barbiedockor hade hela familjen med Barbie, Ken och Tutti. Gjorde fina sängar av skokartonger till dom. Pysslade en del med bokmärken och S-märken med. Annars klättrades det i träd lektes kurragömma bollen i gungan eller boll stå. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-02 08:21 | |
![]() | Kom på att vi också gillade att göra gångar i bondens säd. Vi hade flera "rum" där. Vi klättrade på höbalar och annat kul som inte varken bonden eller föräldrarna visste att vi gjorde.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-02 09:12 | |
![]() | vad roligt att ni alla skrivit i tråden jätte kul att läsa | |
| vildman | 2011-02-02 09:15 | |
![]() | Ja du. Det var Lego, Playmobil och en snubbe som hette Big Jim som jag kan minnas idag. Sen spelade vi i vår familj väldigt mycket sällskapsspel. Detta var på slutet 70 början av 80 talet... | |