Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
becccaaaaa2011-03-08 18:06
Antal inlägg: 1330

Varför är det så svårt....
Hur är det möjligt att det finns så jävla många idioter !?

Alltså jag blir galen på dom som tror att de är något o kränker andra!
Varför inte bara vara sig själv, o inte tro att man är tuff bara för att man är dum mot andra !

De senaste dagarna har en sagt till mig att ajg är ful, fet o värdelös :(
Jag fattar inte varför, jag har inte gjort ngt !!!!

Jag blir galen... Varför kränker man andra.. Spec när man inte vet hur personens bakgrund är!

Jag tycker det här är jättejobbigt pga min bakgrund. Tar åt mig jättelätt... även om jag innerst inne vet att det inte stämmer... så gör det ont att höra det.

Varför är det så ? Varför kan inte man bara respektera andra som de är..

promenad - Ej medlem längre2011-03-08 18:09
Antal inlägg: 3995

Du är en av de vackraste tjejer jag sett. Så personer som säger något annat är endast avundsjuka och vill "ta ner" dig. Do not listen. Du är bäst och vackrast och verkar dessutom väldigt trevlig och god.

becccaaaaa2011-03-08 18:11

Tack !!! blir tårögd av att höra de där fina orden nu !! de här dagarna har varit så sjukt jobbiga !
TACK !!!!! <3

promenad - Ej medlem längre2011-03-08 18:11

Det finns ett verktyg och det är att för varje gång du hör nåt dåligt om dig själv säga tre bra saker om dig själv (säga/tänka).
Kan rekommendera en bok som FÖRÄNDRAR ditt liv!

Jonathan Bach: Hypnotizing Maria.

promenad - Ej medlem längre2011-03-08 18:11

Jag säger bara sanningar. Kom ihåg att detta är sant som jag sagt!

jon-ti2011-03-08 18:12
Antal inlägg: 78

Jag brukar se det så att de som säger sådana saker gör det inte för att såra en, utan för att de själva mår jäkligt dåligt och har dåligt självförtroende, osäkerhet m.m, därför klättrar de på andra genom att slänga elakheter runt om sig utan att förstå konsekvenserna.

Hände ibland i mina yngre dagar men jag lärde mig att läsa personen i fråga och direkt man ifrågasatte hur personen egentligen mådde, för bra kan man inte må så vek sig personen i fråga och vågade aldrig mer säga något "otänkt".

Håller med, varför kan man inte respektera varandra? Gyllene regeln är människans bästa lag:)

Guldinlägg från dig:)

becccaaaaa2011-03-08 18:12

okej :) ska kolla upp det !

promenad - Ej medlem längre2011-03-08 18:12

Du kan få information om boken på youtube och kolla med ditt bibliotek, de har säkerligen en katalog på internet där du kan boka/beställa.

becccaaaaa2011-03-08 18:15

TACK igen jon-ti !
Fast i detta fall är personen som "retar" (o slår) mig, en av de populäraste personer i stan...

Lillstölla2011-03-08 18:15
Antal inlägg: 23831

Vet ju inte alls hur din bakgrund är- men vad kan man säga annat än att skit i dom!
Blir lätt att någon tar till sånt de vet sårar en om man är riktigt osams och personen i fråga inte kan hålla sig till sakargument, eller är 14 bast.

Kommer tyvärr alltid finnas sådana människor, det man kan göra är att hålla sig undan från den sorten och fokusera på de bra:) De som behandlar en bra.
Min erfarenhet är att de som trycker ner andra och som är elaka oftast har stora problem med sig själva.

promenad - Ej medlem längre2011-03-08 18:17

"populär" jaja
Han/hon är kanske kär /avundjuk på dig. Glöm det bara och om du vill använd jontis ifrågasättande.
Killarna i min klass i högstadiet kallade mig "ful" och retades. Ändå blev jag vald till elevrådsrepresentant (vilket brukar vara en "status"grej) En av killarns la senare kärleksförklaringar i mitt skåp. Även om jag inte vågade tro på det då. Så var det ett faktum att de gillade mig.

jon-ti2011-03-08 18:17

Bara för att personen är populärast i stan så betyder det inte att den personen mår toppen, vilket i sin tur inte ger den personen rätten att kränka dig. Va stark:) Hoppas det löser sig för dig!

Lillstölla2011-03-08 18:18
Antal inlägg: 23831

Men Becca, om det handlar om fysisk misshandel så ska du ju polisanmäla!!!

promenad - Ej medlem längre2011-03-08 18:18

Kom ihåg att dessa prövningar händer för att du ÄR så stark och bra. Du behöver förbereda dig för världen. Lyssna bara på bra saker oavsett vad någon annan säger. Bara det du vill ska vara sant om dig är och blir sant om dig.

becccaaaaa2011-03-08 18:24

Grejen är att jag inte vet vad jag kan göra... för säger jag åt någon så kommer de inte tro på mig.. för han har så många som står på hans sida... :(

promenad - Ej medlem längre2011-03-08 18:26

Men sluta umgås med denne. Visa att du inte tolererar beteendet. Om han undrar varför du inte vill, säg: jag tycker inte du är snäll mot mig så jag väljer andra vänner.

becccaaaaa2011-03-08 18:29

han är inte min vän... men går i min klass ! :( jag hatar honom (starkt ord jag vet) men... uuuuuusch !!! skulle aldrig umgås med honom om jag inte måste... -.-

jon-ti2011-03-08 18:32

Tror du att du kommer råka ut för han när du är på väg till buss eller till stan så ha mobilen och filmfunktionen igång?

Försök prata med någon om det, någon som du har bra förtroende för.

Sen kan man ju undra vad det är för kille som håller på sådär, har 3 underbara yngre systrar och när man hör sånt här blir man minst sagt förbannad...

RaEl - Ej medlem längre2011-03-08 18:37
Antal inlägg: 449

Det är inget o bry sig om när folk säger elaka saker... Jag är själv en sådan som fått heta mycket otrevliga saker. Är också den typen som tar åt mig, fast jag vet att jag inte borde....
Men det är ju inte lätt när någon/några talar om hur värdelös man är...=(

Hoodman - Ej medlem längre2011-03-08 18:38
Antal inlägg: 2826

*talk to the hand*

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?