Spelrum
Giraffen37
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade57
Mobilspel
Pågående18 847

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bulimiker2011-04-26 10:29
Antal inlägg: 203

Är det sant ?
Saxade dehär ifrån en annan tråd :

"Det är nog kört att hitta en vettig tjej, eftersom alla vettiga tjejer redan är upptagna i god monogam ordning sedan de sena tonåren - de som är kvar och lediga efter det är tyvärr mycket sällan vettiga.

Om man nu är över tretti så finns det ingen vettig ung tjej som väljer en.
Tufft men sant :)"

vad tror ni ?

Neaa22011-04-26 10:32
Antal inlägg: 162

Men hur ung tjej ska man ha för att vara nöjd om man nu är över trettio då?

LovisaLovisa2011-04-26 10:35
Antal inlägg: 101

Ha ha, om man inte klassar de tjejer med lite högre ambitionsnivå som vettiga...

Bulimiker2011-04-26 10:36

alltså jag tror faktiskt att det kan ligga någonting i det här

Palini2011-04-26 10:42
Antal inlägg: 1381

Har man svårt att hitta en vettig tjej, så är det läge att börja leta fel hos sig själv istället...

limefrukten2011-04-26 10:43
Antal inlägg: 2

Japp det är nog kört. Men det finns fler som sitter i samma båt.

www.youtube.com/watc...qz mIVgO4dw

LadySol - Ej medlem längre2011-04-26 10:44
Antal inlägg: 33199

Bulimiker - Frågan är väl varför man nu söker en ung tjej istället för någon i ens egen ålder?

Jag tror inte det ligger något i det alls. Visst kan det kanske kännas så när man går och längtar efter någon utan att finna den där som ger en fjärilar i magen, men det är hjärnspöken. Det finns gott om vettiga människor i alla åldrar. :)

numsan2011-04-26 10:52
Antal inlägg: 6327

Uppenbarligen har man ju inte själv hittat en "vettig" tjej när man själv var yngre även om tjejerna då tydligen (enligt uttalandet) var vettigare då. Så om uttalandet skulle innehålla någon som helst sanning så lär det väl gälla åt båda håll i så fall. Själv tycker jag ofta att människor blir mer intressanta, har större självinsikt och större livserfarenhet när de lämnar tonår och post-tonår. Och eftersom alla de kvalitéerna ingår i "vettig" för mig anser jag nog att det är precis tvärt emot ursprungsuttalandet.

mistmaster2011-04-26 10:57
Antal inlägg: 4626

"livet börjar väl vid 30, men tjejen hon ska vara 22."
;-P

i övrigt håller jag med Palini, så det är väl dax å ställa sig framför spegeln. haha

morihei_792011-04-26 10:57
Antal inlägg: 134

vederbörande finner väl inte på ngn vettig för att han/hon inte är värd bättre... lika barn leka bäst och allt de där

Bulimiker2011-04-26 10:57

Nej Nunsan du missförstår. Tjejerna var inte vettigare för att dom var yngre, läs igen !
Jag tänker tex på om en tjej ber mig hooka upp henne på en dejt med någon av mina kompisar, så så första jag tänker på är alltid dom som är upptagna. Bra människor blir haffade, just för att dom är bra ! ?

Neaa22011-04-26 11:01
Antal inlägg: 162

"Bra människor blir haffade, just för att dom är bra ! ?" Så alla som är singel är det för att ingen vill ha dom?? :)

MalanMos2011-04-26 11:06
Antal inlägg: 202

Bulimiker, jisses snacka om att dra ner rullgardinen på mig :P

Bulimiker2011-04-26 11:06

Om dom själva vill ha partner ja ?

Bulimiker2011-04-26 11:07

Haha Sorry Malan

LadySol - Ej medlem längre2011-04-26 11:09
Antal inlägg: 33199

Men jisses Bulimiker. Du gräver verkligen djupt. ;)

Det finns många anledningar till att någon är singel, men jag tror inte att det beror på att ingen vill ha dem.

Jag hävdar bestämt att det finns jäkligt vettiga singelmänniskor också och att du får ta det på dig själv att du tänker på de upptagna när du tänker på vettiga tjejer. Om du baserar det på hur du upplever hennes förhållande och hur hon för sig i det är det nog läge att tänka på att man inte ser allt som sker i någon annans förhållande och att det kan vara så att hon är så vettig just för att hon har den partner hon har. Kompatibla människor och allt det där, du vet. Om du baserar det på att du överlag upplever upptagna tjejer som vettiga kanske det istället beror på att du lägger bort din iver att imponera på henne eftersom hon som upptaget upplevs som "safe" och verkligen ser den personlighet hon är.

Nu spekulerar jag bara. Det finns mer till saker än det uppenbara, men fundera gärna igenom varför du tänker som du gör och återkom. Jag är en nyfiken själ. :)

numsan2011-04-26 11:15
Antal inlägg: 6327

Sen kanske det helt enkelt är så att de flesta av dina tjejkompisar lever i relationer just nu? Eller är det så att du har vänner som är singlar som inte är vettiga? Och i så fall blir följdfrågan; varför umgås du med ovettiga människor?
Själv har jag massor av vettiga singelvänner av båda könen..

MalanMos2011-04-26 11:15

Bulimiker: Tnx.. :P

Och;
Jag tror alla som är singlar vill hitta någon vettig. Problemet är att hitta någon som är överens om vad 'vettig' innebär..

Jag tycker att jag är vettig men många som kanske inte håller med :P
Är la lite galen kanske men det ser jag bara som ett plus :P Jag har inga problem med att skämma ut mig lite då och då vilket andra kanske inte tycker är så vettigt :P

MalanMos2011-04-26 11:18

Numsan skickar du männen till mig ? :P

Ahnad - Ej medlem längre2011-04-26 11:21
Antal inlägg: 411

Det som i alla fall definitivt är sant är att det verkar klart ovettigt att inte skriva det man vill ha sagt i den tråd där det stod som fångade ens intresse.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?