Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vulcan | 2011-05-22 13:54 | |
![]() | Poängfest Kunde inte låta bli att se vad som skulle hända om jag la HM under PH... imageshack.us/photo/...gf est.jpg/ | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-22 13:56 | |
![]() | Vad vill du diskutera? | |
| vulcan | 2011-05-22 13:58 | |
![]() | inte vet jag - att du inte fick pussa den där vackra flickan/pojken igår kväll kanske och därför känner ett behov av att dryga dig lite i forumet för att få tillbaka självkänslan? ;-) | |
| CD II | 2011-05-22 13:59 | |
![]() | ? | |
| charliefine | 2011-05-22 14:01 | |
![]() | lol | |
| babatrik | 2011-05-22 14:14 | |
![]() | Du skulle ha siktat på att lägga "hmong", men det ordet kanske inte finns i SAOL. | |
| Lollannnn | 2011-05-22 14:32 | |
![]() | kan lägga "Ohm" på detta. | |
| bajen01 | 2011-05-22 14:45 | |
![]() | inte mycket | |
| vulcan | 2011-05-22 14:53 | |
![]() | Ja det är naturligtvis inte kört att öppna upp här. Förutom OHM går det också att förlänga t ex till SLAP(PH)ET. Jag satt med 8 poäng på hand och lät helt enkelt bli att byta, mest för att se vad som skulle hända. Jag ledde ju med 2 poäng. Tyvärr hade min motspelare ännu mindre på stället, så det blev oavgjort. Det har f.ö. en liknande sak på tävling en gång. Spelaren som hade kontroll på matchen (ledde och satt med sista draget innan matchen skulle bli utpassad) insåg att han skulle kunna rulla något totalt nonsensord som motspelaren i så fall hade varit tvungen att godkänna, eftersom hon ju annars säkert skulle förlora matchen. Han avstod dock och plockade hem en säker seger istället. Matchen slutade 37-21 | |
| Pingvinfrack - Ej medlem längre | 2011-05-22 15:19 | |
![]() | Jag blir nyfiken på vad som sades innan det man ser. Övervägdes det öppet hur ni, obs inte i samråd, skulle agera? | |
| slånbär | 2011-05-22 17:03 | |
![]() | Fattar inte riktigt vitsen med tråden. det har väl skrivits i flera gamla trådar om liknande öppningar och huruvida det går att fortsätta spelet eller ej vid olika sådana öppningar. Jag trodde man skulle använda sig av gamla trådar i första hand och inte starta nya men jag kan ju ha fel förstås. | |
| vulcan | 2011-05-22 18:43 | |
![]() | Det finns ingen annan vits med tråden än att visa en lite udda utgång av en match. Fascinerande att man gör sig besvär att gnälla över en snacktråd. Tycker du att jag hoppat på dig i nån annan tråd och vill ge igen på något vis eller? (BTW så är jag inte överdrivet kinkig när jag modererar vad gäller trådstarter. I Seriöst finns en poäng att det inte pågår flera diskussioner om samma sak samtidigt som "skymmer sikten", men här i Snack tycker jag att det är tämligen poänglöst att kräva återanvändning av gamla trådar. Saker sjunker snabbt under händelsehorisonten här, vilket är precis som det ska vara. På vad sätt forumet skulle bli bättre av att man söker fram en ett eller två år gammal tråd och postar i får någon gärna förklara. Det viktiga som sagt är att inte flera trådar om mer eller mindre samma sak är igång samtidigt.) | |
| vulcan | 2011-05-22 18:45 | |
![]() | Pingvinfrack: Nej - det var bara ett infall från min sida som ledde till en ganska rolig utgång. Jag har spelat ganska många tusen matcher under de senaste, dryga 8 åren - både på nätet och IRL - men aldrig personligen varit med om en match som slutat på det här sättet. | |
| Tinna | 2011-05-22 18:47 | |
![]() | www.betapet.se/forum...#l astreply Robbans bidrag är ju bäst. ;) Så var det va, Vulcan? ^^ | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-22 19:04 | |
![]() | Det är ju inte svårt att räkna ut att den här tråden skulle rykt efter två sekunder om den startats av en "vanlig medlem". Er poliy säger ju att man inte ska starta meningslösa trådar och efter egen utsago har du ju låtit oss veta att den här tråden saknar större relavans. | |
| apbur | 2011-05-22 23:28 | |
![]() | Robban är kul :) | |
| mrperfect | 2011-05-23 00:34 | |
![]() | kul är fel uttryck, han är mästare på fantasifulla uttryck :O) | |
| Takira | 2011-05-23 00:43 | |
![]() | Den enda analys jag instinktivt gör är att det var ett livsfarligt lägg. Relativt stor risk att motspelare sitter med ett O. SOPHÄMTARE för rull :) | |
| Takira | 2011-05-23 02:06 | |
![]() | Kan tydligen inte räkna :) Hittar ingen rull om man inte har ett O. | |
| slånbär | 2011-05-23 08:18 | |
![]() | Vulcan-ber om ursäkt om jag på något sätt sårade dig eller störde dig men jag tänkte nog lite som Hood där- man ser dagligen trådar som startas i snack och som stängs då dom antingen saknar relevans eller redan finns i någon form. Ta till ex dom som frågar någonting specefikt angående ett resmål- tråden stängs med hänvisning till redan befintlig restråd eller en specefik hundfråga som hänvisas till nån allmän hundtråd. Resultatet blir ju oftast att man inte får några konkreta svar på just sin fråga då dom flesta läser första inlägget som oftast har med nåt helt annat att göra och ens egen fråga liksom försvinner i mängden. Så det var mest det jag ställde mig frågande till. Men jag är inte den som är den. Vissa meningslösa trådar kan visst få finnas -dom självdör ofta snart ändå. Och Vulcan -det var inte personligt menat alls- jag har säkerligen fått en o annan tråd stängd men jag tar det för så är ju forumreglerna och efter ett tag får man kläm på dom. det är mest som ny här som man gör misstaget att starta nya trådar utan att kolla om det redan finns en liknande man kan använda. | |