Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zean_4052 | 2011-05-22 22:04 | |
![]() | vegetariska grilltips nu har grillsäsongen kommit igång på allvar, och jag letar efter lite ny inspiration. jag har så himla lätt för att halka in på samma spår när det gäller matlagning. är det någon som vill dela med sig av sina vegetariska favoritgrillrätter? | |
| annakvack | 2011-05-22 22:07 | |
![]() | Hamburgare..grytbitar som du lägger i marinad..finns massa tips på nätet:) Köpte även en grillbok bara med vegetariskt i så kolla i en bokhandel eller på bibblan | |
| zean_4052 | 2011-05-22 22:13 | |
![]() | ok, vad heter grillboken? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-05-22 22:13 | |
![]() | Marinerade grönsaker (paprika, squash, etc) är ju alltid sjukt gott på grillen. Svamp och halloumi är också najs. Men allt det där är lite basic kanske. Mitt tips är nog att skiva palsternacka, marinera i soya, chilipulver, salt och peppar och slänga på grillen. Så galet gott. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-05-22 22:15 | |
![]() | Eller klassikern - grillad majs. Klicka på smör, strö över chilipulver och salt och pressa sen lite lime över hela skiten. Åhhhh. Dope. | |
| Tinna | 2011-05-22 22:16 | |
![]() | Halloumi! | |
| VivoPlena | 2011-05-22 22:17 | |
![]() | Dela en skalad gul lök mitt itu och pilla ut lite av lökens mitt så det blir en liten grop. Lägg en smörklick i hålet och packa in hela härligheten i folie. Se till att löken ligger med smöret upp hela tiden under grillningen. När du kan trycka en provsticka igenom löken utan problem är anrättningen klar! | |
| VivoPlena | 2011-05-22 22:18 | |
![]() | Halloumi-ost! | |
| i-borg | 2011-05-22 22:44 | |
![]() | Om du äter fisk så är ju de flesta former av grillad fisk helt fantastiskt. En av mina favoriter är annars att gröpa ur stora champinjoner, marinera dem och fylla dem med ädelost (om du äter ost) eller pesto och grilla. Kan bli lite kladdigt men supergott. Gillar även att göra wraps av grillade grönsaker, quorn, svamp och käka med salsa. =) | |
| le-lou | 2011-05-23 00:14 | |
![]() | fyll tomater och paprika med nån smaksatt mjukare ost, typ örtost, feta eller liknande + lite valfria örter. vi brukar också göra foliepaket med olika grönsaker i och slänga på grillen. Grillad vitlök är apgott. tyvärr blir det inte så mkt variation när det gäller grillad vegmat. så det blir mest grönsaker, ibland nån grönsaksbiff. | |
| Mindymoo | 2011-05-23 01:27 | |
![]() | Brukar göra spett med aubergine /salta först och låt ligga en kvart, torka bort vätskan/ rödlök i klyftor, svamp, squash och paprika - allt snabbmarinerat i soja, vinäger och örtkryddor och sedan olja. Halloumi förstås. Sås eller salsa till, exvis crème fraîche med saffran, halvhet tomatsalsa och/eller guacamole. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-23 08:51 | |
![]() | halloumi | |
| zean_4052 | 2011-05-23 22:29 | |
![]() | tack kul med lite tips! ett tips som jag har är om någon är sugen på att grilla sojaburgare så stek den till den tinat sen häller ni i lite vätska i pannan och steker med och efter det, släng den på grillen för smakens skull. den blir grymt mör! funkar också väldigt bra på vegetariska bullar (har bara testat detta på produkter gjorda på soja och veteprotein) några favoritmarinader som ni kan dela med er av? | |
| LovisaLovisa | 2011-05-23 22:31 | |
![]() | Kan ingen starta en intressant tråd? söker het debatt... | |
| Pug | 2011-05-23 22:33 | |
![]() | Tzayspett! | |
| oumie | 2011-05-23 22:36 | |
![]() | Banan med choklad i! Omnomnom :) | |
| zean_4052 | 2011-05-23 22:36 | |
![]() | kom just att tänka på en sak, ett tips om någon ska åka till goa, indien. kanske inte riktigt säsong för en resa dit just nu men i palolem och agonda (närliggande liten by) finns den godaste grillade maten jag någonsin ätit, en himmelsk vegetarisk souvlaki gjord på grillad paneer. | |
| zean_4052 | 2011-05-23 22:38 | |
![]() | lovisalovisa: det kan du enkelt göra själv under forum. då kan du välja vilket ämne du vill. finns även en mängd existerande trådar som du kan ge dit in i. kör hårt! | |
| LovisaLovisa | 2011-05-23 22:41 | |
![]() | Ha ha, nae den blir bara borttagen, jag är lite...radikal. man måste välja nåt mysigt mes ämne... typ: vad hittade du i ditt navelludd? | |
| zean_4052 | 2011-05-23 22:53 | |
![]() | men det måste gå att vara radikal utan att skriva något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. så om du kan klara dig undan ovanstående så är det fritt fram! | |