Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 881

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldplate2011-05-14 12:57
Antal inlägg: 1212

Min skyldighet: Vara unik!
I morgon går Västra Götaland och Örebro till omval. Bara det i sig är historisk och gör alla som deltar en del av historien. Det som gör mig unik är något ännu ovanligare...

Jag är en av de få i svensk historia som får tillåtelse att rösta inom två olika län under ett och samma val!

En som den skåning jag var vid valet i höstas och en som den Västra Götalands-bo jag är inför detta omval. Båda rösterna är giltiga och kommer att räknas, till skillnad från alla rösterna som ogiltighetsförklarats pga strulet vid valet i höstas.

Finns det något som gör dig unik?

(då pratar jag inte om att vi alla är unika i Guds eller våra föräldrars ögon utan specifika saker eller händelser som ingen eller bara ett fåtal andra delar med dig)

Lottan_L2011-05-14 13:18
Antal inlägg: 180

Jag vet inte riktigt hur vanligt/ovanligt detta är, men lite kul är det.

Jag lämnade blod i ganska många år innan jag behövde ta en massa tabletter för mina leder. Min blodgrupp var en av de vanligaste, rhO+, men det var en annan sak som var ganska unik.

Det var att blodet saknade en viss antikropp så jag kunde lämna blod till små barn. Det kan tydligen normalt sett inte vuxna människor..

Då blev jag lite mallig att jag kanske hade räddat livet på någon liten bebis...

jenniemeier2011-05-14 14:11
Antal inlägg: 4

jag föddes med tre uppsättningar tänder. mjölktänder och de vanliga (precis som vanligt) samt en extra hel tandrad både uppe och nere. om jag slår ut en tand nu t.ex så får jag en ny IGEN. ganska praktiskt.

gnill2011-05-14 14:15
Antal inlägg: 1942

unikt vet jag inte - men ovanlig. När jag röntgade foten så kom det ut en läkare och frågade om jag hade blivit skjuten i benet någon gång. Näe sade jag. Då fick jag följa med in och titta på röntenplåtarna (där stod tre läkare och kollade fascinerat). Jag har som ett skotthål rakt genom skelettbenet, och de kunde se att det var gammalt (dvs hade inte att göra med det jag röntgades för nu). Benbiten som skulle suttit i det där hålet syntes ingenstans. Kanske vandrar den runt i kroppen?

Hoodman - Ej medlem längre2011-05-14 14:19
Antal inlägg: 2826

Har en ovanlig sjukdom.

blue_moon2011-05-14 14:31
Antal inlägg: 9713

För många år sen sökte jag för en halscysta, vilket visade sig vara infektion i en gälficka som fanns kvar sen fosterstadiet. Inte helt ovanligt kanske, men jag har aldrig hört talas om nån som råkat ut för detsamma.
Det blev först antibiotikabehandling, sen skulle gälfickan opereras bort för att undvika recidiv. Jag tvekade inför operationen och har *peppar peppar* ännu inte fått nåt återfall.

Guldplate2011-05-14 14:35

Vi har kilometervis med blodkärl i kroppen och dessa rör sig huller om buller. Detta gör att de säkerligen formar alla möjliga formationer inuti kroppen. Fast jag känner inte till någon annan än mig själv som kan visa upp hur de formar ett klassiskt mönster.

I höger armveck formar mina blodkärl ett klockrent hjärta.

Träsmak2011-05-14 14:58
Antal inlägg: 882

vad bra att det finns saker du kan vara stolt över, Guldplate! :)

Hoodman - Ej medlem längre2011-05-14 15:01

Vad har Skåne med Örebro att göra?

_nelliee - Ej medlem längre2011-05-14 15:02
Antal inlägg: 896

Nada.... annars vore ju det unikt!!!

Guldplate2011-05-14 15:10

Träsmak: Visst är det! Sorgligt vore det annars. Samt att det är skönt att du se att du försöker berika forumstråden med ett uttalande! =)

Hoodman: Syftar du på mitt första inlägg så har Örebro inte mycket mer med Skåne att göra än att det är omval både i Örebro och i Västra Götaland. Detta är unikt i svensk historia. Att Skåne blandas in är mest för att det var där min första röst för landstinget räknades. Den andra gäller i Västra Götaland.

Hoodman - Ej medlem längre2011-05-14 15:12

Varför skulle den räknas?

Guldplate2011-05-14 15:17

Valet i Skåne görs inte om utan det blir resultatet det som räknades fram i höstas. Alltså räknas min röst i det valet.

Västra Götalands val görs om och samtliga röster som kom in i höstas har raderats och i och med att jag nu bor här så kommer min nya röst också att räknas in i det är omvalet.

Det ger det unika att jag har får rösta i två landstingsval under ett och samma val.

Hoodman - Ej medlem längre2011-05-14 15:21

Ja, om man ser höstens val och detta omval som "samma val", så kan man väl säga att du är unik.

Guldplate2011-05-14 16:45

Det här valet och höstens val räknas som samma val. Annars skulle man inte kalla det för omval utan nyval. (dvs: Man gör om valet istället för att göra ett nytt val)

sina_shataz2011-05-14 18:45
Antal inlägg: 251

Jag är själv inte så unik. Men mitt jobb går lite ut på att få folk att känna sig unika :)

apajävel2011-05-14 19:26
Antal inlägg: 572

Jag har ett brännmärke på min högra handrygg som är stort som en femkrona och som är ett perfekt, brännskadefärgat, hjärta :)

apajävel2011-05-14 19:26
Antal inlägg: 572

brännskada menar jag, inte brännmärke. ><

Megaherz2011-05-14 19:45
Antal inlägg: 3304

Innan p-staven fick jag alltid mens mellan 12.30-13.00 var tredje lördag.

mollee - Ej medlem längre2011-05-14 20:15
Antal inlägg: 6087

Alla är unika på sitt sätt. Jag är mest bara konstig tror jag.
Har adhd, är ambidexter, och har alltid tur i oturen. Jag är bra på att avläsa andra och har dessutom mycket bra intuition.
Sedan har jag ett bevisat fördröjt minne som klassas som mycket över det normala till gränsen på extremt, det är för att kompensera mina adhd-svårigheter med ex dåligt närminne och koncentration, har min psykolog sagt.... lite coolt ändå

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?