Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grace1 | 2011-06-26 19:28 | |
![]() | Kitchen Aid Funderar på att införskaffa en Kitchen Aid. Nån som har en? Är ni nöjda? För och nackdelar? Är den värd priset? | |
| Full i fan | 2011-06-26 19:33 | |
![]() | Ja | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-26 19:39 | |
![]() | Nej den är inte värd priset,jag köpte en röd fin för att stå på köksbänken och vara vacker,har använt den 3 gånger,använder Bosch som är i särklass bäst och går inte att gämföra med någonting annat,men aid är snygg och den passar grymt bra på min bänk | |
| grace1 | 2011-06-26 19:42 | |
![]() | Varför är Bosch bättre? | |
| Tess 08 | 2011-06-26 19:44 | |
![]() | JAg har länge önskat mig en Kitchen Aid och kommer att köpa en när jag bytt kök! Jag tror (och inbillar mig) att de är bra och eftersom det finns otroligt många olika tillbehör till den så kan man själv välja vad man vill ha. Jag vill ha en stor ballongvisp till min, men känner inte att jag behöver en glasskål tex :) Hoppas någon kan skriva mer om den så jag också kan få läsa :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-26 19:52 | |
![]() | det finns lika mycket tillbehör som kommer att bli liggande i en låda till bosch, Bosch är enklare att sätta ihop, aid blandar inte bra man måste hela tiden vara där och peta ner och hjälpa till,sen kommer inte blandaren åt längst ner i bunken så man måste peta där med,det irriterar mig,men rivgrejen till aid är bra | |
| Sussola | 2011-06-26 20:23 | |
![]() | Har alltid velat ha en Kitchen Aid men efter att ha använt en några gånger så kan jag säga att den inte alls är värd priset. Får plats fruktansvärt lite i bunken och kroken, vingen och vispen som medföljer är inte i någon vidare kvalitet....den är ju dock väldigt fin som de andra säger!! Vill du ha den för att göra mestadels degar i eller är det visp och vinge du vill åt också? Om du mest är ute efter att vilja göra degar så skulle jag rekommendera en Ankarsrums assistent istället.. :) Mkt bättre kvalitet då det kommer till degkrok etc | |
| slånbär | 2011-06-26 20:44 | |
![]() | Beror nog på vad man tänker använda den till och hur ofta. jag som bakar allt mitt bröd (ungeför två gånger i veckan ) skulle bli galen om jag hade en sådan för man kan ju tex inte fylla på mer mjöl under tiden som den kör utan man måste ju stanna den och fälla upp själva degkrikshållaren.(om jag har förstått rätt). Jag har en hederlig gammal ( ny fast gammal modell) elektrolux. En sån hade min mormor i alla år och jag har haft min nu i flera år och den är oslagbar. Finns andra tillbehör också men jag har bara degskål och krok för att baka bröd. jag ha en annan mindre assistent om jag ska göra annat som pajdeg och så eller baka sockerkaka. Men visst kitchen aid är väldigt snygg och ser ju så proffsig ut men verkar ändå lite opraktisk. | |
| slånbär | 2011-06-26 20:46 | |
![]() | sussola-den du tipsar om ser precis ut som min elektrolux så dom är nog lika bra. Absolut den bästa om man bakar mycket bröd i alla fall. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-26 20:54 | |
![]() | ungarna här ville ha äpelknyten,så jag testade igen nu bara för att vi pratade här om den,det skvätter ut mjölbakåt,den maskinen är bara dryg,men den är inte så dyr längre jag gav 6995,nu tror jag att man får den för3995,och förmodligen billigare på tradera eller blocket,coop brukar ha extrapris på borsch i Augusti då får man med en sädeskvarn som jag aldrig använt och passertillsats till äppelmos som är jättebra,du bakar på 1,5 liter i borschen,jag tror det är minre en 1 liter i aid men det står allting på bagaren &kockens hemsida där har dom andra assistenter också där | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-26 20:59 | |
![]() | hoppas du känner någon som har en kitchen aid så att du kan prova den | |
| Mebiti | 2011-06-26 21:04 | |
![]() | Mer designpryl än en bra pryl. | |
| Sussola | 2011-06-26 21:06 | |
![]() | Ja precis som du säger slånbär så har kan man inte fylla på mjöl eller liknande under tiden som maskinen går, då har man mjöl på alla ställen förrutom i bunken! Och det är ju Ankarsrum som tillverkar Elektrolux assistenter så det är nog samma maskin vi pratar om. Jag tror Kitchen Aiden har fått sig ett så bra rykte för att den är fin och för att många TV-kockar använder den, Leila, Moberg osv... | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-26 21:06 | |
![]() | Om det är nån som har en sån? Alla har en sån. Det är nån sorts mainstreampryl. | |
| slånbär | 2011-06-26 22:02 | |
![]() | Hood-alla har absolut inte en sådan. Om man bakar på mer regelbunden basis så upptäcker man snart att den inte funkar- jag visste rdan från början att jag behövde en rejäl maskin-en sån som hängt med i årtionden. Men är man trendig då kanske man går på en sån. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-26 22:10 | |
![]() | Precis. Men Svensson vill ju inte ligga efter i inredningsmatchen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-26 22:24 | |
![]() | hoodman ,precis den är bara där och är fin,som en prydnad,jag köpte den inte för att jag behövde den,jag ville bara ha den som inredningspryl,den passar in i mitt hem,och jag kommer aldrig att rekomendera den till annat heller | |
| Maja G | 2011-06-26 22:28 | |
![]() | varför köper man något så dyrt och inte använder det?....jag bara frågar. Eller är det jag som är en snålänning som aldrig skulle komma på tanken öht att köpa något så dyrt som passar inredningen i mitt hem utan att den gör någon nytta? De pengarna kan man skänka bort istället...isf! | |
| Stenknäck | 2011-06-26 22:28 | |
![]() | Jag har kollat senaste testerna och "Asistent" har bäst betyg i test. Den heter bara så, men egentligen är det Electrolux gamla modell som fått nytt namn och något nya design fastän bara när det gäller färgerna. Jag köpte "Assistent" i februari och är mer än nöjd. Kanonbra och du kan tro vilket bra surdegsbröd det blir nu när man har en assistent och kan köra degen lite längre dvs bearbeta den. Det blir kanonbra bröd. | |
| slånbär | 2011-06-26 22:29 | |
![]() | skulle aldrig i helvete falla mig in att köpa en grej för så mycket pengar dessutom bara för att den var fin. Det är ju så dumt så man börjar ju undra hur folk tänker. Är en pryl bara " fin" men opraktisk och dessutom dyr då är det ju korkat att köpa. Spelar ingen roll hur mycket pengar man har för det är bara för dumt. Eller så är det helt enkelt så att har man råd så skiter man i att tänka. | |