Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 844 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-01 19:25 | |
![]() | att vinna jag tänker lite på tv:s triss skrap och högvinster,en kompis till mig har vunnit 1,2 mille på sitt telefon nummer,han satt det på en travlapp,och det är precis rätt person att vinna, han behövde pengarna,och är inte så gammal,när jag ser på triss skrap på tv ,tycker jag dom flesta personerna är mellan 90 och döden och knappt vet vad dom heter eller bor,och dom ska sätta in pengarna på banken så dom blir rikast på kyrkogården,har ni någon annan upp fattning? | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-06-01 19:28 | |
![]() | Slumpen är sällan rättvis! | |
| 850710 | 2011-06-01 19:30 | |
![]() | förlåt, tycker likadant ttiitttttiiiii MEN: hur många unga köper trisslotter genomsnittligt, är det bara "äldre" som köper triss så är det bara "äldre" som vinner med, sen som borscht säger, slumpen. köper en trisslott då o då själv men tar jag min farmor t.ex. så prenumererar hon på 10 i månaden | |
| Lillstölla | 2011-06-01 19:37 | |
![]() | Sen kan man väl tänka steget längre med, de som du säger mellan 90 och döden har ju förmodligen barn, barnbarn och kanske även barnbarnsbarn som får ärva så på så vis kommer ju pengarna till nytta ändå, den gamle är kanske engagerad i någon förening eller skänker pengar till Rädda Barnen o liknande, så att påstå att de inte kommer till nytta är väl att ta i. Sen är det ju så enkelt som så, spelar du inte kan du heller inte vinna! | |
| Skugga | 2011-06-01 19:52 | |
![]() | Blev irriterad men var tvungen att natta grynet och sedan sade Stölla precis det jag tyckte. | |
| Lottan_L | 2011-06-01 20:01 | |
![]() | Bra sagt Lillstölla! | |
| Skugga | 2011-06-01 20:03 | |
![]() | Och OM de nu vinner och tänker sätta in pengarna på banken, varför inte? Det är deras pengar och de flesta av våra gamla har slitit ett helt liv och kanske vill njuta av vetskapen att de har pengar om det skulle krisa till sig, varför missunna dem det? Min mor till exempel (70 år i år) njuter mer av att ha en liten buffert sparad "just in case" än av att spendera pengarna, det tankesättet hör väl lite till den äldre generationen. Jag retar mig lite på ungdomshysterin i vårt samhälle; det är bara de unga som räknas och "gamlingarna" är bara patetiska och ska in på hem... Lite off topic men jag tycker vi ska ta vara på våra gamla mer. | |
| MayBley | 2011-06-01 20:13 | |
![]() | Vilken tur din kompis hade! | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-06-01 20:17 | |
![]() | Är man smart kan man leva gott på avkastningen om man har tillräckligt stort kapital. Sluta jobba och istället sitta och glassa i en solstol med en paraplydrink. Eller jobba med bistånd eller välgörenhet om man är lagd för det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-01 20:21 | |
![]() | Skugga det är självklart deras pengar,men jag utgick från att alla fattade det, karlsson det är nog så att dom äldre spelar mer,jag grym tur,varanan vecka spelar han på sin flickväns telefon nummer och varannan vecka på sitt eget telefon nummer,och rent hypotetiskt hade jag fått välja en av mina vänner som skulle vinna så skulle jag valt honom | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-06-01 20:34 | |
![]() | "det är precis rätt person att vinna, han behövde pengarna,och är inte så gammal" Ok. Vilka kan anses som "fel personer att vinna", och vilken åldersgräns vill du sätta för hur gamla vinnarna skall vara? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-06-01 20:42 | |
![]() | Gällande triss så är vinsten personlig. Jag vet inte hur det är nu, men tidigare kunde man - mot väldigt hög vinstskatt - ta det i en engångsutbetalning istället. Är man äldre när man vinner kan det vara ett bra alternativ eftersom barnen då får ärva vinsten om man inte haft roligt för den själv innan man kilar vidare. Men faktiskt titti - vem säger att de som inte är mellan 90 och döden inte är exakt de som förtjänar att vinna efter att ha stretat och knotat hela livet? | |
| juanco - Ej medlem längre | 2011-06-01 20:44 | |
![]() | Om dom nu sätter in på banken får vi ju hoppas att dom e utan arvingar. Pengarna går ju då till oss i form av pension. Allmänna arvsfonden heter d va? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-06-01 21:07 | |
![]() | Juanco, hur krass får man vara? :) | |
| Maja G | 2011-06-01 21:13 | |
![]() | Man vet ju inte alls hur personen ifråga har eller har haft det. Jag tycker att alla är värda att vinna. Unnar verkligen alla en vinst! Jag köper triss lite då och då. Hoppas alltid på storkovan och kanske så händer det helt plötsligt,vem vet?? | |
| juanco - Ej medlem längre | 2011-06-01 21:16 | |
![]() | Men e d inte så? Jag e inte helt insatt i det men har för mig att det e så det går till. Sen finns d ju mycket fler positiva saker med det, ta bara d där med att man slipper lämna så många sörjande människor. :) | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-01 21:18 | |
![]() | Japp. Det bästa med barnlösa gamla tanter som köper trisslotter är att Svensson får pengarna. Jävligt cyniskt. | |
| Behringer | 2011-06-01 21:18 | |
![]() | Jag har dragit högsta vinsten - i kärlekens lotteri ;) Men visst, skulle nån trisslott nån gång ge mer 50 eller 100 kronor så kunde väl det va trövligt | |
| Måns_E | 2011-06-01 21:22 | |
![]() | För många gamla är väl spelandet ett nöje i sig. Det tycker jag att man skall unna dom. Om de vinner så tycker jag att man skall unna de deras vinster. Sedan så är det ju också så att om många äldre exempelvis köper trisslotter så finansierar ju dessa spelet, att det då är många pensionärer som vinner är väl inte så konstigt? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-01 21:24 | |
![]() | Nä. Det ska vara som en fond där pensionärer betalar och dom unga får det. Det är rättvist. | |