Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fru_J | 2011-02-12 10:39 | |
![]() | En rolig aktivitet Ni kan ju vara så kreativa. En barndomsvän kommer på middag och vin ikväll och jag hade tänkt mig en rolig aktivitet. Vad kan en sådan vara? Vi är tjejer. | |
| ingson | 2011-02-12 10:41 | |
![]() | Bjud in några manliga truckers och poeter | |
| Miss_jk | 2011-02-12 10:44 | |
![]() | Vi brukar spela sällskapsspel. Kanske inte det hippaste förslaget, men alltid något... :) | |
| Fru_J | 2011-02-12 10:48 | |
![]() | Jag har ett sådant. Även Yatzy, det får bli mina äss. Tänkte mig nåt mer oväntat. Men inte att ha kuddkrig i underkläder direkt. | |
| myntan | 2011-02-12 11:17 | |
![]() | När tv-program, filmer och serier börjar, spelas det ju en låt. Spela in början på den och låt de gissa vilken film eller serier den låten tillhör. Lycka till=) | |
| nystan1 | 2011-02-12 11:18 | |
![]() | Spela spel är alltid kul. Om ni inte måste vara hemma, så gå ut och bowla, eller spela biljard. | |
| Bettanse | 2011-02-12 11:18 | |
![]() | Anden i glaset? | |
| Pseudonymf | 2011-02-12 11:19 | |
![]() | Låtintron är alltid kul :) Även frågesport. Om du har ett spel med frågor till, kan du ju alltid enbart använda frågorna och strunta i själva spelplanen :) | |
| dinodog | 2011-02-12 11:19 | |
![]() | Varför inte en gissningslek. Du tänker på t.ex. en person eller ett föremål. Din vänninor ställer frågor till dig. T.ex. är det en person du tänker på? Du svarar ja eller nej osv. Faktiskt kul och ofta så klurar dom ut vad/vem man tänker på. Så är det bara att gå laget runt. | |
| YamahaJet | 2011-02-12 11:20 | |
![]() | Jag var på en fest förra helgen med mycket oväntade aktiviteter. Svennar mellan 20-30 år - vi inledde kvällen med nån tipspromenad inomhus, sen var det charader, sen "soffleken" och sen ytterligare nån lek. Därefter gick alla hem vid 24, även om jag avvek två timmar tidigare. Det är därför alla här på forumet tycker att jag är extraordinär och antingen blir överexhalterade eller hatiska av mina skriverier. Ni är så upptagna av att vara neutrala och korrekta, att ni mest går genom hela livet och varken säger eller gör nåt. Skippa därför Yatzin, ta en bil och kör i 150 km/h på närmaste frusna sjö, så känner ni att ni lever efteråt. | |
| annakarineli | 2011-02-12 11:28 | |
![]() | Gin Rummie är kul! Jätteroligt kortspel! :) | |
| emsut | 2011-02-12 11:50 | |
![]() | Musiktävlingar är alltid skoj :) | |
| Bim1964 | 2011-02-12 11:53 | |
![]() | Men YamaJet det är väl inte lämpligt att sätta sig bakom ratten efter ett par glas med vin? Det är säkert jättekul att fräsa runt på isen i 150 blås, men då ska man vara helt nykter. Dessutom tror jag inte tjejer tycker det är sådär jättlustigt, att fara runt på isen i en bil, så skjortan står rätt ut. Nä kör med charader eller den där leken där man ska rita något . Fast man får inte rita själva föremålet, utan det är mer typ som en rebus. Fanns ett sällskapspel för många år sedan men jag kommer inte ihåg vad det heter. | |
| Mouche - Administratör | 2011-02-12 11:57 | |
![]() | Liten inpass: Oavsett hur man försöker tjafsa med att använda olika nick hit och dit så är det ändå full koll på vem som är vem. Ville bara tala om det, kul va? =) Mouche | |
| myntan | 2011-02-12 12:04 | |
![]() | Jag har ett annat roligt spel. Det enda man behöver som rekvisita är: varsitt A4 papper, varsin penna och en tidning (går bra med vilken som helst). Alla skall lägga papperet, ca: 3 cm från översta sidan och ner så dra en linje vänster till höger. Därefter så gör 7 kolumner, den 7:de kan vara lite smalare än de andra. När detta är klart skall ni komma på 6 st kategorier som det finns mycket av. T ex namn, städer, blommor och kök bara låta fantasin flöda. Alla skall skriva på raden längst upp samma kategori som alla andra. Den 7:de kolumnen skriver ni bara S, det står för summa. Nu är ni klara för att börja. Du får agera lekledare men ändå vara med. Plocka nu fram tidningen bläddra fram till en sida med mycket bokstäver. Du blundar och pekar med pennan på sidan. Den bokstav du hamnar på säger du högt. Vi kan säga att du pekade på R. Då skall ni alla så fort som möjligt komma på ett namn på R, en stad på R, en blomma på R och en sak man har i köket på R. Alltså de kategorier ni har skall börja på R. Nu gäller det att vara först klar, men samtidigt lite listig för att få mest poäng. När den som är klar först ropar stopp, skall alla sluta skriva (man har rätt att skriva klart ordet man påbörjat. Du som lekledare börjar med att säga vad du skrivit i första kolumnen. i denna förklaring har vi ju namn. Du säger då t ex Rune, fråga om någon har också skrivit Rune. Har ingen det så får du 10 poäng, är ni 2 st med Rune så får ni 5 poäng var och är ni fler så får ni varsitt poäng. Nu går ni igenom vad ni alla har skrivit på kategorin namn, sen fortsätter ni igenom alla kategorier. poängen för varje ord som du får skriver du bredvid ordet, sen räknar du ihop poängen och skriver ut den i kolumnen med S. Fortsätt nu så här i 10 omgångar, tar du fram en bokstav ni redan haft så pricka in en ny. Detta låter kanske krångligt men är icke det. Ni kommer att få många skratt och diskussioner. Har du inte förstått allt så skriv och fråga veronica_36_@hotmail.com Lycka till=) | |
| ajohansson | 2011-02-12 12:06 | |
![]() | Tallriksleken är kul. Sätt en lapp under varje tallrik el glas. Skriv te x. säj VA . Skratta högt osv. Bara hitta på, sen får dom andra gissa vilken uppgift dom andra har..... den kan bli rolig ........ | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-12 12:08 | |
![]() | Har du sett minuten med Peter Settman som går på tv? Lite roliga aktiviter med enkla tillbehör som går snabbt att utföra. Satsa på det vet jag. Här har du de olika utmaningarna, bara att välja.. svt.se/svt/jsp/Cross...p? d=146848 | |
| nickez | 2011-02-12 12:09 | |
![]() | "med andra ord" brukar fungera, blir självklart rätt så "spårat" med tillräckligt med alkohol, men så måste man köpa spelet först också... | |
| Fru_J | 2011-02-12 12:15 | |
![]() | Snälla ni är. Tack myntan för ditt tips. | |
| myntan | 2011-02-12 12:20 | |
![]() | PS. Glömde säga att efter 10 omgångar räknar ni ihop alla poäng. Den som har mest vinner.=) Ha det gott. | |