Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 576 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-03-22 13:34 | |
![]() | Att skjuta upp saker Brukar du skjuta upp saker till morgondagen? Gör du det för att du faktiskt inte har tid idag, eller är det en bekväm ursäkt för att du inte vill? Ponera att det kanske kommer en morgondag, tar du då itu med det du sköt upp? Eller blir det inte av då heller? Blir det någonsin av? Och nog är det väl en smula märkligt att sådant som är roligt att göra, har man alltid tid för... | |
| Mindymoo | 2011-03-22 13:40 | |
![]() | Hahaha, alltid! Jag skjuter just nu upp städningen för att spela betapet. Det är roligare! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-03-22 13:43 | |
![]() | Ja tyvärr, disciplin är inte min starkaste sida. | |
| brava | 2011-03-22 13:43 | |
![]() | För mig funkar det så att om jag en gång har börjat skjuta upp något så är det kört - det blir inte gjort. Jag måste liksom redan ha börjat göra vad det nu är som jag tidigare sköt upp, innan jag blir medveten om vad jag håller på med. Har jag väl börjat så går det oftast av sig själv sen. | |
| Mindymoo | 2011-03-22 13:54 | |
![]() | Nu fick jag samvetskval... | |
| Skugga | 2011-03-22 13:59 | |
![]() | Lever efter devisen "Varför skjuta upp till morgondagen det du kan förhala en hel vecka!" :) | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-03-22 14:27 | |
![]() | gjorde det förut. men oftast inte nu. haha. skönt. | |
| Neaa2 | 2011-03-22 14:49 | |
![]() | Haha, Skugga...jag håller med du!! :) | |
| Gamberro | 2011-03-22 15:18 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wik...as tinering ;) | |
| vindsus86 | 2011-03-22 15:21 | |
![]() | Jag skjuter upp väldigt mycket väldigt länge. | |
| Lill-IT | 2011-03-22 15:22 | |
![]() | Jag skjuter helst inte upp. Mycket skönare att slappa med gott samvete när man har gjort det man ska. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-22 15:30 | |
![]() | jag är värdsmästare på att skuta upp allt till sista sekunden | |
| t82erese | 2011-03-22 15:34 | |
![]() | Oftast så är det så att om jag skjuter upp saker till någon annan gång så blir det inte gjort och det försöker jag intala mig när jag inte vill göra det jag borde göra... | |
| Bannie - Ej medlem längre | 2011-03-22 15:39 | |
![]() | Skjuter upp alltid och det känns som man har sitt liv på "paus". Måste finnas konkreta tips på att sluta skjuta upp saker! | |
| wildman | 2011-03-22 15:39 | |
![]() | Jag jobbar bäst under press, så varför inte jobba så effektivt som möjligt ;-) | |
| dilivio | 2011-03-22 16:04 | |
![]() | Gamberro, jag har förmodligen ADD och har kollat runt som fan efter massa info, vilket har lett till att jag läst en del om prokrastinering. Rätt intressant. Kan bara städa när jag är lite smådrucken i princip. Jävlar vad jag får saker gjorda då :) | |
| Gamberro | 2011-03-22 16:14 | |
![]() | Ja det är ganska intressant med detta syndrom tror jag lider av det i en liten skala. Känner igen mig att allt går fan bättre när man är lite smålullig :P | |
| jona80 | 2011-03-22 16:21 | |
![]() | Jag städar varje måndag vare sig det behövs eller inte. Är till 99% alltid ledig måndagar från jobbet och då passar det bra och ha sådana saker inplanerad. Skjuter inte upp något om jag slipper, jag gör det direkt, oftast före det behövs. Kan jag löser jag mina problem när jag får vetskap om att dom kanske kommer. Då löser jag dom då, så om problemen väl kommer är dom redan lösta. Sparar sällan disk utan försöker hinna med och diska direkt, framförallt om vi är flera som äter... Gillar inte och ha saker ogjorda, har jag det kan jag inte koncentrera mig på annat så jag gör det helt enkelt direkt om jag kan, alltså behöver jag ingen hjälp av annan så tar jag itu med det direkt. Har jag en timme över kan jag förbereda saker, som maten jag ska äta, frukostmackorna för imorgon osv. Ska jag t.ex ha middagsbjudning för familj eller vänner så gör jag några minuter förberedning innan dom kommer, sedan lagar jag nästan all mat i ugnen och den sköter sig själv, kan vara så jag behöver stå vid spisen 5 minuter på grund av mina förberedelser när tiden fanns. Genom att skölja och blötlägga disken direkt, så tar det inte många minuter och diska efter maten heller, t.ex medan kaffet kokar. Jag lever efter devisen, är man lat, så gör man sakerna direkt, och gärna med driftmässig smidighet. Är man dum och inte lat, då sparar man och skjuter allt till sedan, för då får man mer arbeta och göra.... Och ja, jag är lat, men jag är klok-lat, alltså vet jag att detta måste jag göra ändå, och det inte går och smita, då gör jag det direkt, men måste jag inte göra det, som motionera, då kommer jag inte och göra det heller. /Jona | |
| dilivio | 2011-03-22 16:39 | |
![]() | Eller hur! Några öl, en cigg, go musik i stereon och vips - städ-och-disk-förfest! Fast nu har vi inget vatten i köket så får diska i handfatet på toaletten. Lagom smidigt. Tar fan tid att samla ihop krafter för det projektet. Matglädjen sjunker lite när man är tvungen att sköjla av grönsaker osv i duschen med :( | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-22 16:51 | |
![]() | Men oj. Det låter som du/ni skulle ha ett ganska bohemiskt boende dilivio. *blir nyfiken* | |