Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:30 | |
![]() | Friend requests från kollegor Jag jobbar ju tillfälligt som vikarie inom förskolan och nu har jag varit bokad på samma ställe i 4 månader, vilket såklart gör att man kommer ganska nära sina kollegor. Jag tycker om dem allihop, men idag fick jag en friend request (huuur hittade hon mej) på facebook och det känns... inte bra? Som sagt, det är ingenting personligt, men jag kollade just igenom min wall och den är ganska "rå", om man säger så. Mycket fest och alkohol och skämt om sex och sånt (gud vad osmaklig jag låter nu, men det är väldigt mycket interna grejer) och även om jag inte tror att hon skulle bli upprörd så kommer jag känna mig begränsad och det vill jag inte. Så, hur skulle ni göra? Lägga till ändå? Avböja vänligt? HUR avböjer man vänligt? | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:32 | |
![]() | Regga av FB. Har aldrig förstått vitsen med det och det fler och fler börjar tänka som jag. Dessutom har tjänster flera säkerhetshål som inte är bra. Säg det, att du inte gör så mycket just nu för att du funderar på att regga av. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:34 | |
![]() | Jag lägger bara till de jag absolut vill och till de övriga avböjer jag med motiveringen att jag bara lägger till nära vänner eller människor jag av andra anledningar har mycket privat kontakt med. :) | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:38 | |
![]() | Men är det inte så också att om du accepterar henne/honom som vän så får alla DINA vänner automatiskt henne/honom som vän? Kan jag ju ha missförstått iofs. | |
| le-lou | 2011-05-08 12:38 | |
![]() | ignonera förfrågan. | |
| le-lou | 2011-05-08 12:39 | |
![]() | frågar hon, så säg bara att du har en privat fb - inget konstigt med det. Jag nekar konsekvent förfrågan från folk jag jobbar med, mitt privatliv vill jag separera från yrket. | |
| Gautama | 2011-05-08 12:40 | |
![]() | Jag gör som solen här ovan. Eftersom jag har svårt för att inte vara privat och lägger ut mycket kort och så på min FB så vill jag bara ha de som jag känner att jag kan och vill dela det med. Men jag har iofs fått förfrågan från en kund och honom lade jag till, kände någonstans att de får ta mig som jag är helt enkelt. Passar jag inte så får det väl ta bort mig:-) | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:42 | |
![]() | Kan inte regga av, helt omöjligt att hålla koll på alla events och liknande. Dessutom tycker jag om fb, vill liksom inte avregga mig bara på grund av nåt sånt. Dessutom har vi båda diskuterar vårt facebookberoende så det funkar inte. Vad ska jag säga till henne? Jag tror hon uppfattar oss som vänner rent generellt, medan jag ser henne mer som en kollega. Men jag vill ju inte vara taskig heller. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:44 | |
![]() | Umgås du med henne privat? Om inte kan du hänvisa till det, att din fejja är för att hålla koll på events och de vänner du inte har andra forum att hålla kontakten med. Men le-lou´s förslag att inte svara funkar ju bara tills hon frågar rent ut varför du inte lagt till henne, då hamnar du ändå i en situation där du känner ett tvång att motivera det. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:45 | |
![]() | Åh va jobbigt. Jag tror jag får "man up" och säga det där du sa, le-lou. Blö. Nån kan låsa och ta bort tråden också. (och tack för hjälpen, förresten!) | |
| le-lou | 2011-05-08 12:45 | |
![]() | var ärlig och säg att du har fb för kompisar enbart? | |
| le-lou | 2011-05-08 12:46 | |
![]() | gott, jag tror inte hon blir sur. Om hon blir det så får hon väl bli det, man kan inte pleasa alla. | |
| Gautama | 2011-05-08 12:48 | |
![]() | Du kan ju låtsas att du inte sett det eller att något har blivit fel. En vän till mig hade addat mig och jag hade tydligen nekat henne vilket jag givetvis inte hade så det kan tydligen bli fel på fejjan också. | |
| YamahaJet | 2011-05-08 12:48 | |
![]() | Shit vad jag hade gett för att nya människor addade mig på FB. Eller för att ha arbetskamrater ens. Och du bara dissar dem. Annars har jag för mig att du kan välja hur mycket var och en av fb-kontakterna kan se av din profil. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:50 | |
![]() | håller med yamaha. | |
| Dr_ama | 2011-05-08 12:51 | |
![]() | Svårt läge.. men LadySol har en poäng. Säg att det bara är de allra närmaste - familj och så vidare du har på din facebook och att hon inte får ta illa upp. | |
| Behringer | 2011-05-08 12:54 | |
![]() | Det är ju inte direkt grundlagsfäst att man måste acceptera vänförfrågningar på fejjan. "En obesvarad vänförfrågan innebär inte jag är din ovän :)" har jag skrivit på min sida, bara för att vara övertydlig med att det är ett fritt val | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-05-08 12:57 | |
![]() | Det värsta är ju att det finns andra på jobbet som jag skulle kunna tänka mig lägga till, just för att jag vet att deras walls skulle se (typ) likadana ut. Meeen jag får väl suck it up och vara konsekvent. Antingen acceptera alla eller ingen. Får kanske fråga tärningen. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-08 13:02 | |
![]() | jag vill ha en grundlagsfest | |
| martagnu | 2011-05-08 13:22 | |
![]() | Jag ser det som att det är god hyfs att antingen hålla sitt facebook rent från sånt som andra inte ska se och därmed också vara väldigt öppen eller att helt enkelt vara väldigt selektiv med vem man accepterar så att man kan hålla det rent privata för sig själv. Tror att det går att förklara ganska lätt för folk, att det inte är personligt men att man bara håller sitt konto för en viss del av ens vänner. | |