Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 692 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| YamahaJet | 2011-02-12 17:56 | |
![]() | Badminton? Finns det fler här som spelar badminton? Om inte - så prova det. Det är inte den manligaste eller tuffaste sporten, men man behöver inte organisera 10 personer och hyra en hel hall, som vid basketspelande - utan det räcker med en kompis och man kan göra det närhelst man vill i princip. Dessutom kan alla spela det, alla deltagare behöver inte vara proffs för att det ska fungera som exempelvis vid volleyboll, som blir kul endast under dessa omständigheter. Spelar beta-folket sporter överhuvudtaget? Känns som det inte diskuteras särskilt ofta. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-02-12 17:57 | |
![]() | Badminton... när det finns bowling. | |
| Mamah | 2011-02-12 18:04 | |
![]() | basminton e skitkul, älskade det när det på gympan i skolan, sen efter det har ja tyckt att de e svårt o hitta tid och ställe o spela, skulle dock gärna börja om jag visste vart ja kan va och om ja kunde få ngn som spela med mig :) | |
| Pubbe | 2011-02-12 18:04 | |
![]() | Badminton är kul, helst om man är nåt sånär jämbördig med den man möter. Det är btw mer ansträngande än det ser ut att vara. | |
| Mamah | 2011-02-12 18:05 | |
![]() | ursäkta stavfelen, hade ungen i famnen | |
| Omega 3 - Ej medlem längre | 2011-02-12 18:08 | |
![]() | Störtkul med badminton om man har en jämbördig eller bättre spelare att spela mot. Svårt att hitta lokal som funkar bara :( | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2011-02-12 18:10 | |
![]() | Nej, jag cyklar bara. | |
| YamahaJet | 2011-02-12 18:10 | |
![]() | Ja, och det är just när man möter en jämbördig som det blir ansträngande. Då kan det bli lika utmattande som vilken annan sport som helst. Detta är också mitt problem, då jag är serb och många av mina vänner inte är det. Vi är som bekant en tennisnation (innehavare av Davis Cup-titeln, massvis med spelare i världstoppen alla kategorier) och trots att jag inte har en historik inom racketsporter så är jag överlägsen och obesegrad inom min kompiskrets. Man kanske skulle bli tennisproffs, men jag är inte mycket för att bli en offentlig person heller. | |
| YamahaJet | 2011-02-12 18:12 | |
![]() | Vad anbelangar lokaler så finns det ett gott utbud av sådana i Stockholm, åtminstone om man har bil, på grund av rackethallars tendens att ligga ocentralt. Att bo i Stockholm och ha bil är något jag varmt rekommenderar alla aktiva människor. | |
| Sangria | 2011-02-12 18:17 | |
![]() | Eller så åker man (pendel)tåg:-D | |
| pacc | 2011-02-12 18:28 | |
![]() | Funkar bara om man har en homogen vänkrets | |
| Palini | 2011-02-12 18:30 | |
![]() | Badminton är kul, men jag saknar den där riktiga bollkänslan när man spelar. Det känns mer som om man behöver nån bra känsla för att avgöra huruvida en badmintonboll hamnar fem cm innanför eller utanför linjen. Nej, då är tennis roligare, även om det är bra mycket svårare för oss glada amatörer. Annars rekommenderar jag varmt squash som är grymt roligt och lätt att komma igång med, även för glada amatörer. Inte alls lika svårt som tennis, mycket intensivare, plus att det känns som om man kan vinna genom att använda hjärnan ibland och spela klokt, istället för att bara gå på bollkänsla, flås och råstyrka. Ett litet tips dock till alla nybörjare. Se till att värma upp bollen ordentligt. Då blir det bra mycket roligare och bättre spel. Jag vet inte hur många gånger jag har sett glada amatörer spela med en boll som knappt en studsar, men det verkar i och för sig inte hindra dem från att ha roligt. =) | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-02-12 18:32 | |
![]() | Så trevligt att en sådan folksport har kommit att intressera även överheten... | |
| Jesper M | 2011-02-12 18:38 | |
![]() | badminton är askul! spelar med min kollega varje vecka, givetvis är jag obesegrad :)! klättring är nice träning också, man får riktigt bra balans och kontroll över sin kropp när man klättrar. plus några ryggmuskler. det kör jag också varje vecka. bra kombo! | |
| Mouche - Administratör | 2011-02-12 18:41 | |
![]() | Jag rider, joggar, simmar och tränar två olika japanska stridskonster. Golf tvingas jag till ibland för att det hör ihop med affärer och dess relationer men jag tycker det är en rent besynnerligt trist sport. Däremellan är jag skönt lat. | |
| YamahaJet | 2011-02-12 18:42 | |
![]() | Aldrig provat squash men är öppen för det med och försöker utröna vad det handlar om genom YouTube. Vet ärligt talat inte om jag skulle gilla att snurra runt i ett hörn och slå på en pytteliten boll. www.youtube.com/watc...pn RLbewDKc | |
| Bim1964 | 2011-02-12 18:46 | |
![]() | Jodå när jag var yngre spelade jag mycket badminton. Här i Gbg har vi en jättefin anläggning som heter Fjäderborgen, som är specialbyggd för just badminton. Men nu blir det inget spelade, möjligtvis på sommaren utomhus med polarna. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-02-12 18:48 | |
![]() | Hela mellanstadiet körde vi "fattigmanssquash" på rasterna. Tennisboll, händer och betongvägg. Skitkul. | |
| Palini | 2011-02-12 18:54 | |
![]() | Tja, ser man till själva träffytan mellan boll och racket, så är den klart större i squash än i badminton. Badmintonbollen har visserligen en massa fjärdrar också som får den att se större ut, men dessa slår man förhoppningsvis inte på. Och det tar nog ganska lång tid innan en glad amatör snurrar i hörnen så som proffsen gör. =) | |
| Behringer | 2011-02-12 18:54 | |
![]() | Jag är urusel som idrottsman, därför har jag blivit fotbollsdomare. Det är hur bra som helst; det är jag - och bara jag - som bestämmer. När jag ska vara aktiv i Stockholm låter jag bilen stå Borde kanske prova Badminton...? | |