Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 19 104 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| taxam - Ej medlem längre | 2011-04-17 02:55 | |
![]() | Fullmåne... Det finns dom som påstår att dom sover dåligt när det är fullmåne. Själv har jag kommit på att jag också sover dåligt då...men kan fullmånen verkligen påverka sömnen? Vet ni? | |
| shoppa | 2011-04-17 02:59 | |
![]() | På mig stämmer det,sover inte bra när det är fullmåne...vi har kanske lite vampyrgener i oss?Det är väl därför vi sitter här nu?:-) | |
| taxam - Ej medlem längre | 2011-04-17 03:01 | |
![]() | Ja, jag somnade men vaknade efter nån timme...bara vrider och vänder på mig...supertrött men det går bara inte att somna om...undrar om det verkligen kan vara månen? Såg inte ens att den var full fören precis nu... | |
| Megaherz | 2011-04-17 03:10 | |
![]() | Hm, är inte trött als. Kanske ska gå ut och yla? :) | |
| Näva | 2011-04-17 03:10 | |
![]() | Jag är uppe hela natten istället. Inte för att det är någon skillnad från halvmåne eller andra mån-nätter... | |
| lewarcher | 2011-04-17 04:45 | |
![]() | fragalund.blogg.lu.s...-a tt-sova/ Men det gynnar kreativiteten. | |
| dinodog | 2011-04-17 08:17 | |
![]() | Jag har under många år sovit dåligt i perioder. Så vid ett tillfälle såg jag att det var fullmåne när jag skulle gå och lägga mig. Den natten var lika illa som natten innan, vände och vred mig, vaknade och somnade. Jag tänkte att nu ska jag hålla koll på det här, så vid nästa fullmåne var det dax igen. Sov lika illa igen så något samband finns det i alla fall för mig. | |
| Vixen | 2011-04-17 08:28 | |
![]() | Jag sover alltid illa vid fullmåne. Vet inte om det är det extra nattljuset som gör det, men något är det. | |
| Miss_jk | 2011-04-17 08:48 | |
![]() | Var det fullmåne inatt? Jag har sovit som en stock. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-04-17 08:51 | |
![]() | i natt är det fullmåne,jag sover dåligt då likaså hunden | |
| Lottan_L | 2011-04-17 09:13 | |
![]() | Jag sover också dåligt. Även om jag drar för gardinerna.. | |
| pressylta | 2011-04-17 09:32 | |
![]() | samma här sover alltid dåligt när det är fullmåne och har hört många fler som säger det. | |
| Mamah | 2011-04-17 09:45 | |
![]() | Jag sover dåligt vid fullmåne..Har alltid gjort, min mamma och syrra har samma sak. Har hört att det beror på att människan består av mkt vätska och vid fullmåne blir det annan dragningskraft eller va dem nu menade...ni fattar | |
| Dersu | 2011-04-17 10:03 | |
![]() | "...schweiziska forskare undersökt saken. De hävdar att man just sover sämre vid fullmåne, men blir emotsagda av en forskare på Stockholms universitet som hävdar att folk bara glömmer att dra för gardinerna." Haha, gillar den svenske forskarens slutsats :D Jag undrar hur man vet om det ar manen som paverkar en eller om det ar tron att manen kommer paverka en? Forvantar man sig att man ska sova daligt gor man nog det... | |
| Pocaloca | 2011-04-17 10:17 | |
![]() | det verkar som att fullmånen faktiskt påverkar oss... =) | |
| Bim1964 | 2011-04-17 10:22 | |
![]() | Har haft sömnproblem i många år pga av just fullmånen. Jag "glömmer" inte att dra er mina persienner så det beror ju inte på att det skulle vara "ljusare" bara för att det är fullmåne, det kan ju vara molnigt och då syns ju inte månen i vilket fall som helst. Och nej jag "förväntar" mig inte att jag ska sova dåligt, många gånger har jag inte sett att det har vart fullmåne, när jag gått och lagt mig. Utan upptäckt att det vart fullmåne då jag har gått upp på natten för att jag just inte kan sova. | |
| Dersu | 2011-04-17 10:25 | |
![]() | Du kanske inte ar medveten om det men ditt undermedvetna kanske har koll? Koper nog den Schweiziska iden om hormoncykler lattare... | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-17 10:51 | |
![]() | Jag påverka uppenbarligen inte av fullmånen, om jag nu inte råkar vara motvallskäring. Jag sover av någon obskyr anledning mer än annars just nu. | |
| Cissi30 | 2011-04-17 11:09 | |
![]() | Jag sover dåligt när det är fullmåne, även dagen innan och efter. Det finns inga belägg för detta men jag hörde en forskares teori om det. Månen påverkar vattnet, alltså hav, ebb och flod på jorden och kroppen består av väldigt mycket vatten. Låter märkligt men faktum kvarstår, sämre sömn vid fullmåne! | |
| jamendååå | 2011-04-17 11:11 | |
![]() | Månen reflekterar som bekant solens ljus och många upplever att de blir piggare när det blir ljusare och soligare ute, så varför skulle vi inte oxå blir påverkade av det indirekta solljuset? Själv märker jag inte bara av att sömnmönstret ändras vid fullmåne utan oxå min energinivå på dagarna blir större. | |