Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade15
Mobilspel
Pågående20 521

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bommarna2011-05-17 15:05
Antal inlägg: 366

Störande grannar!
Vad gör du när dina grannar stör dig, har fest med hög musik och sitter och gapar på sin balkong till sent på natten? Ringer störningsjouren eller går och knackar på?

le-lou2011-05-17 15:08
Antal inlägg: 17496

du beskriver det lilla helvete jag lever i. Orkar inte klaga, det är inte grannarnas fel helt och hållet heller att huset här, är lika välisolerat som en flyttkartong. Jag biter ihop under tiden, sover med öronproppar och letar efter ett hus på landet.
Men ja, det kan fungera att prata med grannarna i första hand.

Locomondo - Ej medlem längre2011-05-17 15:10
Antal inlägg: 3768

Njuter av att det finns lite liv omkring mig och att folk inte bara tassar försiktigt omkring och är rädda för att synas/höras.

Jag skulle lätt kunna gå och knacka på. Men bara för att fråga om man får vara med =)

le-lou2011-05-17 15:12

Locomondo, tråden handlar om när grannar stör dig hehe. Njuter man av grannarnas fester och (o)ljud så betyder det att man inte störs.

Cisa - Ej medlem längre2011-05-17 15:13
Antal inlägg: 25

Men vilken värld lever ni i? Är dialogen avslutad numera? Det är väl alldeles givet att man pratar med sina medmänniskor, grannar i synnerhet! Vem vet, man kanske rent av blir inbjuden på festen och möjligen lär sig något, om det alls är möjligt med alla förutfattade meningar som verkar florera här... Men sitt hemma och sura då, och reta upp dig på allt och inget! Det är väl en katastrof om en myra skulle råka gå över ditt köksgolv.. *ironi*

jankkee2011-05-17 15:14
Antal inlägg: 15

slår ner dom

Locomondo - Ej medlem längre2011-05-17 15:18

Le-lou:
Sant.
Jag tar tillbaka och hävdar motsatsen.... =)

Gautama2011-05-17 15:19
Antal inlägg: 6854

Jag skulle inte ringa störningjouren i alla fall. Det bäddar inte för en bättre kontakt att man går och kollar snett och undrar vem som ringde störningsjouren.
I mitt fall så har jag pratat med mina grannar (förutom katthataren då) och sagt till om de blir störda så är det bättre att de ringer på så kan vi diskutera om det är ett rimligt problem som de blir störda på.

Det funkar utmärkt mellan oss för vi vet var vi har varandra. Säger också till mina grannar om jag ska ha en större fest så de vet att det kommer låta. Nu händer det väldigt sällan att vi har det.

bommarna2011-05-17 15:33

Nu pratar jag inte om det som sker dagtid utan mellan 01:00-05:00. Fulla människor är inte så roliga att prata med och när man ska upp och jobba varannan helg klockan 06:00 vill man sova. Säger dem till kan man ju sova hos bekanta och få nattro.

bommarna2011-05-17 15:38

Som du säkert förstår "Cisa" vill jag INTE vara med på festen utan tycker att på natten ska man få sova. Vill dem härja runt finns det ju ställen öppna nästan hela natten där man kan festa ostört.

le-lou2011-05-17 15:41

jag vet att man inte får störa sina grannar oavsett tid på dygnet, men just nu är jag farligt nära att springa ner i källaren och stänga av strömmen här i huset. Kan man bli anmäld för sånt tro? Jag har ofrivilligt lyssnat på turkisk folkmusik i snart tre timmar i sträck här i mitt kök, och försöker plugga. Köksklockan svajar i takt med musiken.

mina nerver ..........

Locomondo - Ej medlem längre2011-05-17 15:45

Le-lou:
Vad sade du för nåt?
youtu.be/Ge1EULAEC7Q

=)

bommarna2011-05-17 15:47

Ja visst är det hemskt.....man blir nästan galen!!!

magnusito2011-05-17 15:48
Antal inlägg: 4919

Det är värsta maran. Tänker jag på att flytta till lägenhet igen så stoppas mina tankar alltid av att jag har så liten tolerans för att folk lever rullan.

Mindymoo2011-05-17 15:53
Antal inlägg: 1743

Klart man ska säga ifrån!
Jag gör det. Folk brukar respektera mig eftersom jag förklarar att jag knackar /bankar på i stället för att ringa störningsjouren.
Det är värre med fyllegängen utanför krogen tvärsöver gatan... jobbigt att mucka med stora gäng, jag brukar försöka få med en granne.

le-lou2011-05-17 15:55

<locomondo - musiken är glad, älskar sån här musik. Men det hjälper inte när den är på fel plats och för högt i mitt liv just nu. (lägg till för ofta också! )

Bulimiker2011-05-17 15:58
Antal inlägg: 203

Knacka på !!! Jag är emot dödsstraff men ringer man störningsjouren innan man knackat på så ..

ssvonkolera2011-05-17 16:14
Antal inlägg: 88

Bor i ett kollektiv och vi har fått ganska många klagomål från grannen ovanför pga hög musik. Tycker personligen att det är absurt om man inte ska få spela musik på helgerna. Det är inga extremt höga volymer vi talar om heller. Men jag föredrar oavsett att de kommer ner, knackar på och ber oss att sänka framför att de ringer norska motsvarigheten till störningsjouren.

Minta2011-05-17 16:20
Antal inlägg: 20042

Tyvärr kan det vara olidligt att höra musik man inte gillar eller har valt, i timmar. Det låter tråkigt, men är sant.

frööet2011-05-17 16:22
Antal inlägg: 67

Har haft problem med mina grannar i flera år. Dom har fester och full fart nästan varje dag. Då han är nyskild och arbetslös ursäkta om jag har fördomar men han tröstar sig hårt med flaskan. Varje gång han tröst dricker så blir han vist helt döv på köpet, för musiken höjs och höjs tills basen slår in i hela vårat hus! Helt plötsligt så har man fått massage säng utan att man ens har betalat för det ;) Skämt o sido! Hade anticimex på besök och dom gick igenom huset på skade djur. Efter inspektionen så frågade dom om jag hade något annat som störde mig, varpå jag snabbt frågade om dom hade något bekämpningsmedel för störande grannar? Var på han skrattade och sa att det var en av de vanligaste frågorna han fick :) Bästa botemedlet är att fiska upp en vinflaska och knacka på hos "skadedjuret" och sätta sig till rätta i soffan och digga musik! Detta provade jag förstås! Med ett extra lyckat resultat. För nu tystnar alltid musiken klockan 24 och jag får sova gott :)

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?