Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-02-05 20:39 | |
![]() | Finns det receptfria hostmediciner som funkar? Både lösande och stoppande förslag mottages tacksamt! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-02-05 20:46 | |
![]() | Kolla här.... www.medistore.se/lak...75 5-1.aspx | |
| Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-02-05 20:50 | |
![]() | Tack, men att det finns en massa sorter, det har jag koll på och allas förträfflighet (enl. tillverkaren själv förstås) är jag också på det klara med. Ville mer ha lite "jag har provat denna och den funkar"-fakta :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-02-05 20:51 | |
![]() | Aha... Då kan jag inte hjälpa dig. Har receptbelagda mediciner. :) | |
| annaHå | 2011-02-05 21:11 | |
![]() | Om det är rethosta du har är Noskapin perfekt. Tabletter som säljs receptfritt. Underbart att kunna sova utan att väcka sig själv av hostattacker. Men se upp, om du hostar därför att du behöver få bort slem kan det vara farligt att ta noskapin har jag hört. | |
| sfi | 2011-02-05 21:12 | |
![]() | Jag är också tacksam för tips. Har försökt en del men de har inte givit önskat resultat. | |
| sfi | 2011-02-05 21:13 | |
![]() | Noskapin tabletter hjälper vid lindrig hosta men den jag har nu är värre. | |
| m-70 | 2011-02-05 21:25 | |
![]() | Bisolvon | |
| Tess 08 | 2011-02-05 21:34 | |
![]() | Det viktigaste är att veta varför man hostar. Rethosta kan dämpas med vissa grejer (tex Noskapin) men om man har slem eller annat mysigt som ska upp är det bättre med slemlösande och att ha hostan kvar (så det kommer upp). Quilla Simplex finns och ska vara slemlösande. Jag tror inte på det och inte en doktor jag var till. Han menade att man kunde dricka ett glas vatten/saft/Ramlösa istället... | |
| sfi | 2011-02-05 21:45 | |
![]() | Quilla Simplex är gott - men det har ingen effekt på mig i alla fall. Jag tror att det är viktigt att man får sova på natten. Ligger man och hostar natten igenom blir man så trött att man inte orkar kämpa ner förkylningen. Alltså slemlösande på dagen och hostdämpande på natten. De enda hostdämpande jag har fått och som har haft effekt har varit receptbelagda. | |
| Lacey111 | 2011-02-06 01:00 | |
![]() | Theracoff, finns i vanliga mataffärer, funkade perfekt här....tog den i tre dagar, sen var hostan borta | |
| NadaR | 2011-02-06 01:45 | |
![]() | Theracougt vid hosta med segt slem är bra | |
| PalomaFaith | 2011-02-06 01:57 | |
![]() | Bromhexin tycker jag brukar vara bra mot slemhosta. Finns som flytande men även i tablettform ifall man (som jag) tycker att det är sjukt äckligt med hostmedicin. | |
| witchgame | 2011-02-06 03:01 | |
![]() | gå till doktorn | |
| sfi | 2011-02-06 14:06 | |
![]() | Vilken doktor? Ringde till vårdcentralen häromdagen och fick efter lång väntan i telefonkö veta att de inte hade fler tider. "Ring imorgon igen klockan 8". Visst, när man har hostat hela natten sätter man inte klockan på ringning på morgonen för att få medicin så att man kan sova. Ringde sjukvårdsupplysningen i dag. Kom fram (bara 20 samtal före). Fick veta att ja borde söka läkare. Fick ett nummer till kvälls- och helgjouren. Det var så många samtal före mig att de inte tog emot fler. "Var god ring senare" Jaha, och om det är så många som ringer hur många kan de då plocka in. Svaret var förresten det samma både en och två timmar senare. | |
| Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-02-06 14:09 | |
![]() | Dessutom känns det som att hosta inte är direkt något man uppsöker läkare för på en lördag-söndag. Därav min fråga. De receptbelagda är förstås bättre, men behöver man något lite "akut" för att, som sfi skriver, få sova så... Har fö införskaffat Theracough. | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2011-02-06 16:48 | |
![]() | Ingefära har en bra hostdämpande effekt....tugga då och då på en liten bit! | |
| mrperfect | 2011-02-06 18:07 | |
![]() | Nej! Cocillana-etyfin är den enda som funkar / amatördokton | |
| ceicli | 2011-02-06 18:15 | |
![]() | När det är så illa med hostan så är det bara att jaga läkartid. Jag hostade i 1,5 års tid, även med hjälp av receptbelagda mediciner. Det har slutat nu, men jag kan fortfarande inte anstränga mig utan att börja hosta. När jag har mer vanlig förkylningshosta så tar jag Quilla Simplex på morgonen och noskapin på kvällen. | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2011-02-06 20:08 | |
![]() | Cocillana-Etyfin funkar förvisso OCKSÅ mrperfect men är ju inte receptfri.... | |